خبرنگاران توزیع 120 هزار قرص نان رایگان در بین مردم زلزله زده سی سخت

به گزارش وبلاگ هوانورد، یاسوج - خبرنگاران - معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد از توزیع 120 هزار قرص نان رایگان از سوی اداره کل غله استان بین مردم زلزله زده سی سخت درشهرستان دنا خبر داد.

خبرنگاران توزیع 120 هزار قرص نان رایگان در بین مردم زلزله زده سی سخت

سید حشمت الله صمیمی دوست روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از شرایط مردم زلزله زده سی سخت و در جمع وبلاگ هوانورد، گفت: از ابتدای وقوع زلزله تا به امروز توسط مجموعه اداره کل غله استان نان رایگان در بین مردم منطقه زلزله زده سی سخت توزیع می شود.

وی با اشاره به اینکه انواع نان از جمله نان لقمه ای، لواش، کیک و نان خشک در این بسته ها وجود دارد، بیان نمود: امروز بسته های نان از استان قزوین به سی سخت ارسال و در روزهای گذشته از استان خوزستان و درون استان محموله هایی به سی سخت رسید.

صمیمی دوست شرح داد: گفت: آرد رایگان برای پخت نان در اختیار برخی از هیات ها در شهرهای قلعه رئیسی و دیشموک قرار گرفته است.

وی اضافه نمود: یکهزارو 200 کیسه آرد نیز به قیمت دولتی در اختیار نانوایی های استان قرار گرفته که 80 هزار قرص نان رایگان درون استانی پخت شده و از سوی مجموعه غله استان بین مردم زلزله زده دنا توزیع شد.

معاون استاندار از مساعدت های شرکت بازرگانی دولتی ایران در این خصوص نیز تقدیر کرد.

صمیمی دوست با اشاره به تحویل یکصد تن برنج یارانه ای به قیمت دولتی از سوی اداره کل غله به فرمانداری دنا خبر گفت: این اقلام از سوی عاملین درشهر سی سخت، روستاهای دنا و همچنین هیات های پخت غذا که در شهرستان دنا مشغول خدمت رسانی به زلزله زدگان هستند توزیع می شود.

وی تاکید کرد: در همان صبح روز بعد از وقوع زلزله تمام نانوایی های در سطح شهرستان دنا فعال شدند.

صمیمی دوست اضافه نمود: با توجه به دستور ویژه استاندار از دقایق اولیه وقوع زلزله تا به امروز با توجه به رایزنی های اجرا شده محموله های مختلف خوراکی و لوازم مورد نیاز مردم به شهرستان دنا از سوی تیم اقتصادی ارسال شد.

زمین لرزه ای به بزرگی 5.6 ریشتر شامگاه 29 بهمن ماه شهر سی سخت را لرزاند و همچنان پس لرزه های آن ادامه دارد. تا به امروز بزرگترین پس لرزه آن 4.5 ریشتر بوده است که ظهر چهارشنبه 6 اسفندماه شهر سی سخت مرکز شهرستان دنا را در استان کهگیلویه و بویراحمد لرزاند.

در پی وقوع زلزله 5 و 6 دهم ریشتری به 3 هزار و 700 واحد از منازل مسکونی خسارت وارد شد.

800 واحد به علت خسارت 60 تا 100 درصد نیاز به بازسازی دارد و از مجموع 3 هزار و 700 واحد نیز 2 هزار و 900 واحد تعمیری هستند.

از مجموع 800 واحد بازسازی 420 واحد شهری و 380 واحد روستایی و از 2 هزار و 900 واحد تعمیری هزار و 500 واحد شهری و هزار و 400 واحد روستایی است.

میزان خسارت زلزله به واحد های تعمیری بین 20 تا 40 درصد و بر اثر این زلزله به 2 هزار و 300 واحد مسکونی خسارت معیتشی از جمله تخریب اسباب و وسایل منزل خسارت وارد شده است.

64 نفر در این زلزله دچار مصدومیت شدند.

12 فروردین سال 97 نیز زمین لرزه 5.2 ریشتری در شهرهای سی سخت و یاسوج خساراتی به بار آورد.

شهرستان 42 هزار نفری دنا در 35 کیلومتری غرب یاسوج واقع شده است.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران توزیع 120 هزار قرص نان رایگان در بین مردم زلزله زده سی سخت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران توزیع 120 هزار قرص نان رایگان در بین مردم زلزله زده سی سخت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید