خبرنگاران اوپک پلاس به دنبال تمدید فریز نفتی

به گزارش وبلاگ هوانورد، تهران - خبرنگاران- منابع نزدیک به سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) به رویترز گفته اند که با افزایش قیمت نفت و در سایه موج دوم کووید-19، اوپک پلاس از جمله روسیه به دنبال لغو افزایش تولید خود در سال آینده هستند.

خبرنگاران اوپک پلاس به دنبال تمدید فریز نفتی

به گزارش وبلاگ هوانورد از رویترز، قرار بود که اوپک پلاس تولید نفت خود را از ماه ژانویه 2021 حدود 2 میلیون بشکه در روز معادل 2 درصد مصرف جهانی نفت افزایش دهد، اما در سایه کاهش تقاضا، اوپک پلاس به دنبال آن است که افزایش تولید را بازهم به تعویق بیندازد.

اوپک پلاس متشکل از مجموع کشورهای عضو اوپک و کشورهای غیر عضو اوپک شامل روسیه، مکزیک، جمهوری آذربایجان، بحرین، سودان، سودان جنوبی، مالزی و عمان برای تنظیم بازار شکل گرفته است.

این خبرگزاری به نقل از منابع نزدیک به اوپک گفت: اگر لازم باشد، به احتمال قوی، روسیه نیز سطح تولید کنونی نفت را تا خاتمه سه ماهه نخست 2021 تمدید کند.

این منبع اضافه نمود: تمدید فریز نفتی اوپک پلاس با توجه به کاهش احتمالی قیمت ها و ابهام در خصوص تقاضای نفت ضروری به نظر می رسد.

قیمت جهانی نفت هفته گذشته و به دنبال خبرهایی مبنی بر کشف ویروس کرونا که خود منجر به افزایش تقاضا می شود، به بالاترین میزان از مارس گذشته رسید و هر بشکه 49 دلار معامله شد.

با این حال کنندگان اعلام کرده اند که این مسأله تغییری در رویکرد اوپک پلاس برای تمدید فریز نفتی خود ایجاد نخواهد کرد.

یکی از این منابع به رویترز گفت: افزایش قیمت تنها جنبه روانی دارد، اما بدنبال این هستیم که این افزایش قیمت مبتنی بر پایه های مستحکمی در بازار باشد که از قیمت ها حمایت کند، به همین خاطر، بهترین گزینه [ما] تمدید سه ماهه فریز نفتی است.

اما با این حال کنندگان و تحلیلگران مسائل نفتی اعلام می کنند که تمایل برای تمدید فریز نفتی اوپک پلاس عمومیت ندارد.

گولدن ساکس بدون اشاره به جزییات بیشتر در این باره گفت که یک پیچیدگی احتمالی در تمایل امارات برای سهم بیشتر در اوپک پلاس وجود دارد.

از سوی دیگر نیجریه نیز به دنبال سهم بیشتری برای تولید است و عراق نیز اعلام کرده میخواهد از کاهش تولید در سال 2021 معاف شود.

اما گولدمن گفت که پیش بینی وی آن است که تلاش امارات موجب نمی شود که تمدید فریز نفت صورت نگیرد و به گفته وی عراق نیز از هرگونه تصمیم جمعی در اوپک پلاس [برای کاهش تولید] حمایت خواهد کرد.

چندین نشست تخصصی این هفته به عنوان جلسات مقدماتی برای نشست وزیران کشورهای اوپک که قرار است روزهای دوشنبه و سه شنبه آینده برگزار شود، انجام شد.

قرار است که تمامی جلسات اوپک به خاطر شیوع ویروس کرونا به صورت مجازی برگزار شود.

کریستین رییس مرکز پژوهش های نفت و گاز شرکت جی پی مورگان نیز در این باره گفت: پیش بینی من این است که اوپک پلاس برنامه افزایش تولید خود را با وجود افزایش قیمت نفت، 6 ماه به تعویق بیندازد، و شاید عربستان نیز به صورت داوطلبانه تا ماه مارس آینده تولید نفت خود را به میزان بیشتری کاهش دهد.

وی اضافه نمود: ذخایر نفتی به سرعتی که توقع آن می رود، درحال کاهش نیست و قرنطینه نیز در شرق و غرب جهان درحال تمدید شدن است و پیش بینی ها حکایت از آن دارد که محدودیت ها در ایالات متحده نیز بیشتر شود.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران اوپک پلاس به دنبال تمدید فریز نفتی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران اوپک پلاس به دنبال تمدید فریز نفتی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید