نگهداری بیش از 7 میلیون سند فرهنگی، اداری و تاریخی در مرکز اسناد استان یزد

به گزارش وبلاگ هوانورد، سعید زارع در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران در یزد، با اشاره به اهمیت توجه به اسناد موجود در ادارات گفت: یکی از اولویت های ما در سازمان اسناد و کتابخانه ملی استان یزد توجه به اسناد موجود در ادارات است و سعی نموده ایم با جمع آوری و نگهداری اسناد مهم و مؤثر در استان در جهت ثبت آن ها گام برداریم.

نگهداری بیش از 7 میلیون سند فرهنگی، اداری و تاریخی در مرکز اسناد استان یزد

وی اضافه کرد: ما در استان تا به امروز بیش از 80 هزار سند مربوط به بخش ها و موضوعات مختلف در ادارات استان را شناسایی کرد ه و تمامی آن ها را ثبت و اسکن نموده ایم.

مدیرکل اسناد و کتابخانه ملی استان یزد ادامه داد: این اقدام سبب شده که بیش از 550 متر مربع از فضای ادارات و سازمان های مختلف آزادسازی صورت گیرد.

زارع اعلام کرد: هدف از این اقدام شناسایی اسناد مهم و تاریخی و تأثیرگذار در استان جهت استفاده آیندگان به ویژه محققان و پژوهشگران است.

وی گفت: در این راستا جذب اسناد اهدایی نیز در دستور مجموعه ثبت اسناد و کتابخانه ملی استان یزد واقع شده است که در ماه های اخیر نیز توانستیم اسناد خانوادگی در 20 موضوع را از خانواده های علومی یزدی و مهرداد صبور را جذب نموده و در مرکز ثبت و نگهداری کنیم.

مدیرکل اسناد و کتابخانه ملی استان یزد با اشاره به آمار اسناد موجود در این مرکز گفت: هم اکنون بیش از هفت میلیون و 800 هزار برگ انواع اسناد تاریخی، فرهنگی و اداری در موضوع های مختلف از دستگاه های دولتی و مفاخر و مشاهیر استان در این مرکز حفظ و نگهداری می گردد که به عنوان تاریخ مکتوب نشانگر هویت یزد است.

وی بعلاوه از واسپاری 426 عنوان کتاب شامل 863 نسخه که 687 نسخه آن ثبت رسا شده و بعلاوه 82 عنوان نشریه شامل 1575 نسخه که 614 نسخه آن کاردکس شده است و ثبت و نگهداری 427 عنوان سرانجام نامه و یک هزار و 658 عنوان لوح فشرده برای استفاده محققان و دانشجویان در این مرکز خبرداد.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران

به "نگهداری بیش از 7 میلیون سند فرهنگی، اداری و تاریخی در مرکز اسناد استان یزد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نگهداری بیش از 7 میلیون سند فرهنگی، اداری و تاریخی در مرکز اسناد استان یزد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید