اروپا قصد ایجاد پیش زمینه منفی قبل از ملاقات پوتین و بایدن را دارد

به گزارش وبلاگ هوانورد، رئیس مجلس دومای روسیه به درخواست دیوید ساسولی رئیس مجلس اروپا برای تشدید تحریم ها علیه مسکو واکنش نشان داد.

اروپا قصد ایجاد پیش زمینه منفی قبل از ملاقات پوتین و بایدن را دارد

بر اساس این گزارش، ویچسلاو والودین مجلس اروپا را به تنش آفرینی پیش از ملاقات ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه و جو بایدن همتای آمریکایی وی متهم کرد.

رئیس دوماً گفت: در حقیقت مجلس اروپا میخواهد رئیس جمهور آمریکا را تحت فشار قرار دهد و پیش زمینه منفی برای این ملاقات ایجاد کند.

لازم به ذکر است که رئیس مجلس اروپا در کوشش برای تضعیف دولت مسکو مدعی شد که باید همزمان با تشدید تحریم مقام های روسیه، از مخالفین داخلی این کشور حمایت کرد.

به گزارش وبلاگ هوانورد، روزنامه های وابسته به گروه رسانه ای فانکه آلمان به نقل از دیوید ساسولی رئیس مجلس اروپا نوشتند که او خواستار تنگ تر شدن حلقه تحریم ها علیه روسیه شده است.

وی در این باره مدعی شد: باید تحریم ها علیه مقامات روسیه را تشدید کنیم حال آنکه در مقابل، رابطه ای نزدیکتر با مردم و جامه مدنی روسیه داشته باشیم و از مخالفین مسکو حمایت کنیم.

این روزها اتحادیه اروپا و روسیه در جنگ دیپلماتیک تمام عیاری به سر می برند. تنش در رابطه بروکسل-مسکو از ماجرای رسیدگی به اتهامات آلکسی ناوالنی از منتقدان رئیس جمهور روسیه شروع شد که طی آن سفارت خانه های کشورهای غربی به طور علنی، مردم روسیه را به انجام تظاهرات ضددولتی ترغیب می کردند.

در ادامه این تنش ها، دولت پراگ به بهانه دست داشتن ماموران اطلاعاتی روسیه در حادثه انفجاری که چند سال پیش در جمهوری چک روی داد، چند دیپلمات روس را اخراج کرد که این اقدام واکنش متقابل مسکو را در پی داشت.

تنش در رابطه پراگ-مسکو نیز به نوبه خود به اخراج دومینو وار دیپلمات های روس از کشورهای اروپایی و پاسخ متقابل روسیه منجر شد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "اروپا قصد ایجاد پیش زمینه منفی قبل از ملاقات پوتین و بایدن را دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اروپا قصد ایجاد پیش زمینه منفی قبل از ملاقات پوتین و بایدن را دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید