سلامتی و پزشکی

شرکت ایلان ماسک کارآزمایی بالینی ایمپلنت مغزی در بیماران فلج شده را شروع می نماید

استارت آپ نورالینک سازنده تراشه های مغزی که ایلان ماسک، میلیارد مشهور صاحب آن است این هفته اعلام که تأیید یک هیات مستقل بازبینی را برای آغاز نخستین کارآزمایی انسانی وسیله کاشتنی برای بیماران فلج مغزی را دریافت نموده است.

30 شهریور 1402

نظر عجیب یک عکاس حرفه ای درباره دوربین آیفون 15

آیفون 15 پرو مکس قدرتمندترین دوربینی است که اپل تا به حال ساخته است، این محصول حتی بر اپل QuickTake که مدت هاست فراموش شده بود و سنسور 0.3 مگاپیکسلی آن نیز غلبه نموده است.

27 شهریور 1402

طبع چای ماسالا چیست و برای چه کسانی مفید است ؟

چای ماسالا یکی از نوشیدنی های محبوب و معروف در جهان است که از هند به دیگر نقاط جهان معرفی شده است. این چای خوشمزه و دلچسب به دلیل ترکیبات مخصوص خود به عنوان یکی از انواع خاص چای مورد توجه مردم در سراسر جهان قرار گرفته است. در این مقاله، ما در ادامه آنالیز...

23 شهریور 1402

11 راه حل ساده برای روزهایی که حوصله کار کردن ندارید

برخی از افراد مشتاقانه منتظر رفتن به سر کار هستند، در حالی که دیگران ممکن است در برخی از روزها انگیزه کافی برای کار کردن نداشته باشند و با بی حوصلگی در محل کار خود حاضر شوند. در این مقاله از خبرنگاران مگ، دلایل احساس بی انگیزگی در کار را آنالیز می کنیم...

15 شهریور 1402

گزارش امیر عبداللهیان از رایزنی با وزیر خارجه بورکینافاسو در تهران

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: این رویکرد مهم که در بورکینافاسو، مردم قادر به معین سرنوشت خودشان باشند ، مورد توجه ما است .

14 شهریور 1402

6 روش مطالعه برای آزمون نهایی و پروژه ها

خبرنگاران ؛ آزمون های نهایی و پروژه ها می توانند یکی از پر استرس ترین و سخت ترین مراحل آموزش و درست خواندن باشند. مطالب بسیار زیادی برای حفظ کردن و درس های زیادی برای خواندن در هنگام آزمون های نهایی وجود دارد که ممکن شما را بیش از حد درگیر خود کند و سلامت...

13 شهریور 1402

ابتلای بازیگر خنده بازار به سرطان

آرش میراحمدی (زاده 4 تیر 1350) بازیگر سینما و تلویزیون است. از مهم ترین آثار آرش میراحمدی می توان به بازیگری در سریال خنده بازار، سریال محله گل و بلبل و سریال بچه محل اشاره نمود.

10 شهریور 1402

از کرم ریه تا سوسک سیگار، این موجودات در شما لانه سازی می نمایند؟

پس از پیدا شدن کرم گرد زنده در مغز یک زن استرالیایی نگاهی به موارد مشابه غیر عادی دیگر از ظهور انگل ها به طور غیر منتظره خواهیم انداخت و این موضوع را مورد آنالیز قرار می دهیم که تا چه مقدار باید نگران باشیم:

9 شهریور 1402

آیا بدنسازی قد را می سوزاند و از رشد جلوگیری می نماید؟

در دنیای سلامت و تندرستی شما می توانید افسانه هایی را پیدا کنید که همه آن ها بدون آنالیز علمی و تحقیقات دانشمندان بر سر زبان ها می افتند. یکی از سوالاتی که برای بعضی افراد پیش می آید این است که آیا بدنسازی قد را میسوزاند؟

8 شهریور 1402

رشد اجاره شهرنشینان به چه قیمتی؟

آمار ها نشان می دهند در دو سال گذشته خانوار های شهری مجبور بوده اند سهم بیشتری از بودجه خود را به تامین خوراک و مسکن مورد نظرشان اختصاص دهند. این اتفاق احتمالا نشانه ای از محدودتر شدن انتخاب ها و کاهش سطح رفاه در جامعه است.

2 شهریور 1402

آجیل بخورید تا افسرده نشوید!

این یافته بر اساس تحقیقات جدیدی است که در مجله کلینیکال نوتریشن (Clinical Nutrition) منتشر شده. این تحقیقات نشان می دهد خوردن یک وعده آجیل (30 گرم) در روز با 17 درصد کاهش خطر افسردگی مرتبط است.

30 مرداد 1402

همه آنچه که باید در خصوص پشه بدانید

پشه هاگروهی از حشرات هستند که بیشتر گونه های آن زندگی انگلی دارند. پشه ها به وسیله خون جانوارن دیگر مانند پستانداران، خزندگان و غیره تغذیه می نمایند. جای نیش پشه و خارش محل گزش می تواند آزاردهنده باشد. بعضی از گونه های پشه ناقل بیماری های مختلف هستند....

29 مرداد 1402

کاهش خطر مرگ با انجام این کار ساده

پیشتر تصور می شد 10 هزار قدم پیاده روی روزانه، عدد جادویی برای حفظ سلامت است. اینک اما یافته های یک مطالعه تازه نشان می دهد پیمودن 4 هزار قدم پیاده روی در روز می تواند برای بهبود سلامتی و کاهش خطر مرگ کافی باشد.

21 مرداد 1402

برترین سوغاتی های کرمانشاه را بشناسید

کرمانشاه از دیر باز مقاصد تاجران، زواران و نیشتمان شاهان و امپراطوری ها بوده و جدای از آثار تاریخی و باستانی، غذاها و خوراکی ها و در مجموع سوغات کرمانشاه زبان زد خاص و عام است.

15 مرداد 1402

4 مورد از برترین حرکات ورزشی برای افراد مبتلا به بیماری پارکینسون

ورزش می تواند بخش مهمی از برنامه مدیریت بیماری پارکینسون باشد زیرا فواید جسمی و ذهنی بسیاری را برای بهبود حال کلی و کیفیت زندگی فراهم می نماید. انواع خاصی از ورزش به صورت ویژه برای ایجاد قدرت، بهبود تعادل و داشتن نحوه ایستادن بهتر مناسب و مفید هستند....

12 مرداد 1402

فوری ، چهارشنبه و پنجشنبه در سراسر کشور تعطیل شد ، موافقت دولت با دو روز تعطیلی به دلیل گرمای بی سابقه

بهادری جهرمی از موافقت هیئت دولت با تعطیلی سراسر کشور در روزهای چهارشنبه و پنج شنبه به دلیل گرمای هوا خبر داد

10 مرداد 1402

هشدار وزارت بهداشت درباره گرمازدگی در 3 روز آینده ، آماده باش مراکز درمانی ؛ این افراد در خطرند

معاون درمان وزارت بهداشت با هشدار درخصوص گرمازدگی شهروندان طی هفته جاری، از آماده باش مراکز درمانی اطلاع داد.

9 مرداد 1402

حوصله تماشا یک فیلم 12 ساعته را دارید؟

گروهی از کارگردان ها هستند که در برابر دسته بندی های ژانری مقاومت می نمایند. فیلم هایشان اغلب متفکرانه، مشاهده گر و مینیمال اند و حس وحال یا فضا را بر داستان ارجح می دانند. اغلب فیلم بین های غیرمتخصص از صفت ملال آور در توصیف این آثار استفاده می نمایند،...

8 مرداد 1402

مدیرعامل OpenAI: هوش مصنوعی قطعاً مشاغل زیادی را از بین خواهد برد

دیجیاتو: سم آلتمن، مدیرعامل OpenAI در مصاحبه جدیدی از منظره خوش بینانه بازیگران فعال در صنعت هوش مصنوعی نسبت به این فناوری انتقاد کرد و گفت که هوش مصنوعی قطعاً بسیاری از مشاغل را نابود خواهد نمود.

6 مرداد 1402

آیا حذف کردن وعده های غذایی واقعا به کاهش وزن کمک می کند؟

برخی از افراد همیشه این عقیده را دارند که حذف کردن وعده های غذایی (مثلا نخوردن صبحانه یا شام) می تواند به آن ها کمک کند تا لاغر شوند. یا در برخی مواقع ممکن است به دلیل مشغله های روزمره مان وعده غذایی خود را فراموش کنیم. فستینگ (روزه داری متناوب) هم یکی از...

2 مرداد 1402
تعداد: (424)