اقدام نیک اندیشانه 2 حامی تهرانی برای 800 یتیم فارس

به گزارش وبلاگ هوانورد، مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان فارس گفت: 2 حامی محرومان مقیم تهران، کمک هزینه تامین مخارج معیشت و زندگی ماهانه 800 یتیم فارس را تقبل کردند.

اقدام نیک اندیشانه 2 حامی تهرانی برای 800 یتیم فارس

به گزارش وبلاگ هوانورد به نقل از ایرنا، محمد بذرافشان اضافه کرد: در چند روز گذشته، 2 حامی محرومان مقیم تهران اقدامات لازم برای حمایت از 800 یتیم استان فارس را انجام دادند و با کمک480 میلیون ریالی در هر ماه از این یتیمان حمایت خواهند کرد.

وی از بردن نام این 2 حامی به دلیل مسائل شخصی و اعتقادی خودداری و اظهار کرد: سرانه کمک این 2 نفر حامی ماهانه برای هر یتیم 600 هزار ریال و در مجموع ماهانه 480 میلیون ریال است.

بذرافشان با بیان اینکه اهالی فارس در سال 98 افزون بر 820 میلیارد ریال در قالب طرح اکرام ایتام و محسنین (کسانی که سرپرست خانواده آنها از کار افتاده و یا بدسرپرست هستند) کمک کرده اند گفت: از ابتدای سال 99 تا به امروز نیز مردم این استان و خیران حدود 200 میلیارد ریال برای ایتام فارس کمک نقدی واریز کرده اند.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) اعتماد مردم به این نهاد را یکی از مهم ترین سرمایه های کمیته امداد دانست و اعلام نمود: یکی از اقداماتی که در حوزه طرح اکرام ایتام در این استان موجب اعتمادسازی بیشتر شده این است که از سال 98 حامیان به صورت مستقیم از طریق دستگاه خودپرداز می توانند کمک های خود را مستقیم به حساب ایتام واریز کنند.

وی در بخش دیگری از مطالب خود اعلام نمود: حدود 150 هزار خانواده در استان فارس زیر پوشش حمایتی کمیته امداد این استان قرار دارند که این نهاد در قالب چند سرفصل از جمله اشتغال و توانمندسازی، مسکن، ازدواج و تامین اقلام جهیزیه از این خانوارها حمایت می کند.

اقدامات حمایتی در حوزه اشتغال زایی مددجویان و توانمندسازی آنها

بذرافشان همچنین با تاکید بر اینکه فارس در سال های 95، 96 و 98 رتبه اول کشور را در جذب اعتبارات در حوزه اشتغال زایی مددجویان کسب کرده، ادامه داد: در سال گذشته 315 میلیارد تومان از منابع قرض الحسنه برای ایجاد 10 هزار فرصت شغلی در اختیار خانواده های تحت پوشش و غیر از آن قرار گرفته که 80 درصد این بودجه برای خانواده های تحت پوشش و مابقی آن برای خانوارهای غیر تحت پوشش اختصاص یافته است.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان فارس اضافه کرد: بر اساس برنامه ریزی و پیش بینی های اجرا شده در سال 99 بیش از 430 میلیارد تومان بودجه برای ایجاد فرصت های شغلی و توانمندسازی خانواده های زیر پوشش کمیته امداد به ویژه در مناطق محروم این استان تخصیص داده شده است.

وی اعلام نمود: همچنین در قالب کارآفرینی و اینکه اگر کسانی زمینه ایجاد اشتغال مددجویان این نهاد را در فارس فراهم کنند و این قشر را با حقوق حداقلی مصوب و مورد تایید اداره کار به مدت حداقل 3 سال بیمه کنند، با ارائه مستندات، در اولین ماه بیمه می توانند از تسهیلات قرض الحسنه تا سقف 50 میلیون تومان برای هر فرد بهره مند شوند.

بذرافشان با تاکید بر حمایت های گسترده برای اشتغال زایی مددجویان زیر پوشش این نهاد و همچنین مهیا کردن زمینه صادرات محصولات تولیدی این قشر، این هدف را در سال 99 یکی از اولویت های اصلی کمیته امداد این استان مطرح نمود.

منبع: همشهری آنلاین

به "اقدام نیک اندیشانه 2 حامی تهرانی برای 800 یتیم فارس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اقدام نیک اندیشانه 2 حامی تهرانی برای 800 یتیم فارس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید