برترین سوغاتی های کرمانشاه را بشناسید

به گزارش وبلاگ هوانورد، کرمانشاه از دیر باز مقاصد تاجران، زواران و نیشتمان شاهان و امپراطوری ها بوده و جدای از آثار تاریخی و باستانی، غذاها و خوراکی ها و در مجموع سوغات کرمانشاه زبان زد خاص و عام است.

برترین سوغاتی های کرمانشاه را بشناسید

از سوغات معروف کرمانشاه بخواهیم نام ببریم به: نان برنجی، نان خرمایی، کاک، بژی یا برساق، نان گندمی، شیرینی نخودچی، و بعلاوه روغن حیوانی کرمانشاهی می توان اشاره داشت که فراوریی ونوشک در این زمینه حرف اول را می زند و در ادامه به آنالیز دقیقتر این سوغاتی های خوشمزه می پردازیم.

نان برنجی

معروفترین سوغات کرمانشاه را به جرات نان برنجی یا به اصطلاح شیرینی برنجی می توان نام برد که ترکیبی از آرد برنج ایرانی، شکر، زعفران، تخم مرغ، گلاب و روغن کرمانشاهی می باشد و با دانه های مقوی خرفه تزئین می گردد.

از دیرباز این سوغات خوشمزه شهر کرمانشاه را با روغن کرمانشاهی به 2 مدل وانیلی و زعفرانی پخت نموده اند که می توان طعم به یاد ماندنی آنرا در برند ونوشک احساس کرد.

نان خرمایی

این کلوچه خوشمزه که مغز خرما را در خود ترکیب نموده سرشار از مواد ضد سرطان و مقوی و تضمینی برای سلامت شما و عزیزانتان است که ترکیبی از آرد گندم، شکر، روغن گیاهی، گلاب، زعفران و خرما درجه یک می باشد که با گردو ایرانی و یا پودر پسته تزئین می گردد.

این محصول مقوی بعد از هسته گیری خرما به وسیله دستگاه های پیشرفته مغز خرما درجه یک را در خود جای می دهد که در 3 مدل نان خرمایی ساده، نان خرمایی گردویی و نان خرمایی پسته ای به وسیله برند ونوشک عرضه می گردد.

کاک

از سنتی ترین شیرینی های سوغات کرمانشاه که خیلی هم خوشمزه است می توان کاک را نام برد که به وسیله استادکاران این صنعت و در مقیاس و تیراژ پایین فراوری می گردد که ترکیبی از آرد گندم، شکر، زعفران، زرده تخم مرغ، هل، دارچین، و روغن کرمانشاهی می باشد.

این محصول که معروف به دشمن سرطان نیز می باشد در طعم های شیری، تخم مرغی و.. بسته به هنر اساتید این حوزه تحت برند ونوشک فراوری می گردد.

از کاک در شیراز به عنوان یوخه نام برده می گردد که تفاوتی باهم دارند به عنوان مثال یوخه با سفیده تخم مرغ و روغن معمولی پخت می گردد و کاک با زرده تخم مرغ و روغن کرمانشاهی و بعلاوه از نظر ظاهر نیز تفاوتی باهم دارند.

بژی یا برساق

از طعم و عطر این شیرینی هرچی بگم کم گفتم!

این شیرینی معروف منطقه غرب کشور الخصوص سوغات کرمانشاه از قدیم در بیشتر مرنامات کوردها عرض اندام داشته و حتی مادران این خطه برای مسافرت ها و حتی رهسپار بچه ها به خدمت و دانشگاه و.. توشه راهشان نموده اند شاید شما هم به وسیله رفاقت با کوردها این شیرینی بی نظیر را چشیده باشید.

این شیرینی را در کرمانشاه بژی صدا می زنند و در کردستان، ایلام و لرستان برساق که فرق آنچنانی باهم ندارند و ترکیبی از آرد گندم، شکر، زیره، ازیانه،ف زعفران و روغن کرمانشاهی می باشد ک مجموعه فراوریی ونوشک در فراوری آن مهارت خاصی دارد.

نان گندمی

از دیگر شیرینی های خوشمزه کرمانشاه نان گندمی یا نان شکری می باشد که فراوری آن بسیار شبیه نان برنجی می باشد با این تفاوت که نان برنجی با آرد برنج است و نان گندمی یا نان شکری همانطور که از نامش پیداست با آرد گندم می باشد.

این شیرینی را هم می گردد به روش سنتی و هم می توان به روش صنعتی و با استفاده از دستگاه ها فراوری کرد که ترکیبی از: آرد گندم، شکر، گلاب، زعفران و روغن کرمانشاهی می باشد.

شیرینی نخودچی

نوبتی هم که باشه نوبت به نخودچی سوغات ترد کرمانشاه میرسه و فرق بزرگی که با شیرینی نخودچی های دیگر شهرها داره استفاده از نخود معروف کرمانشاه و روغن مرغوب کرمانشاهی در فراوری آن است که به خودی خود تاثیر شگرفی در طعم و مزه آن داده است.

طعم و مزه و ترد بودن شیرینی نخودچی ونوشک بدلیل استفاده از مواد اولیه تازه و مرغوب آنرا از دیگر رقبا در کشور جدا نموده و به تنهایی تحفه ای را از دیار زاگرس همانند شعار این مجموعه به خانه های شما آورده است.

در تهیه این سوغات خوشمزه کرمانشاه از ترکیبات آرد 100٪ نخود، زعفران، روغن، شکر، پسته و هل بهره برده شده است.

روغن حیوانی کرمانشاهی

روغن حیوانی کرمانشاه رو که دیگه همه می شناسید و به جد می توان برترین روغن حیوانی موجود نام برد که با توجه به پوشش طبیعی کرمانشاه و خوراک دام ها از گیاهان معطر و خوشبو مرغوبترین روغن حیوانی به روغن کرمانشاهی معروف شده است.

فراوریی ونوشک در امر تهیه و توزیع روغن حیوانی کرمانشاهی با برترین فراوری کنندگان این حوزه همکاری دارد.

منبع: اتاق

به "برترین سوغاتی های کرمانشاه را بشناسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین سوغاتی های کرمانشاه را بشناسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید