آخرین اخبار مذاکرات وین، به نقطه سخت رسیده ایم؟

به گزارش وبلاگ هوانورد، آخرین اخبار از مذاکرات وین چیست؟ منظور گروسی از نقطه سخت مذاکرات وین چیست؟

آخرین اخبار مذاکرات وین، به نقطه سخت رسیده ایم؟

رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی روز چهارشنبه ادعا کرد که مذاکرات با ایران به منظور خاتمه دادن به بن بست طولانی مدت درباره شرح منشا ذرات اورانیوم غنی شده یافته شده در تاسیسات قدیمی اعلام نشده، در نقطه بسیار دشواری قرار گرفته است.

به نقل از ایرنا، مدیر نهاد هسته ای سازمان ملل متحد در مجمع جهانی اقتصاد در داووس ابراز امیدواری کرد که از فاصله زمانی میان اکنون تا هنگامی که قرار است این گزارش پیش از برگزاری نشست سه ماهه این سازمان در 6 ژوئن (16 خرداد ماه) در اختیار شورای حکام قرار گیرد، استفاده بهینه گردد.

محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی گفته است: نفوذ سیاسی و لابی گری نباید در تصمیمات آژانس اثر بگذارد و ایران و آژانس باید در یک جهت کاملا حرفه ای و رفتار در چهارچوب کارشناسی مسائل را دنبال نمایند و جای هیچ گونه سیاسی کاری نیست.

گروسی در 20 اردیبهشت ماه هم زمان با سفر انریکه مورا معاون دبیرکل سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا به تهران، به وسیله ویدئو کنفرانس در مجلس اروپا گفت که همچنان امید به دستیابی به توافق در فرایند مذاکرات وین وجود دارد.

ما هنوز امیدواریم که توافقی در بازه زمانی معقولی، حاصل گردد، اگرچه باید این واقعیت را بپذیریم که پنجره فرصت هر آن ممکن است بسته گردد.

مدیرکل آژانس بین المللی انرژی در بخش دیگری از اظهاراتش ادعا کرد: در چند ماه گذشته توانستیم آثار اورانیوم غنی شده را در مکان هایی شناسایی کنیم که ایران هرگز به عنوان مکان هایی که هر گونه فعالیتی در آنها اجرا شده، اعلام ننموده است.

وی بر همین اساس مدعی شد که ایران به مقدار کافی در خصوص فعالیت های هسته ای خود شفاف نیست.

مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی از دوسال پیش ادعاهایی را درباره آنچه فعالیت های هسته ای اعلام نشده در مکان هایی در ایران خواند، مطرح نموده است.

دو طرف اسفند ماه سال گذشته در پی سفر گروسی به تهران توافق کردند تا مسائل ادعایی بر اساس نقشه راه مشخصی ظرف مدت حداکثر سه ماه حل و فصل گردد.

منبع: تجارت نیوز

به "آخرین اخبار مذاکرات وین، به نقطه سخت رسیده ایم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آخرین اخبار مذاکرات وین، به نقطه سخت رسیده ایم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید