پانزده گانه ژاپنی!

به گزارش وبلاگ هوانورد، در اقدامی نادر، تویوتا و لکسوس از 15 کانسپت نو الکتریکی به طور همزمان رونمایی کردند. آکیو تویودا در جریان کنفرانس رسانه ای پیرامون استراتژی توسعه باتری خودروهای برقی، با رونمایی همزمان از 15 کانسپت نو کاملاً الکتریکی که نمایشگر مدل های آینده تویوتا و لکسوس است، رسانه های خودرویی را شوکه کرد.

پانزده گانه ژاپنی!

در این رونمایی نادر، تنوع کاملی از انواع کلاس های خودرویی از سدان و SUV در استایل و سایزهای متنوع گرفته تا پیکاپ و خودروهای اسپرت به چشم می خورد. بعضی از آن ها بر اساس مدل های فراوریی موجود طراحی و ساخته شده اند، اما در بین آن ها چندین کانسپت کاملاً تازه نیز بر اساس پلت فرم های تازه e-TNGA اختصاصی EV نیز به چشم می خورد.

تمامی این مدل های مفهومی بخشی از هدف تویوتا و لکسوس برای معرفی مجموعا 30 مدل BEV در بازار تا سال 2030 و با هدف فروش 3.5 میلیونی در جهان هستند. در برنامه تویوتا-لکسوس، تا سال 2035، لکسوس به یک برند تمام الکتریکی در اروپا، ایالات متحده و چین تبدیل خواهد شد و فروش سالانه 1 میلیون خودروی برقی را هدف گذاری نموده است.

برای دستیابی به این اهداف، این شرکت متعهد شده تا سال 2030 دو تریلیون ین (17.6 میلیارد دلار) برای فراوری باتری های پیشرفته سرمایه گذاری کند که 500 میلیارد ین (4.4 میلیارد دلار) بیشتر از پیش بینی های اعللم شده قبلی است. تویوتا بعلاوه روی گزینه های مختلفی برای مدل های پاک بدون کربن از جمله FCEV و دیگر انواع خودروهایی که با انرژی پاک کار می نمایند، سرمایه گذاری خواهد نمود.

قبلی 1 از 8 بعدی

علیرغم مخالفت کلی تویوتا با پدیده توسعه فراوری خودروهای برقی در جهان و تاکیدی که بر تداوم فراوری خودروهای هیبریدی دارد، اما روز گذشته و در اقدامی کم سابقه، تویوتا از 15 خودروی مفهومی الکتریکی که در سگمنت های متفاوت و متنوعی قرار دارند، رونمایی کرد. در میان کانسپت های معرفی شده، نسخه الکتریکی و احتمالی از نسل آینده تاکوما، توجه بیشتری را در بین رسانه های خودرویی به خود جلب کرد.

تا همین چند سال گذشته، ایده فراوری یک پیکاپ برقی، به علت ویژگی های حرکتی و نیز نوع کاربرد آن ها دور از تصور بود، اما با رونمایی پیکاپ مجذوب کننده الکتریکی Rivian R1T از یک برند استارت آپی که به تازگی نیز به عنوان پیکاپ سال 2022 آمریکا نیز معرفی شده، ورق بازی در این سگمنت تغییر نموده و در ادامه شاهد رونمایی از پیکاپ های الکتریکی دیگری مانند فورد F150، تسلا سایبرتراک و به تازگی GMC هامر نیز بودیم که از نظر ویژگی های فنی و ظاهری مورد توجه و البته تحسین بسیاری از رسانه ها و نشریات خودرویی و نیز کاربران قرار گرفته اند. حال نوبت به خوشنام ترین برند خودرویی جهان یعنی تویوتا می رسد تا با معرفی نسخه الکتریکی پیکاپ محبوب تاکوما، وارد این رقابت گردد.

از نظر استایل ظاهری، شباهت های کلی بین این مدل مفهومی با نسل تازه پیکاپ سایز بزرگ تاندرا Tundra وجود دارد. با این حال، بعضی تفاوت های موجود، قابل توجه و آشکار هستند.ضمن اینکه از نظر ابعاد و میزان و با توجه به تصاویر موجود، این پیکاپ در جایگاهی بین نسل فعلی تاکوما و نسخه تازه تاندرا قرار می گیرد.

قبلی 1 از 7 بعدی

در نمای جلو، جلوپنجره بزرگ آن به واسطه الکتریکی بودن، به جز شکاف هایی که در قسمت بالا و پایین آن ایجاد شده است، در قسمت مرکزی تا حد زیادی بسته یا اصطلاحاً سیلد بوده و در گرافیک آن از الگوهای لوزی شکل و سه بعدی استفاده شده است. فرم چراغ های جلو نیز در مقایسه با چراغ های تاندرا کمی خشک تر بوده و ابعاد کوچک تری دارند که در زیر آن ها ورودی های هوای تزئینی قرار گرفته است و در ترکیب با سپر ساده ای که آن نیز فرمی هندسی و خشک دارد، شخصیتی تهاجمی از یک پیکاپ الکتریکی را به نمایش می گذارد.

گفتنی است که با توجه به منتشر نشدن تصاویر کامل از سایر نماها، نمی گردد نظر و تحلیل قطعی پیرامون آن ها داد، اما می توان حدس زد که با توجه به آنچه در نمای جلو خودرو شاهد هستیم، سایر نماها نیز دنباله رو زبان طراحی پیکاپ تاندرا باشند.

بعلاوه تویوتا هیچ گونه جزئیاتی درباره پیشرانه یا پلت فرم این خودرو ارائه ننموده است، اما بر اساس اطلاعات موجود، این مدل و به طور کلی نسل تازه پیکاپ تاکوما، بر پایه پلت فرم TNGA-F تویوتا که زیربناِ آخرین نسل لندکروزر، تاندرا و لکسوس LX است و قابلیت پشتیبانی از پیشرانه های الکتریکی را دارد، فراوری گردد.

نکته آخر اینکه بر اساس بعضی شایعات، تویوتا میخواهد تا جهت صرفه جویی در هزینه های خود، نسل تازه پیکاپ های تاکوما و هایلوکس را در قالب یک مدل واحد ادغام و فراوری کند.

خرید و فروش و قیمت خودرو تویوتا

منبع: بلاگ دیوار

به "پانزده گانه ژاپنی!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پانزده گانه ژاپنی!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید