امکان قطع سرویس های اینترنت خارجی در روسیه

به گزارش وبلاگ هوانورد به نقل از اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه روز گذشته از احتمال مسدود کردن سرویس های اینترنت خارجی در روسیه در صورت اقدامات خصمانه علیه کشور خبر داد.

امکان قطع سرویس های اینترنت خارجی در روسیه

وی همچنین اشاره کرد در صورتیکه این کشور هیچ گزینه جایگزینی در اختیار نداشته باشد، محدودیت هایی علیه سرویس های اینترنت خارجی اعمال خواهد کرد.

او طی ملاقاتی با رسانه های روسی گفت: هنگامیکه سرویسی متعلق به خودمان را در اختیار داشته باشیم در صورت ایجاد شرایطی خاص، سرویس خارجی را محدود می کنیم. تصمیم ندارم به طور مصنوعی هیچ چیزی را قطع کنم اما هنگامیکه اقداماتی خصمانه انجام شود، مسدود کردن سرویس های خارجی را رد نمی کنم. اقدامات خصمانه علیه کشور ما غیرقابل قبول هستند.

به گفته رئیس جمهور روسیه سرویس های فناوری داخلی زیادی مانند یاندکس و سبربانک در این کشور وجود دارد که چشم انداز خوبی دارند.

او در بخش دیگری از سخنانش گفت: همکاران ما هنگامیکه یک گزینه جایگزین را رصد می کنند که در این بازار انحصاری ندارد، به شیوه متفاوتی عمل خواهند کرد.

دیمیتری مدودف رئیس هیأت امنیتی روسیه نیز در اوایل ماه فوریه گفت در صورتیکه اقدامات دشمنانه علیه روسیه انجام شود، احتمال دارد ترافیک اینترنت خارجی محدود شود. اما او در ادامه اشاره کرد وقوع چنین وضعیتی بعید است.

بسیار از مقامات روسیه نسبت به کنترل بخش قابل توجهی از فضای سایبری جهان توسط شرکت های فناوری بزرگ آمریکایی اظهار نگرانی کرده اند.

به همین دلیل مدودف در اکتبر 2020 طی اظهار نظری گفت: سلطه این شرکت های فناوری چالش های خاصی ایجاد می کند. او همچنین اشاره کرد روسیه معتقد است هر کشور باید فضای سایبری خود را کنترل کند.

منبع: خبرگزاری مهر

به "امکان قطع سرویس های اینترنت خارجی در روسیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امکان قطع سرویس های اینترنت خارجی در روسیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید