چطور استخر و جکوزی ساختمان را آنالیز کنید

به گزارش وبلاگ هوانورد، ساخت استخر و جکوزی، چند سالی است در خانه های لوکس با تعداد واحدهای بالا باب شده است. اگرچه که این تجهیزات برای هر کدام از واحدها به صورت ماهانه هزینه دارد اما این هزینه معمولا برای ساکنان مجتمع های مسکونی و برج ها به صرفه است زیرا می توانند زمان معینی را به شکل کاملاً خصوصی و خانوادگی از استخر و جکوزی استفاده نمایند. آنالیز استخر و جکوزی به شما این امکان را می دهد که زمان خرید یا اجاره خانه از سالم بودن آن اطمینان حاصل کنید و اوقات خوشی را در آن بگذرانید، البته برای این کار احتیاج دارید یک کارشناس مورد اطمینان از دوستان یا آشنایان همراهتان باشد.

چطور استخر و جکوزی ساختمان را آنالیز کنید

به کارشناس احتیاج دارید

زمانی که پای استخر و جکوزی به میان می آید، باید حتما به شرایط موتورخانه نیز توجه کنید. از آن جائیکه لوله های آبرسانی به استخر و جکوزی اغلب توکار هستند، به راحتی نمی توانید فرسودگی، کهنگی و ترکیدگی آن را، به ویژه در فضای نمور استخر، تشخیص دهید. برای این که با خیال راحت استخر را تحویل بگیرید احتیاج به یک تأسیساتی خبره دارید که از ریز و بم موتورخانه و نوع لوله کشی استخر به خوبی مطلع باشد.

بهداشت و ضد عفونی

استخر باید مجهز به شیر صافی توری دار باشد. این توری کوچک اجازه نمی دهد املاح، آشغال های ریز و مو وارد آب شوند و آن را کثیف نمایند. حتما شیرهای صافی را آنالیز کنید که دارای توری سالم و محکم باشند.مورد بهداشتی دیگری که باید به آن توجه کنید، نحوه ضدعفونی کردن استخر است. زمانی که افراد مشغول شنا هستند آلودگی، عرق، چرک و… وارد آب می شوند و نمی توان از آن اجتناب کرد. این شکل از آلودگی ها با چشم قابل تماشا نیستند. اگر این آلودگی ها به شکل درست و اصولی ضدعفونی نشوند، کمترین خطری که ممکن است ایجاد کند، ابتلا شدن به بیماری های پوستی است. مواد ضدعفونی نماینده همچون کلر، زاج، کات کبود و سیستم تصفیه آب از مهم ترین مواردی هستند که برای ضدعفونی کردن استخر به کار برده می شوند.

  • بیشتر بخوانید: راهنمای خرید برترین رنگ کاشی برای سرویس بهداشتی

آنالیز سالم بودن تصفیه ها

پمپ های تصفیه یکی از مهم ترین تأسیساتی هستند که در استخرها به کار می فرایند. کار این پمپ ها تصفیه کردن آبی است که وارد استخر می گردد و اگر به درستی انتخاب نشوند یا کیفیت پائینی داشته باشند، نمی توانید با خیال راحت در استخر شنا کنید. پمپ ها یک محفظه شنی دارند که آب در آنجا تصفیه می گردد، به آن قسمت خوب توجه کنید و مطمئن شوید شن ها فسیل نشده اند و می توانند به وظیفه شان که تصفیه کردن آب استخر است به خوبی عمل نمایند.

نگاهی به پمپ جکوزی بیاندازید

یادتان باشد در جکوزی ها دو سیستم برای گردش آب وجود دارد؛ یکی سیستم گردش آب و تصفیه که مشابه استخرهاست و دیگری سیستم جت پمپ جکوزی. حتما جکوزی را روشن نموده و عملکرد درست این دو سیستم را آنالیز کنید. این نکته را به خاطر داشته باشید که در جکوزی ها برای هر نفر حداقل باید دو خروجی آب پرفشار (نازل ماساژور) وجود داشته باشد. حتماً نگاه کنید که جریان خروجی آب از تمام خروجی ها یکسان باشد، اگر نبود سیستم با مشکل روبرو است. ضمناً آنالیز کنید که پمپ جکوزی مجهز به موگیر باشد. کف جکوزی هم باید دارای چند دریچه مکنده آب باشد تا اگر یک دریچه مسدود شد به پمپ آسیبی وارد نگردد.

ایمنی سیم کشی ها

تجهیزات برقی بسیار زیادی در استخرها به کار گرفته می شوند تا شما را مهمان یک شنای دلپذیر نمایند. به همین دلیل در استخرها پریز و کلیدهای زیادی وجود دارد. وجود برق و آب در یک مکان می تواند همزمان با مفید بودن، بسیار پرخطر باشد. اتصالی برق در آب استخر می تواند به قیمت از دست رفتن جان شناگران تمام گردد. برای اینکه از درست بودن تجهیزات برقی استخر اطمینان پیدا کنید احتیاج به یاری یک فرد خبره و مورد اطمینان، دارید تا ایمنی سیستم برق کشی استخر را چک کند.کاشی یا رنگ؟کاشی کردن استخرها یک روش پرهزینه به شمار میرود، اما ارزشش را دارد. زمانی که پوشش استخر کاشی باشد، می توان آن را به راحتی تمیز کرد، عمر کاشی طولانی است و علاوه بر این موارد محیط کاملاً چشم نوازی را به وجود می آورند. رنگ کردن نیز روش بدی نیست اما عمر کوتاهی دارد و سریع از بین می رود، بنابراین کاشی می تواند انتخاب بهتری باشد.

دماسنج استخر

از دماسنج استخر، که یکی از مهم ترین تجهیزات استخرها محسوب می گردد، غافل نشوید. چرا مهم؟ یادتان باشد که درجه حرارت آب و بعلاوه درجه حرارت هوای استخر عدد استانداردی دارد و سرد بودن یا گرم بودن بیش از حد آن ها می تواند مسائل جسمی برایتان ایجاد کند. دماسنج های مخصوص، هم درون آب و هم در محوطه خارج آب قرار می گیرند که باید از سالم بودن عملکرد آن ها مطمئن شوید.حالا با دانستن این نکات می توانید با خیال راحت استخر و جکوزی ساختمانی که قصد خرید یا اجاره دارید آنالیز کنید، تمام جوانب را بسنجید و با خیال راحت انتخاب کنید.بعلاوه پیشنهاد می کنیم مطالب قلق های آنالیز لوله کشی ساختمان، موتورخانه و سیم کشی را مطالعه کنید.

منبع: بلاگ دیوار

به "چطور استخر و جکوزی ساختمان را آنالیز کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چطور استخر و جکوزی ساختمان را آنالیز کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید