بازطراحی خیابان سی تیر بعد از یک دهه، افزایش 20 تایی بازار های محلی با هدف ساماندهی دستفروشان

به گزارش وبلاگ هوانورد، مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران با اشاره به بازطراحی محور سی تیر گفت: محور سی تیر با توجه به الزامات زیست محیطی و منظر شهری و همخوانی این محور با بافت تاریخی، پیرامونی اش بازطراحی می گردد.

بازطراحی خیابان سی تیر بعد از یک دهه، افزایش 20 تایی بازار های محلی با هدف ساماندهی دستفروشان

به گزارش ایسنا، سعید بیگی در خصوص بازطراحی محور سی تیر گفت: این محور با در نظر گرفتن آیتم هایی همانند الزامات زیست محیطی و منظر شهری و همخوانی این محور با بافت تاریخی پیرامونی اش بعد از یک دهه بازطراحی می گردد.

برپایی غرفه های عرضه کتاب در سی تیر

مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران ادامه داد: تلفیق موضوعات فرهنگی و گردشگری در کنار عرضه مواد غذایی در طراحی نو این محور در نظر گرفته خواهد شد. به طوری که رایزنی هایی با وزارت فرهنگ و ارشاد اجرا شده تا امکان برپایی غرفه های عرضه کتاب هم در این محور ایجاد گردد.

مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران با اشاره به تفکیک غرفه ها در طراحی نو این محور ادامه داد: تفکیک غرفه های عرضه مواد غذایی از غرفه های صنایع گردشگری از جمله اقدامات طراحی نو است از دیگر نکات مورد توجه در باز پیرایی این محور، بحث انشعابات مثل آب، برق و فاضلاب در طرح نو سی تیر است.

در طراحی نو سی تیر فضای بی دفاع وجود ندارد

سعید بیگی اعلام کرد: در طراحی نو به شکلی برنامه ریزی شده که در حاشیه و فضای پشتی غرفه ها، فضای بی دفاع شهری ایجاد نگردد. همزمان با طراحی های اجرا شده کارشناسان رسمی دادگستری هم مدل های مالی نو را تأیید نموده اند تا آگهی مزایده غرفه ها در روزنامه های کثیرالانتشار منتشر گردد.

نگهداشت محور سی تیر مستمر خواهد بود

مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل ادامه داد: در بحث نگهداشت این محور هم با همکاری معاونت خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه 12 و پیمانکاران این محور اقداماتی در حال اجرا است که این اقدامات به صورت مستمر ادامه خواهد داشت.

بازار های محلی دستفروشان به 57 بازار افزایش پیدا کرد

مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران در خصوص اقدامات اجرا شده جهت ساماندهی دستفروشان تهران هم اظهار کرد: افزایش بازار های محلی از 36 بازار به 57 بازار و به تبع آن ایجاد بیش از 8 هزار غرفه جهت ساماندهی حدود 6500 دستفروش در سطح 18 منطقه تهران اجرا شده است.

وی اضافه نمود: ایجاد 30 نمایشگاه فصلی، مناسبتی، تخصصی و... در 20 ماهه اخیر با هدف کاهش مراجعات به دستفروشان و ساماندهی معابر، از دیگر اقدامات برای ساماندهی دستفروشان است.

بیگی با اشاره به ساماندهی در محل دستفروشان ادامه داد: انجام طرح ساماندهی در محل دستفروشان برای اولین بار در محور های ولیعصر (عج)، هفت تیر، تهرانسر و حجر بن عدی در ایام پایانی سال گذشته به منظور کاهش ترافیک، عدم انسداد معابر و تسهیل در رفت و آمد شهروندان انجام شد.

بر اساس گزارش سایت شهر، وی با پرداختن به انجام بازدید های مستمر میدانی مشترک با منطقه ها اعلام کرد: 90 محور دارای دستفروش شناسایی شده است.

منبع: فرارو

به "بازطراحی خیابان سی تیر بعد از یک دهه، افزایش 20 تایی بازار های محلی با هدف ساماندهی دستفروشان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازطراحی خیابان سی تیر بعد از یک دهه، افزایش 20 تایی بازار های محلی با هدف ساماندهی دستفروشان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید