اپلیکیشن های موبایلی بدون مجوز بلیت هواپیما می فروشند

به گزارش وبلاگ هوانورد، امکان خرید آنلاین بلیت هرچند برای تسهیل سفر و رفاه حال مسافران ایجاد شده، اما همیشه با چالش ها و نگرانی هایی از حضور سودجویان همراه بوده و هست. به همین علت بارها هشدارهایی از سوی سازمان هواپیمایی کشوری و ارگان هایی دیگر به خریداران بلیت داده می گردد، اما همچنان اخباری در خصوص تخلفات در این حوزه نیز منتشر می گردد. در آخرین هشدار منتشر شده از سوی سازمان هواپیمایی کشوری در روزهای گذشته، سخنگوی این سازمان بیان کرد: اپلیکیشن های موبایلی مجوز فروش بلیت هواپیما ندارند و این اقدام از سوی آن ها بدون طی شدن مسیر قانونی است.

اپلیکیشن های موبایلی بدون مجوز بلیت هواپیما می فروشند

رضا جعفرزاده با اشاره به اینکه صرفا دفاتر خدمات مسافرت هوایی که دارای مجوز بند الف از سوی سازمان هواپیمایی کشوری هستند و با معرفی سایت های فروش که به تأیید این سازمان می رسد می توانند اقدام به فروش بلیت هواپیما نمایند، بیان کرد: سایر سایت ها و مجاری فروش بلیت هواپیما از نظر سازمان هواپیمایی وجاهت قانونی ندارند.

جعفرزاده با اشاره به اینکه دفاتر خدمات مسافرت هوایی دارای مجوز بند الف در صورتی که بخواهند به صورت الکترونیکی اقدام به فروش بلیت نمایند می توانند با اخذ مجوز در این رابطه اقدام نمایند، گفت: اسامی دفاتر و سامانه فروش الکترونیکی مجاز دارای مجوز بند الف روی سایت سازمان هواپیمایی قرار گرفته است و علاوه بر این سیستم اصالت سنجی روی سایت این سازمان به آدرس www.cao.ir قرار گرفته تا متقاضیان نسبت به صحت بلیت خود اقدام نمایند.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری، اضافه نمود: علاوه بر این دفاتر خدمات هوایی که دارای مجوز بند ب از سوی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری هستند می توانند به صورت تور اقدام به فروش مجاز بلیت نمایند.

جعفرزاده با تاکید بر اینکه اقدام غیرقانونی فروش بلیت از سوی سایت ها و نیز اپلیکیشن ها در دستور کار سازمان هواپیمایی کشوری قرار گرفته است، بیان کرد: اگر در این رابطه گزارشی نیز از سوی مردم به سازمان هواپیمایی کشوری ارجاع داده گردد، در جهت برخورد با متخلفان اقدام می گردد. این در حالی است که همچنان اپلیکیشن های موبایلی در سطح شهر و رسانه ها اقدام به تبلیغ فعالیت های خود در زمینه فروش آنلاین بلیت می نمایند.

منبع: ایسنا

منبع: همگردی

به "اپلیکیشن های موبایلی بدون مجوز بلیت هواپیما می فروشند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اپلیکیشن های موبایلی بدون مجوز بلیت هواپیما می فروشند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید