دستورالعمل ورود موقت کالا با موضوع برطرف تعهدات ارزی ابلاغ می گردد

به گزارش وبلاگ هوانورد، رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران گفت: بر اساس این دستورالعمل مقرر شده است، صادرکننده صرفاً به میزان ارزش افزوده کالای صادراتی تعهد ارزی نزد بانک مرکزی داشته باشد.

دستورالعمل ورود موقت کالا با موضوع برطرف تعهدات ارزی ابلاغ می گردد

حمید زادبوم در نشست مجازی آنالیز آخرین تحولات تجاری و توسعه صادرات در دوران پساکرونا با اتاق اصفهان اضافه کرد: شرایط صندوق ضمانت صادرات در امسال به مراتب بهتر از سال قبل است و در قالب بسته حمایتی صادرات در دو بخش تسهیلات ریالی و مشوق های صادراتی از صادرکنندگان حمایت جدی خواهد نمود.

او احتیاجهای ارزی کشور را برای توسعه صادرات الزامی دانست و توضیح داد: برای تحقق این هم، احتیاج است واردات غیرضروری محدود گردد که این موضوع بحمدالله در حال اجرا است.

زادبوم در پاسخ به ایجاد میزهای مشترک در کشورهای همسایه گفت: ایجاد این میزها مستلزم هماهنگی با امور بین الملل اتاق ایران است زیرا اتاق ایران حضور اتاق های مشترک را در این خصوص مدنظر دارد لیکن سایر اتاق ها هم می توانند در این مورد نقش آفرینی و مشارکت فعال داشته باشند.

رئیس اتاق اصفهان نیز در این نشست با اشاره به جهش فراوری به عنوان شعار سال 99 گفت: اتاق اصفهان برای تحقق شعار سال، در ابتدا گزارش های کارشناسی و دقیقی را از تبعات کرونا بر اقتصاد کشور تهیه و به دولت تقدیم کرد و در ادامه با تشکیل تیم های شتاب دهنده صادرات تحت عنوان ماراتن صادرات، ایجاد سرای نوآوری و تمرکز بر بازار کشورهای همسایه به عنوان اهداف صادراتی در شرایط تحریم و کرونا خط مشی خود را برای جهش فراوری و صادرات در سال 99 تبیین کرد.

مسعود گلشیرازی از رئیس کل سازمان توسعه تجارت خواست تا برطرف تعهدات ارزی فعالان مالی به طورجدی موردتوجه و مداقه قرار گیرد تا فرایند صادرات غیرنفتی کشور در این برهه حساس بیش ازپیش تسهیل گردد.

فرشته امینی، عضو هیات رئیسه اتاق اصفهان نیز در این نشست گفت: کمیسیون تجارت اتاق اصفهان تصمیم به راه اندازی میزهای کاری سه کشور عراق، افغانستان و سوریه در اتاق اصفهان با حضور و پاسخگویی کارشناسان بومی این کشورها دارد و به همین ترتیب از سازمان توسعه تجارت انتظار و تقاضا دارد که شرایطی را فراهم کند تا در میزهای متناظر، نماینده اتاق اصفهان در این کشورها حضور داشته باشد و این ارتباط مؤثر بتواند باعث رشد صادرات بین کشورهای مذکور در کوتاه مدت گردد.

در ادامه رئیس کمیسیون تجارت، خدمات و ارتباطات اتاق اصفهان با تبیین برنامه های کمیسیون در امسال گفت: ما در اتاق اصفهان میز کشورهای همسایه را ایجاد نموده ایم اما برای سرعت بخشیدن به این حرکت و دستیابی به نتایج مطلوب احتیاج است میزهای مشابه در کشورهای متناظر فعال شوند.

احمد پزنده اظهار کرد: حمایت سازمان توسعه تجارت از اقدامات اتاق بازرگانی، قطعاً سرعت افزایش صادرات به این کشورها را چند برابر خواهد نمود.

در ادامه این نشست مجازی رئیس کل سازمان توسعه تجارت کشورمان به پرسش های حاضرین پاسخ داد و پیرامون مسائل حوزه صادرات و واردات با فعالان مالی اصفهان به مصاحبه پرداخت.

منبع: اتاق بازرگانی ایران

به "دستورالعمل ورود موقت کالا با موضوع برطرف تعهدات ارزی ابلاغ می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دستورالعمل ورود موقت کالا با موضوع برطرف تعهدات ارزی ابلاغ می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید