آجیل بخورید تا افسرده نشوید!

به گزارش وبلاگ هوانورد، این یافته بر اساس تحقیقات جدیدی است که در مجله کلینیکال نوتریشن (Clinical Nutrition) منتشر شده. این تحقیقات نشان می دهد خوردن یک وعده آجیل (30 گرم) در روز با 17 درصد کاهش خطر افسردگی مرتبط است.

آجیل بخورید تا افسرده نشوید!

به گزارش هلت لاین، محققان، داده های گروه بیوبانک بریتانیا که یک پایگاه داده آنلاین از سوابق پزشکی و شیوه زندگی است را آنالیز کردند. از این پایگاه داده، شرایط روحی و روانی بیش از 13 هزار و پانصد بریتانیایی بدون سابقه افسردگی یا استفاده از دارو های ضد افسردگی در سنین 37 تا 73 سال، بین سال های 2007 تا 2020 مورد مقایسه قرار داد. بر اساس نتایج این تحقیق، 5 سال بعد از اولین سال شروع این تحقیق، تعیین شد احتمال ابتلا به افسردگی در افرادی که هر روز یک وعده آجیل مصرف می کردند، کمتر است.

این یافته ها به وضوح نشان نمی دهد که چرا با خوردن آجیل خطر ابتلا به افسردگی کاهش می یابد. با این حال، محققان و کارشناسان حدس می زنند که مواد مغذی محافظ در آجیل نقش مهمی ایفا می نمایند. نتایج آن ها بعلاوه نشان می دهد که احتمال ابتلا به افسردگی در میان بزرگسالان بریتانیایی با وزن سالم و سبک زندگی سالم کمتر است. 30 گرم آجیل معادل یک مشت کوچک یا 20 عدد گردو، 20 عدد بادام، 30 عدد پسته یا 15 عدد بادام هندی است.

کلسی کاستا، متخصص و مشاور تغذیه می گوید: تحقیقات تازه تأثیر عمیق عادات غذایی ما را بر سلامت روان ما آشکار می نماید، به ویژه به ارتباط قوی روده و مغز اشاره می نماید. او به هلت لاین می گوید: یافته های تحقیق اخیر بر توان انتخاب های غذایی ما در تاثیرگذاری در سلامت روان ما تأکید دارد و نقش محوری تغذیه در سلامت روانی ما را برجسته می نماید. کاستا می گوید: در حالی که این مطالعه دلایل ارتباط بین مصرف آجیل و کاهش خطر افسردگی را آنالیز نمی نماید، خواص ضد التهابی و آنتی اکسیدانی آجیل ممکن است به مزایای مشاهده شده یاری کند.

او شرح می دهد: مواد موجود در آجیل می تواند به بدن ما یاری کند تا استرس را بهتر مدیریت کند، سلامت روده ما را بهبود بخشد و سلامت مغز را ارتقا دهد. از این رو، خوردن آجیل می تواند یک استراتژی غذایی مفید برای پیشگیری و مدیریت افسردگی باشد. به عنوان مثال، گردو به علت محتوای بالای امگا 3 خود شناخته شده است و در تحقیقات به عنوان آجیلی که می تواند در کاهش افسردگی موثر باشد، مورد توجه قرار می گیرد.

کاستا شرح می دهد: امگا 3 که برای عملکرد و رشد مغز لازم است، اثرات ضد التهابی و آنتی اکسیدانی دارد و به طور بالقوه خطر افسردگی را کاهش می دهد. این کارشناس تغذیه می افزاید: مصرف منظم گردو غنی از امگا 3 ممکن است به بهبود خلق و خو و کاهش علائم افسردگی یاری کند. چرا که امگا 3 بر ایجاد عملکرد انتقال دهنده های عصبی تنظیم نماینده خلق و خو، مانند سروتونین و دوپامین، تاثیر می گذارد.

نتایج یک تحقیق در 2023 نشان داد که مکمل امگا 3 با بهبود قابل توجهی در علائم افسردگی در افراد مبتلا به افسردگی خفیف تا میانه مرتبط است.

منبع: همشهری آنلاین

منبع: فرارو

به "آجیل بخورید تا افسرده نشوید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آجیل بخورید تا افسرده نشوید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید