نوآورترین شرکت های دنیا در سال 2023، آمریکا همچنان در صدر و یک رکورد برای عربستان

به گزارش وبلاگ هوانورد، این لیست شرکت ها را بر اساس پارامترهایی مانند عملکرد برتر، انعطاف پذیری بالاتر در برابر شوک ها و اختلالات، و توانایی بهره برداری سریع تر از نوآوری برای رشد ارزش آفرین رتبه بندی می نماید.

نوآورترین شرکت های دنیا در سال 2023، آمریکا همچنان در صدر و یک رکورد برای عربستان

وبلاگ هوانورد - هر ساله گروه مشاوره بوستون (Boston Consulting Group) یا بی سی جی رتبه بندی نوآورترین شرکت های دنیا را منتشر می نماید.

این لیست بی سی جی شرکت ها را بر اساس پارامترهایی مانند عملکرد برتر، انعطاف پذیری بالاتر در برابر شوک ها و اختلالات، و توانایی بهره برداری سریع تر از نوآوری برای رشد ارزش آفرین رتبه بندی می نماید.

از معیارهای برجسته دیگر می توان به قابلیت های افراد و فناوری (از جمله هوش مصنوعی) و فرهنگ نوآوری محور اشاره نمود.

ده رتبه برتر لیست 2023 به ترتیب به شرکت های اپل، تسلا، آمازون، آلفابت، مایکروسافت، مدرنا، سامسونگ، هوآوی، بی وای دی و زیمنس اختصاص داشته است.

به گفته بی سی جی، این لیست اقدامات رهبران آماده برای ارائه نوآوری برای پیشی گرفتن از رقبای خود را آنالیز می نماید. بعلاوه، این که نوآوری چگونه انعطاف پذیریشان در برابر بی ثباتی های مالی را افزایش داده و به آنها در کاهش انتشار گازهای گلخانه ای یاری می نماید، آنالیز می گردد.

رهبران آماده ارائه نوآوری از سوی بی سی جی به عنوان افرادی توصیف می شوند که آماده توسعه محصول، فرایند، و نوآوری های مدل کسب و کار هستند که می توانند تاثیر پایداری داشته باشند.

گزارش بی سی جی تاکید ویژه ای بر اهمیت روزافزون هوش مصنوعی برای حوزه های کلیدی کسب و کار داشته و نگاهی دقیق به این دارد که برندگان اولیه چگونه پتانسیل هوش مصنوعی را می گشایند.

تداوم تسلط شرکت های فناوری و توجه به صرف هزینه برای نوآوری

به رغم بادهای مخالف موجود در بازار طی سال 2022، شرکت های فناوری همچنان تسلط خود بر 50 شرکت برتر از جمله 10 شرکت برتر را با 18 جایگاه در لیست سال جاری حفظ نموده اند.

پس از آنها، شرکت های فعال در بخش حمل و نقل و انرژی با 17 جایگاه بیشترین سهم را در لیست نوآورترین شرکت های بی سی جی به خود اختصاص داده اند.

شرکت های فعال در زمینه محصولات و خدمات مصرفی با هشت جایگاه، بهداشت و درمان با شش جایگاه و مخابرات با یک جایگاه در رده های بعدی قرار دارند.

منبع: عصر ایران

به "نوآورترین شرکت های دنیا در سال 2023، آمریکا همچنان در صدر و یک رکورد برای عربستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نوآورترین شرکت های دنیا در سال 2023، آمریکا همچنان در صدر و یک رکورد برای عربستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید