در خرید بلک فرایدی به چه نکاتی توجه کنیم؟

به گزارش وبلاگ هوانورد، یکی از بزرگ ترین حراج سال نزدیک است و بسیاری از ما لیست خرید خود را از روزها و حتی ماه ها پیش آغاز کردیم. اگر که می پرسید در مورد کدام روز از سال صحبت می کنیم، جواب ما بلک فرایدی خواهد بود. بلک فرایدی (Black Friday) در ایران همچون کشور های مختلف دنیا با استقبال بالایی روبرو شد و بسیاری از فروشگاه ها چه اینترنتی و چه فیزیکی در این حراج شرکت می کنند. با اعمال بهترین و حتی بیشترین تخفیف بر روی محصولات خود به بیشترین سود سال خود می رسند. خریداران نیز می توانند با شرکت در کمپین ها و برخورداری از این میزان تخفیف محصولاتی که مدت ها در انتظار خرید آن ها نشسته بودند را بخرند. اما در این روز چه نکاتی را باید رعایت کنیم؟ در ادامه با ما باشید تا نکات خرید در بلک فرایدی را شرح دهیم.

در خرید بلک فرایدی به چه نکاتی توجه کنیم؟

1- نکات خرید در بلک فرایدی، لیست آماده کنید

یکی از کارهای اشتباهی که می توانید در هفته های منتهی به جشنواره بلک فرایدی انجام دهید خرید کالا بدون آماده کردن لیست خرید است. این یکی از مهم ترین نکات خرید در بلک فرایدی است و این موضوع در مورد خرید چه به صورت آنلاین و چه با حضور در فروشگاه های فیزیکی می تواند صحیح باشد. خرید بدون آماده کردن لیست معین باعث می شود بیشتر هزینه کرده و کالاهایی را که لازم ندارید خریداری کنید. این گونه می توانید با ایجاد لیست خرید از افتادن در دام خرید وسایل غیر ضروری و هر گونه پشیمانی بعد خرید خودداری کنید.

برای جلوگیری از خرید غیر ضروری می توانید از صفحه لیست خرید فروشگاه های اینترنتی استفاده کنید و آن را به سبد خرید خود اضافه نمایید. شما می توانید تقریباً برای هر چیزی لیست درست کرده و دسته بندی انجام دهید. حتی می توانید از الکسا (Alexa) برای ایجاد لیست خرید خود کمک بگیرید. از طرف دیگر می توانید لیست لوازم ضروری خود را ایجاد کرده و آن را با دوستان و افراد خانواده به اشتراک بگذارید تا اطمینان حاصل کنید که آن ها هدیه مورد نظر شما را خریداری می کنند. در مقابل نیز شما لوازم ضروری آن ها را می توانید برای آن ها خریداری کنید.

2- درخواست قیمت پایین تر بکنید

ممکن است به نظر برسد که قیمت عالی برای محصول مورد نظر خود پیدا کردید و آماده هستید تا آخرین قدم مانده را بر دارید. پیش از اینکه این اقدام مهم را انجام دهید دو کار وجود دارد که باید در نکات خرید در بلک فرایدی به آن توجه کنید. ابتدا از موتور جستجو و یا وب سایت های مقایسه قیمت استفاده کنید. گوگل شاپینگ (Google Shooping) یکی از بهترین گزینه ها برای اطمینان حاصل کردن از بهترین قیمت بازار می باشد. اگر که از برند های خارجی خرید می کنید با سر زدن به وب سایت آن برند از قیمت تخفیف دار آن با خبر شوید.

بعد از اینکه اطمینان حاصل کردید که قرار نیست هزینه بالا برای محصول مورد نظر خرج کنید، درمورد اینکه آیا از خرید از یک مغازه یا مغازه های دیگر چه مزیتی دارد، آگاه شوید. اگر از آمازون پرایم استفاده می کنید سفارش خود را روز بعد به صورت رایگان می توانید دریافت کنید. هر فرصتی را هر چه قدر کوچک برای صرفه جویی و پس انداز پول خود استفاده کنید. بعضی از فروشگاه ها کارت های هدیه مخصوص روز بلک فرایدی ارائه می دهند و شاید این فرصتی باشد تا محصولات آن فروشگاه را با قیمت مناسب خرید کنید.

3- نکات خرید در بلک فرایدی، شبکه های اجتماعی را دنبال کنید

آیا می خواهید از آخرین پیشنهادات بلک فرایدی آگاه باشید؟ امروزه بیش از پیش افراد و کسب و کارهای متنوع فعالیت های خود را از طریق شبکه های اجتماعی اعلام می کنند. یکی از بهترین راه ها و نکات خرید در بلک فرایدی دنبال کردن این افراد و کسب و کارها در رسانه های اجتماعی است. با جستجوی صفحه رسمی برند های مورد علاقه خود از آخرین تخفیفات و حراج های شگفت انگیز آن ها با خبر شوید.

4- از قوانین کالای مرجوعی مطمئن شوید

فروشگاه ها تمایل دارند سیاست های مرجوع کالا خود را در طول ایام جشنواره بلک فرایدی تغییر دهند در حالی که بعضی ممکن است آنها را دست نخورده باقی بگذارند. بعضی ممکن است آنها را محدود کرده و یا به طور کلی رجوع کالا را نپذیرند. محصولاتی که در حراج استثنایی برای مدت زمان معین تخفیف می خورند عموما توسط فروشگاه ها مرجوع نمی شوند به همین دلیل در خرید خود اطمینان حاصل کنید. همچنین حتماً رسید خرید های خود را از فروشنده بخواهید و نزد خود نگه دارید چون ممکن است هر لحظه به آنها احتیاج پیدا کنید. اطلاع پیدا کردن از قوانین مرجوعی یکی از 5 نکات خرید در بلک فرایدی است که می تواند کمک بسکمک در صرف جویی هزینه شما بکند.

5- سریع دست به کار شوید!

خرید خود را زود آغاز کنید و این به منظور نیست که ساعت 4 صبح بیرون از فروشگاه ها ایستاده باشید تا خرید خود را هر چه زودتر از دیگران انجام دهید. (گرچه خیلی ها این کار را می کنند!). منظور این است که خرید خود را چند روز قبل از بلک فرایدی که در سال 98 مصادف با 8 آذر است آغاز کنید. بعضی از فروشندگان اینترنتی و فیزیکی حراج بلک فرایدی خود را زودتر از روز موعود آغاز می کنند. با رعایت نکات خرید در بلک فرایدی به راحتی لیست خرید خود را تکمیل کنید.

دوباره آن زمان از سال است که بسکمک از فروشندگان بزرگ ترین حراج سال خود را آغاز می کنند و مسابقه ای بی نظیر میان خریداران و فروشندگان آغاز می شود. طبق آمار های بررسی شده میزان فروش هر سال نسبت به سال های گذشته افزایش پیدا می کند به جز سال 2008 که رشد منفی نیز داشته است. شاید امسال بتوانید لیست ملزومات خود را در روز بلک فرایدی خریداری کنید ولی به یاد داشته باشید نکات خرید در بلک فرایدی را در نظر داشته باشید. از تجربه خرید بلک فرایدی خود به ما بگویید و آن را در بخش نظرات در میان بگذارید.

  • طراحی ویلا

    طراحی ویلا | برای طراحی ویلای دوپلکس مدرن و یا ویلایی کلاسیک با ما همراه باشید.

  • قطار اروپا

    رزرو قطار اروپا | در سیستم رزرو قطارهای اروپا ما با بهترین و ارزانترین قیمت بلیط تهیه کنید.

منبع: الی گشت

به "در خرید بلک فرایدی به چه نکاتی توجه کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در خرید بلک فرایدی به چه نکاتی توجه کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید