7 مورد از مزایای استفاده از شامپو فرش برای فرش و مبل

به گزارش وبلاگ هوانورد، مزایای استفاده از شامپو فرش چیست؟ در واقع شامپو فرش یک نوع شوینده مخصوص فرش و موکت است که بدون احتیاج به آبکشی در کوتاه ترین زمان ممکن فرش های شما را تمیز می نماید. اما مزایای شامپو فرش نسبت به روش های دیگر شستشوی فرش چیست؟ چقدر با معایب شامپو فرش آشنایی دارید؟ در این مقاله از سرویس در می توانید با مزایا و کاربردهای شامپو فرش و بعلاوه معایب شامپو فرش به عنوان یک شوینده محبوب آشنا شوید. در انتهای مقاله به سوالات متداول در خصوص مزایای شامپو فرش پاسخ خواهیم داد.

7 مورد از مزایای استفاده از شامپو فرش برای فرش و مبل

شامپو فرش چیست؟

شامپو فرش یک نوع ماده شوینده مخصوص فرش است که بدون احتیاج به آبکشی و شستشوی اضافی لکه های روی فرش را از بین می برد و ظاهری تمیز به آن می بخشد. این شوینده مخصوص فرش انواع مختلفی دارند و با توجه به جنس فرش برای انواع فرش های ماشینی، دستباف و ابریشمی فراوری می شوند.

بعضی از انواع شامپو فرش برای فرش های رنگ روشن مناسب تر هستند و بعضی دیگر مخصوص فرش های رنگی طراحی شده اند. شناخت مزایا و معایب شامپو فرش می تواند به شما یاری کند تا از این شوینده محبوب در مواقع مناسب بهره ببرید و به فرش هایتان آسیب نرسانید. البته این در صورتی است که را بلد باشید.

مزایای استفاده از شامپو فرش

استفاده مدام از فرش ها، ریختن مواد غذایی روی فرش و بعلاوه نشستن گرد و غبار در لابه لای پرزهای آن موجب می گردد تا بعد از مدتی ظاهری کدر پیدا کند و احتیاج به شستشو داشته باشد.

شستن فرش به روش های سنتی مستلزم صرف زمان زیاد و فضای مناسب است که دیگر در آپارتمان های کوچک امروز امکان پذیر نیست. از طرف دیگر سپردن فرش ها به قالیشویی نیز در کنار هزینه های اضافی که دارد، ممکن است چندین هفته و یا گاهی چندین ماه طول بکشد و این موضوع موجب شده تا بسیاری از افراد از این کار امتناع نمایند.

در این میان شامپو فرش یک شوینده محبوب و فوق العاده مؤثر برای و موکت است که بدون احتیاج به آبکشی و زحمت زیاد، ظاهری تمیز به فرش های می بخشد و آلودگی های سطح آن را تمیز می نماید.

می توانید انواع از برندهای معتبر بازار را به صورت آنلاین، حضوری و تلفنی از فروشگاه های تهیه کنید. در ادامه می توانید با مزایای استفاده از شامپو فرش بیشتر آشنا شوید.

1- سرعت بالای شستشو

شامپو فرش یک شوینده بی نظیر برای تمیز کردن فرش و قالی در خانه است. شما می توانید با استفاده از شامپو فرش در عرض چند ساعت فرش هایتان را تمیز کنید و ظاهری نو به آن ها ببخشید.

نحوه استفاده از شامپو فرش بسیار ساده است. تنها کافی است که میزانی از شامپو فرش را با آب گرم ترکیب کنید و سپس یک دستکش بپوشید و آغاز به هم زدن این ترکیب کنید. حال با یاری یک اسفنج کف روی آب را بردارید و از یک گوشه فرش به آرامی اسفنج را در جهت پرزهای فرش روی آن بکشید.

این کار را برای همه قسمت های فرش انجام دهید. نیم ساعت صبر کنید و سپس یک دستمال تمیز روی فرش بکشید. در سرانجام نیز فرش را جارو بزنید. می بینید که فرش شما به همین سادگی و در مدت زمانی کوتاه تمیز شده است. برای خرید از فروشگاه های زنجیره ای به صورت اینترنتی، حضوری یا تلفنی اقدام کنید.

2- عدم احتیاج شامپو فرش به آبکشی

یکی از بزرگ ترین مزایای شامپو فرش این است که بعد از استفاده احتیاجی به شستشو ندارد. اگر تا به حال فرش هایتان را به روش سنتی در خانه شسته باشید، می دانید که در گذشته بعد از شستن فرش ها با کف، شلنگ آن را روی فرش می گرفتند و به طور کامل فرش را آبکشی می کردند. این کار هم دردسر زیادی دارد و هم ضروری است این کار را فضای بزرگ انجام دهید تا فرش کاملاً تمیز گردد.

3- خشک شدن سریع فرش

بعد از استفاده از شامپو فرش تنها باید حدود 30 دقیقه تا 1 ساعت صبر کنید تا شامپو فرش آلودگی های سطح فرش را به خود جذب کند و فرش شما تمیز گردد. برای این که شامپو فرش سریع تر خشک گردد، می تواند درب و پنجره ها را باز کنید تا فرش ها سریع تر خشک شوند.

4- از بین بردن سریع لکه ها

از دیگر مزایای استفاده از شامپو فرش این است که در کوتاه ترین زمان لکه های چربی و لک انواع مواد غذایی را در خود حل می نماید و فرش شما را تمیز می نماید. قدرت لکه بری شاپو فرش بسیار زیاد است و اگر به روش درستی استفاده گردد، هیچ اثری از خود روی فرش باقی نمی گذارد.

5- امکان استفاده از آن برای تمیز کردن مبل و صندلی

از دیگر مزایای شامپو فرش این است که شما می توانید با خرید این محصول علاوه بر تمیز کردن فرش ها، قالی ها و انواع موکت بخش های دیگر خانه مثل پارچه مبلی، روکش صندلی ها و حتی سقف اتومبیل را نیز تمیز کند. برای این کار باید شامپو فرش را طبق دستورالعمل روی جلد آن آماده کنید. سپس سطح مبل و یا روکش پارچه ای صندلی ها را با آن تمیز کنید.

بیشتر بخوانید: برترین مایع برای شستشوی مبلمان در خانه

6- عدم احتیاج به مهارتی خاص در استفاده از شامپو فرش

از دیگر مزایای استفاده از شامپو فرش این است که احتیاج به هیچ تخصص یا دانش خاصی ندارد. درواقع برای تمیز کردن فرش ها با شامپو فرش شما نه به دانش خاصی احتیاج دارید و نه تجربه زیاد. تنها کافی است که شامپو فرش را طبق دستورالعمل ذکر شده روی آن تهیه کنید. سپس کف روی آن را بردارید و با یک ابر یا اسفنج نرم آغاز به تمیز کردن فرش کنید.

7- شامپو فرش هوای خانه را تمیزتر می نماید

باکتری ها و آلرژن های موجود در فرش می توانند کیفیت هوای داخل خانه شما را آلوده نمایند و تنفس را برای کسانی که از عارضه آلرژی یا بیماری آسم رنج می برند دشوارتر نمایند. در این میان یکی از مزایای شستشوی فرش با شامپو فرش، یاری به تمیزتر کردن هوای داخل خانه در کمترین زمان است.

معایب شامپو فرش

در کنار همه مزایا و کاربردهای شامپو فرش باید بدانید که این روش شستشو معایبی را نیز دارد. شناخت مزایا و معایب شامپو فرش برای کسانی که از این روش استفاده می نمایند، اهمیت زیادی دارد. اما معایب شامپو فرش چیست و چرا استفاده از آن برای همه فرش ها مناسب نیست؟ در ادامه می توانید با معایب استفاده از شامپو فرش آشنا شوید.

*یکی از معایب شامپو فرش این است که فرش را به صورت سطحی تمیز می نماید و به هیچ عنوان عمق فرش را تمیز نمی نماید.

*اگر از شامپو فرش به روش نادرستی استفاده گردد، ممکن است به بافت و تار و پود فرش آسیب وارد کند و ظاهری نامناسب به آن ببخشد.

*استفاده بیش از میزان از شامپو فرش برای تمیز کردن فرش می تواند عمر فرش را کوتاه کند.

*استفاده از شامپو فرش برای همه انواع فرش ها، مثلا برای ، مناسب نیست. شستن بعضی فرش ها با شامپو فرش موجب ترکیب رنگ های فرش و آسیب تماشا به بافت آن می گردد. بهتر است قبل از شستن فرش با شامپو فرش ابتدا آن را روی بخش کوچکی از فرش امتحان کنید. اگر مسئله ای برای فرش ایجاد نشد، از آن برای تمیز کردن کل فرش بهره ببرید.

*کشیدن شامپو فرش روی فرش ممکن است برای همه کار ساده ای نباشد. هر چند که لازم نیست برای تمیز کردن فرش ها فشار زیادی به دست هایتان بیاورید، اما به هر حال اگر تعداد فرش ها زیاد باشد و یا میزان فرش شما بزرگ باشد، قطعاً بسیار خسته خواهید شد.

*اگر در زمان شستشوی فرش با شامپو فرش از میزان شوینده زیاد بهره ببرید و بعد از اتمام کار به خوبی فرش را با دستمال مرطوب تمیز نکنید، ممکن است مواد شوینده داخل فرش باقی بماند و موجب پوسیدگی فرش گردد.

*استفاده از شامپو فرش ممکن است برای کسانی که کودک و یا حیوان خانگی دارند، کمی دردسرساز گردد. درواقع ممکن است مواد شیمیایی موجود در شامپو فرش برای بچه ها و حیوانات خانگی آلرژی باشد و آن ها را دچار مشکل کند.

سوالات متداول

چرا نباید از شامپو فرش استفاده کنیم؟

شامپو فرش یک روش بی نظیر برای شستشوی سریع فرش است، اما به خاطر داشته باشید که استفاده نادرست از آن می تواند به بافت فرش آسیب وارد کند و موجب پوسیدگی و یا پخش شدن رنگ فرش گردد.

برترین شامپو فرش چه ویژگی دارد؟

برای خرید یک شامپو فرش خوب باید به استاندارد بودن آن، متناسب بودن شامپو با نوع فرش، قدرت پاک نمایندگی، رایحه شامپو فرش و کم بودن مواد شیمیایی و قدرت لکه بری آن توجه داشته باشید.

منبع: افق کوروش

به "7 مورد از مزایای استفاده از شامپو فرش برای فرش و مبل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "7 مورد از مزایای استفاده از شامپو فرش برای فرش و مبل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید