راهنمای خرید سیم کارت در استانبول

به گزارش وبلاگ هوانورد، چگونگی خرید سیم کارت در استانبول در دنیایی که تکنولوژی و دسترسی به اینترنت حتی در سفر حرف اول را می زند دغدغه بسیاری از گردشگرانی ست که قصد سفر به این مقصد را دارند. گردشگران برای به اشتراک گذاشتن لحظات سفر با دوستان، تماس با ایران و حتی استفاده از عکس ها و فیلم ها در صفحات مجازی و غیره به سیم کارت و اینترنت زیاد دارند. از آنجا که هزینه رومینگ و استفاده از سیم کارت ایرانی گران تمام می گردد پس مطالعه مطلب آموزش خرید سیم کارت در استانبول برایتان مفید و هزینه های سفرتان را کاهش می دهد.

راهنمای خرید سیم کارت در استانبول

آنچه در این مطلب می خوانید

  • راهنمای کامل خرید سیم کارت در استانبول
  • نکات مهم برای خرید سیم کارت در استانبول
  • راهنمای مرحله به مرحله خرید سیم کارت در استانبول
  • توصیه های حیاتی برای خرید سیم کارت در استانبول
  • راهنمای انتخاب برترین سیم کارت در استانبول
  • راهنمای خرید سیم کارت با پیش شماره مناسب در استانبول
  • راهنمای ارزانترین و مناسب ترین سیم کارت در استانبول
  • راهنمای خرید سیم کارت دائمی در استانبول
  • سیم کارت توریستی استانبول
  • نکات قانونی مرتبط با خرید سیم کارت در استانبول
  • راهنمای فعال سازی و استفاده از سیم کارت در استانبول
  • اینترنت و مودم همراه در استانبول
  • سخن آخر

راهنمای کامل خرید سیم کارت در استانبول

اینکه پس از رسیدن به استانبول از کجا سیم کارت خریداری کنیم و اینکه کدام اپراتور برای خرید سیم کارت مناسب تر است، مهمترین مواردی هستند که قبل از خرید سیم کارت در استانبول باید بدانید. پس اولین پاراگراف از مطلب آموزش خرید سیم کارت در استانبول را به این موضوات مهم اختصاص می دهیم.

توریستانی که تور استانبول را برای سفر انتخاب نموده اند در قدم اول می توانند در فرودگاه برای خرید سیم کارت اقدام نمایند. در تمامی فرودگاه های بین المللی استانبول فروشگاه هایی برای فروش سیم کارت وجود داشته وکار را برای توریستان راحت می نمایند. نکته مهم اینجاست که از آنجا که بیشتر اجناس در فرودگاه ها قیمت بالاتری دارند بنابراین شما باید برای خریئ سیم کارت در این مکان مبلغ بیشتری پرداخت کنید. پس اگر عجله ندارید بهتر است این کار را به بعد از خارج شدن از فرودگاه موکول کنید.

خرید سیم کارت در شهر استانبول کار بسیار راحتی ست چرا که در تمام مراکز خرید یا مکان های دیدنی می توان تابلو غرفه های فروش سیم کارت را دید. بنابراین شما به راحتی می توانید به یکی از این فروشگاه ها مراجعه نموده و شیم کارت مورد نظرتان را بخرید.

به خاطر داشته باشید که در استانبول نیز مانند ایران اپراتورها با امکانات مختلف وجود دارند پس بهتر است قبل از خرید اطلاعات لازم درباره این اپراتورها را داشته باشید. در ادامه درباره این موضوع نیز صحبت خواهیم کرد.

نکات مهم برای خرید سیم کارت در استانبول

برای آموزش خرید سیم کارت در استانبول نکات مهم زیر را به خاطر بسپارید:

  • سیم کارت های موجود در فروشگاه های فرودگاه بین المللی استانبول قیمت بیشتری نسبت به فروشگاه های داخل شهر دارند.
  • برای پرداخت مباغ کمتر برای خرید سیم کارت در استانبول بهتر است به وسیله فروشگاه های مرکز شهر برای این کار اقدام کنید.
  • توریستان برای خرید سیم کارت ترکیه باید پاسپورت و مدارک شناسایی ارائه دهند.
  • امکان خرید سیم کارت دائمی استانبول برای توریستانی که مدت کمی در این شهر اقامت دارند وجود ندارد.
  • توریستان با ارائه پاسپورت، پس از تکمیل فرم های مربوطه و پرداخت وجه می توانند سیم کارت فعال خود را تحویل بگیرند.
  • استفاده از اینرنت در بیشتر هتل ها و مراکز خرید استانبول رایگان است.
  • امکان تماس و استفاده از اینترنت پس از فعال سازی سیم کارت خود به خود فعال خواهد شد.
  • اگر قصد شما از خرید سیم کارت صرفا استفاده از اینترنت است می توانید از گزینه هایی مانند وای فای جیبی و وای فای اماکن توریستی یا هتل ها بهره ببرید.

راهنمای مرحله به مرحله خرید سیم کارت در استانبول

مرحله اول آموزش خرید سیم کارت در استانبول پیدا کردن فروشگاه مناسب در این زمینه است. همانطور که در پاراگراف های قبل اشاره کردیم فرودگاه و فروشگاه های مرکز شهر برای این کتر مناسب هستند.

مرحله دوم انتخاب اپراتور مناسب برای خرید سیم کارت می باشد. توریستانی که برای مدت محدود در استانبول اقامت دارند می توانند برای خرید سیم کارت اعتباری اقدام نمایند. اپراتورهای مختلفی در استانبول این نوع سیم کارت را در اختیار توریستان قرار می دهند. قیمت سیم کارت های اعتباری با توجه به امکاناتی که ارائه می دهند بین 250 تا 400 لیر است.

خرید سیم کارت توریستی استانبول نیز گزینه ای مناسب برای توریستان است. این سیم کارت ها تا سه ماه اعتبار داشته و پس از آن یک زرفه می شوند. سیم کارت های توریستی پس از 6 ماه به طور کل غیرفعال می شوند.

مرحله بعد ارائه مدارک جهت خرید سیم کارت در استانبول است. توریستان به ارائه پارسپورت و پر کردن فرم مربوطه می توانند برای خرید سیم کارت اقدام نمایند.

مرحله آخر فعال کردن سیم کارت خریداری شده است که به وسیله خود فروشنده انجام می گردد. درنهایت می توانید از اینترنت و مکالمه سیم کارت خریداری شده بهره ببرید.

توصیه های حیاتی برای خرید سیم کارت در استانبول

هر یک از اپراتورهای استانبول حجم اینترنت با قیمت های مختلفی را ارائه می دهند پس برای خرید سیم کارت ارزان مدت اقامت و حجم مورد نیازتان را در نظر بگیرید. قیمت سیم کارت های avnataj 6GB با 500 دقیقه مکالمه و 500 پیغامک 120 لیر، avantaj 10GB با 750 دقیقه مکالمه و 740 پیغامک 150 لیر و avantaj 14GB با 1000 دقیقه مکالمه و 1000 پیغامک 200 لیر است.

از توصیه های مهم دیگر آموطش خرید سیم کارت در استانبول خرید از مراکز معتبر می باشد. برای این کار فروشگاه های مراکز خرید مورد اطمینان هستند.

نکته بسیار مهم دیگر اینکه چنانچه مدتی کمی در استانبول اقامت دارید این موضوع شما را از خرید سیم کارت منصرف نموده است ضروری است بدانید که در صورت استفاده از سیم کارت ایرانی خود در ترکیه بایستی هزینه رومینگ بالایی پرداخت کنید. با این وصف خرید سیم کارت در استانبول بسیار به صرفه تر خواهد بود.نباید فراموش کنید که سیم کارت اعتباری شما پس از 3 ماه غیرفعال می گردد.

راهنمای انتخاب برترین سیم کارت در استانبول

اپراتورهای مختلفی در استانبول خدمات مکالمه و اینترنت را ارائه می دهند که در ادامه با آن ها آشنا خواهیم شد. دقت داشته باشید که این اپراتورها بایستی از نظر آنت دهی قوی و هزینه ارزان داشته باشند:

سیم کارت ترک سل در استانبول

ترک سل اولین اپراتوری ست که در ترکیه آغاز به کارکرد. این اپراتور دور افتاده ترین نقاط را پوشش داده و به همین علت سیم کارت های در بین ساکنان ترکیه و توریستان هواداران بسیاری دارند. قیمت این سیم کارت 400 لیر است. 20 گیگا بایت اینترنت، 200 دقیقه مکالمه و 1000 پیغامک از امکانات سیم کارت ترک سل هستند. کد فعالسازی ترک سل 2222 است.

سیم کارت ودافون در استانبول

ودافون دیگر اپراتور ترک است که در ادامه مطلب آموزش خرید سیم کارت در استانبول با آن آشنا خواهیم شد. اپراتور ودافون در مقایسه با ترک سل پوشش دهی ضیف تر اما قیمت کمتری نیز دارد. قیت سیم کارت ودافون برای توریستان 350 لیر و 15 گیگابایت اینترنت، 500 دقیقه مکالمه و 1000 پیغامک از امکانات آن به شمار می روند. کد فعالسازی ودافون در استانبول 36 36 است.

سیم کارت ترک تلکام در استانبول

ترک تلکام سومین و آخرین اپراتوری ست که در این مطلب درباره آن صحبت می کنیم. خرید سیم کارت این اپراتور به توریستانی که قصد سفر به نقاط دوردست استانبول را دارند توصیه نمی گردد. چرا که اپراتور ترک تلکام آنتن دهی ضعیف تری نسبت به دو اپراتور دیگر دارد. قیمت این سیم کارت 300 دلار است و امکاناتی مانند 15 گیگابایت اینترنت، 500 دقیقه مکالمه و 1000 پیغامک را ارائه می دهد. کد فعالسازی ترک تلکام 8090 است.

مشاهده قیمت

راهنمای خرید سیم کارت با پیش شماره مناسب در استانبول

اپراتورهای ترکیه نیز مانند اپراتورهای تمام جهان پیش شماره های رند و غیر رند دارند. در پاراگراف قبلی مطلب آموزش خرید سیم کارت در استانبول با مهمترین اپراتورههای این شهر آشنا شدیم. در ادامه به شما خواهیم گفت که هر یک از این اپراتورها با چه پیش شماره ای آغاز می شوند. بدین ترتیب شما کی توانید راحت تر اپراتور و پیش شماره دلخواهتان را انتخاب و بخرید:

  • پیش شماره های اپراتور Turkcell

530,531,532,533,534,535,536,537,538,539,561

  • پیش شماره های اپراتور Vodafone

540,541,542,543,544,545,546,547,548,549

  • پیش شماره های اپراتور Turk Telekom

500,501,502,503,504,505,506,507,508,509,550,551,552,553,554,555,556,557,558,559

  • پیش شماره های اپراتور KKTC Telsim

54285, 54286, 54287, 54288

  • پیش شماره های اپراتور Kuzey Kıbrıs Turkcell

53383, 53384, 53385, 53386, 53387

راهنمای ارزانترین و مناسب ترین سیم کارت در استانبول

اگر قصد اقامت کوتاه مدت و خرید سیم کارت اعتباری استانبول را دارید پیشنهاد ما به شما خرید سیم کارت تلکوم است. هر چند که این سیم کارت نقاط دور ترکیه را پوشش نمی دهد اما برای افرادی که در استانبول اقامت داشته و در پی اپراتور ارزان هستند بسیار مناسب است. قیمت سیم کارت توریستی تلکوم حدود 300 لیر است و خدمات از جمله 15 گیگابایت اینترنت رایگان و 500 دقیقه مکالمه را هنگام خرید ارائه می دهد.

سیمکارت های دائمی این اپراتور 650 لیر هستند. هزینه استفاده ماهیانه از این سیم کارت به ازای 6 گیگ اینترنت و 500 دقیقه مکالمه و 500 عدد پیغامک 75 لیر می باشد.

چنانچه می خواهید از سیم کارت با پوشش دهی بیشتر و قوی تر بهره ببرید، می توانید اپراتورهای ترک سل و ودافون را با قیمت 340 تا 400 لیر بخرید.

راهنمای خرید سیم کارت دائمی در استانبول

افرادی که بیشتر از سه ماه در استانبول اقامت دارند دیگر توریست محسوب نشده و به نوعی اقامت دائم یا موقت ترکیه را دارند. این گروه از افراد می توانند برای خرید سیم کارت دائم که در ادامه مطلب آموزش خرید سیم کارت در استانبول درباره آن صحبت خواهیم کرد اقدام نمایند.

هزینه سیم کارت های دائمی ترکیه مانند ایران به صورت قبض دریافت می گردد. تمامی اپراتورهای معرفی شده در پاراگراف سیم کارت های اعتباری دارای سیم کارت دائمی نیز هستند. افراد با ارائه مدارک اقامت دائم یا موقت می توانند برای خرید این نوع سیم کارت اقدام نمایند.

مورد دیگری که باید به آن دقت کنید این است که در صورتی که بیش از 4 ماه در استانبول اقامت دارید باید برای رجیستر کردن گوشی موبایل خود اقدام کنید. این کار نیز به وسیله مراکز فروشگاه های موبایل انجام می گردد.

سیم کارت توریستی استانبول

توریستان می توانند از سیم کارت های توریستی استانبول استفاده نمایند. این سیم کارت ها از طرف تمام اپراتورهای ترکیه ارائه می شوند. در ادامه مطلب آموزش خرید سیم کارت از ترکیه در این مورد صحبت می کنیم:

اپراتور ترکسل سیم کارت توریستی را با نام بسته خوشامدگویی توریست (Tourist Welcome (Pack ارائه می دهد. 30 روز اعتبار، 20 گیگابایت اینترنت، 200 دقیقه مکالمه داخلی و بین المللی و ارسال پیغام نامحدود به وسیله اپلیکیشن های Bip و Whatsapp از امکانات سیم کارت توریستی ترکسل است.

ودافون دیگر اپراتور ترکیه است و سیم کارت توریستی خود را با عنوان بسته مبتدی توریست (Tourist Beginners Package) ارائه می دهد. با خرید این سیم کارت می توانید از امکاناتی مانند 90 روز اعتبار، 300 دقیقه مکالمه، 30 دقیقه مکالمه بین المللی و 10 گیگابایت اینترنت بهره ببرید.

سیم کارت هعای توریستی تلکام نیز 28 روز اعتبار، 750 دقیقه تماس داخلی ترکیه، 750 پیغامک دارند و اینترنت را در اختیار دارندگان این سیم کارت قرار می دهند.

نکات قانونی مرتبط با خرید سیم کارت در استانبول

  • طبق قوانین کشور ترکیه توریستان امکان خرید سیم کارت دائمی ترکیه را ندارند و سیم کارت های اعتباری یا توریستی برای آنها گزینه مناسبی هستند.
  • تنها توریستانی امکان تهیه سیم کارت دائمی را دارند که دارای حساب بانکی و ملک در ترکیه هستند.
  • سیمکارت های اعتباری که با مدرک پاسپورت به وسیله توریستان خریداری می شوند فقط 3 ماه اعتبار دارند و بعد از آن یک طرفه و بعد 6 ماه به طور کلی غیرفعال می شوند.
  • توریستان برای خرید سیم کارت حتما باید پاسپورت خود را ارائه دهند.
  • اگر می خواهید از سیم کارت ترکیه ای خود در ایران نیز بهره ببرید بهتر از سیم کارت ترکسل را بخرید.
  • اپراتورهای ترک تلکام و ترکسل در زمینه دریافت پیغامک در ایران هزینه ای ندارند اما ودافون برای دریافت پیغامک از شما هزینه دریافت می نماید.
  • حتی در صورت خرید سیم کارت ترکیه نیز بهتر است برای صرفه جویی در هزینه برای تماس های خود با ایران از اپلیکشین های آنلاین بهره ببرید.

راهنمای فعال سازی و استفاده از سیم کارت در استانبول

هر یک از اپراتورهای ترکیه کد فعال سازی مخصوص به خود را دارند که در پاراگراف های پیشین مطلب آموزش خرید سیم کارت در ترکیه به آن اشاره کردیم. برای فعال سازی سیم کارت ترکسل از کد 2222، سیم کارت ودافون از کد 3636 و سیم کارت ترک تلکام از کد 8090 استفده می گردد. به این صورت که با توجه به نوع سیم کارت خود پیغامکی را به این کدها فرستاده و پس از پاسخ از طرف اپراتورها با ارسال کلمه EVET سیم کارت شما فعال شده و می توانید از امکانات آن بهره ببرید.

اگر غعال کردن سیم کارت برایتان سخت است می توانید از فروشنده بخواهید قبل از تحویل آن را برایتان فعال کند. روند ایم کار هزینه ای ندارد و اکر فروشنده ها این کا را برایتان انجام می دهند. اگر هم با تور سفر نموده و راهنمای سفر همراهیتان می نماید می توانید از هدایت تور لیدر بهره ببرید.

اینترنت و مودم همراه در استانبول

بیشتر سیم کارت های استانبول مقداری حجم رایگان را در اختیار استفاده نمایندگان قرار می دهند. درواقع طبق مطالب گفته شده در آموزش خرید سیم کارت در استانبول اپراتورهای استانبول اینترنت 2G، 3G و 4G را پوشش می دهند. میانگین سرعت اینترنت سیم کارت ها در ترکیه 30 مگابیت در ثانیه است. شما با پرداخت مبلغ بیشتر می توانید اینترنت پر سرعت تری در اختیار داشته باشید.

استفاده از مودم همراه نیز روش دیگر برای استفاده از اینترنت پرسرعت در استانبول است. دو مودم الدای وای فای | Alldaywifi و تپ وایرلس | Tep Wireless مودم هایی هستند که اینترنت پرسرعت را در اختیار توریستان قرار می دهند.

سخن آخر

در مطلب آموزش راهنمای خرید در استانبول با انواع سیم کارت و نحوه خرید آن در شهر استانبول آشنا شدیم. بدین ترتیب توریستان می توانند برای کاهش هزینه های مکالمه خود یکی از اپراتورها را انتخاب و خریداری نمایند. سیم کارت های توریستی استانبول این امکان را در اختیار توریستان قرار می دهند تا با پرداخت کمترین هزینه اینترنت پر سرعت در اختیار داشته باشند. این سیم کارت ها به وسیله تمامی اپراتورهای ترک به فروش می رسند. نکته آخر اینکه جهت رزرو تور استانبول و کسب اطلاعات کامل تر درباره خرید سیم کارت ترکیه می توانید با همکاران ما در واحد تورهای خارجی در ارتباط باشید.

برای مشاهده قیمت و خرید تور استانبول از وبلاگ هوانورد کلیک کنید.

خرید تور استانبولمنبع: ستاره ونک

به "راهنمای خرید سیم کارت در استانبول" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای خرید سیم کارت در استانبول"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید