همه آنچه که باید در خصوص پشه بدانید

به گزارش وبلاگ هوانورد، پشه هاگروهی از حشرات هستند که بیشتر گونه های آن زندگی انگلی دارند. پشه ها به وسیله خون جانوارن دیگر مانند پستانداران، خزندگان و غیره تغذیه می نمایند. جای نیش پشه و خارش محل گزش می تواند آزاردهنده باشد. بعضی از گونه های پشه ناقل بیماری های مختلف هستند. بعضی بیماری ها مانند مالاریا، تب زرد و غیره از جمله بیماری های خطرناک هستند که به وسیله بعضی انواع پشه ها منتقل می شوند. بدن این موجودات از سه قسمت سر، سینه و شکم تشکیل شده که 6 پای بند بند و یک خرطوم دارند. برای اطلاعات بیشتر با خبرنگارانمگ همراه باشید.

همه آنچه که باید در خصوص پشه بدانید

https://video.delta.ir/mp4/2023/08/mosquito.mp4

تنها پشه ماده نیش می زند

پشه ماده برای تخم گذاری به خون احتیاج دارد. این پشه با خورن خون پروتئین مورد احتیاج خود برای تخم گذاری را فراهم می نماید. پشه های نر به علت اینکه وظیفه تخم گذاری ندارند از عصاره گیاهان و گل ها تغذیه می نمایند. بعلاوه حشره ماده هنگامی که تخم گذاری نمی نماید برای تغذیه به سراغ گیاهان و گل ها می رود.

احتیاج به آب برای فراوری مثل

پشه های ماده برای تخم ریزی، تنها به مقداری آب با عمق چند سانتی متری احتیاج دارند. لاروهای پشه در گودال های کوچک آب آغاز به رشد می نمایند. بعضی انواع پشه، در گودال های آب ایجاد شده در اثر بارش باران تخم ریزی می نمایند. برای از بین بردن پشه می توان کوچکترین گودال آب ایجاد شده را از بین برد تا آن ها نتوانند داخل آن گودال تخم ریزی نمایند.

انواع پشه

ممکن است در طول زندگی روزمره با انواع پشه ها سرو کار داشته باشید. این موجودات نه تنها با نیش زدن ایجاد مزاحمت می نمایند بلکه بعضی پشه ها ناقل بیماری های خطرناک هستند. پشه این بیماری ها را از افراد بیمار به دیگر افراد به وسیله تغذیه منتقل می نمایند.

پشه سالک

بیماری سالک به وسیله پشه سالک به افراد منتقل می گردد که یک بیماری انگلی است ودر بعضی منطقه ها گرمسیری و نیمه گرمسیری وجود دارد. بیماری سالک به وسیله انگل لیشمانیا ایجاد شده که به وسیله پشه خاکی منتشر می گردد. این بیماری انواع مختلفی دارد که شایع ترین آن سالک پوستی (زخم پوستی) است. این زخم ها در افراد مختلف می تواند با میزان و ظاهر متفاوت ایجاد گردد.

پشه مالاریا

پشه مالاریا یکی از گونه های حشرات است که عامل بیماری مالاریا می باشد. این بیماری در سراسر دنیا موجب مرگ و میر در افراد مختلف می گردد. این حشرات در فصل تابستان و در گرما فراوان تر هستند. بیماری مالاریا به وسیله گزش نیش حشره مالاریا ایجاد می گردد و علائمی مانند تب، لرز، درد و غیره به همراه دارد. هنگامی که پشه شما را نیش می زند انگل وارد خون شده و آغاز به آلوده کردن گلبول های قرمز می نماید. نوع به خصوصی از بیماری مالاریا، به وسیله انواع انگل های منطقه ها گرمسیر آفریقا به افراد منتقل می گردد. این بیماری در کشور آفریقا مرگ و میر بسیاری را ایجاد نموده است.

منبع: پیام دلتا

به "همه آنچه که باید در خصوص پشه بدانید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همه آنچه که باید در خصوص پشه بدانید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید