دریاچه شورمست مقصد یک روزه مجذوب کننده

به گزارش وبلاگ هوانورد، دریاچه شورمست کجاست؟

از جاده فیروزکوه باید به سمت قائمشهر بروید پس از طی حدودا هفتاد کیلومتر از فیروزکوه به پل سفید می رسید بعد از پمب بنزینی تابلوی شورمست را می ینبید که باید به سمت چپ بروید. جهت تقریبا ماشین رو است و انتهای آن به دریاچه می ریزد.

دریاچه شورمست مقصد یک روزه مجذوب کننده دریاچه شورمست مناسب برای یک سفر یک روزه اطراف تهران

کلیاتی در خصوص دریاچه شورمست

در نزدیکی شهر پل سفید و در ارتفاعات آن دریاچه ای طبیعی و زیبا واقع شده است که وسعت اش حداقل پانزده هزار متر مربع است و عمق آن در برخی جاها به هفت متر هم می رسد. این دریاچه آنقدر بزرگ است که از این طرف به آن طرف آن را به سختی بینید. دریاچه شورمست دریاچه ای با طول سیصد متری و عرض حدودا هفتاد متری است ساختار دریاچه غربی شرقی است و در حدود هزار متر از سطح دریا فاصله دارد.

یکی از دلایلی که دریاچه شورمست پاتوق همیشگی مسافران است بر می گردد به نزدیکی به تهران و علاوه بر این امکانات و دسترسی آسان را نیز نباید از قلم انداخت. دریاچه شورمست مقصد آخر هفته مناسبی برای تهرانی می باشد. این دریاچه به وسیله درختان تنومند و بلندی دوره شده است. نزدیکی درختان به آب در برخی جاها آنقدر می گردد که شما تصور می کنید با یک باغ دریاچه رو به رو هستید تا اینکه در کنار یک دریاچه باشید. هارمونی در شورمست کاملا آشکار است همه عناصر با یکدیگر مشارکت دارند. گویی میهمانی به وسیله طبیعت برپاست. آب، درخت، هوای خوب و انواع حیوانات همه میزبان شما هستند.

با اینکه این دریاچه طبیعی است ولی پای انسان اطراف آن به خوبی باز شده است و امکانات تفریحی مناسبی دور تا دور دریاچه ساخته شده است که در ادامه به چند مورد از آن اشاره می کنیم.

قایق سواری

در دریاچه چند قایق پارویی محدود وجود دارد که می توانید آنها را کرایه کنید و با آنها گشتی در دریاچه بزنید. وقتی که از ساحل فاصله گرفته اید پدال زدن را متوقف کنید و همانند قوی روی آب لذت ببرید از همه زیبایی که در کنارتان پخش شده است.

تاب بازی با شور مستی

آنها که به این دریاچه رفته اند می گویند دو سه عدد تاب نصب شده که مردی انها را برای چند دقیقه به مردم کرایه می دهد. این تاب اینطور توصیف شده که در مرز دریاچه و فضای خاکی واقع شده است و فرد را به وسط دریاچه هل می دهد. برای پیدا کردن این تاب ها سروصدای خانم ها را دنبال کنید عموما اطراف این تاب ها جیغ و فریاد زیادی به گوش می رسد.

ماهیگیری تفننی یا ماهیگیری واقعی؟

معلوم نیست در این دریاچه چقدر ماهیگیری وجود دارد ولی آنچیزی که معلوم است ماهیگیری از آن دسته فعالیت های خاصی است که اطراف این دریاچه بسیار دیده می گردد. جای دنجی را پیدا کنید و به ماهی گرفتن بپردازید.

راستا دوچرخه سواری نیز طراحی شده است

اگر با خود دوچرخه ببرید قطعا در این راستا پشیمان نخواهید شد، چرا که راستا دوچرخه سواری آن به گونه ای طراحی شده که خستگی به شما نمی دهد. ترکیب اکسیژن و هوای اطراف دریاچه، سبب می گردد ریه های شما تا جایی که بتوانند کار نمایند.

پیادروی جنگلی یا پیاده روی در جنگل

اگر از سمت شرقی راستای را پیش بگیرید و آغاز به پیاده روی بکنید، آرام آرام بافت محیط عوض شده و قدم در فضای جنگلی می گذارید، باید حدوداد نیم ساعتی راستا خود را ادامه بدهید تا صدای هیچ انسانی نشنوید. بعد از این نیم ساعت پیاده روی این جنگل است که شما را به دورن خود می برد، جنگلی که از دریاچه بزرگتر است.

اسب سواری !

همانطور که گفتیم امکانات مختلفی در اطراف دریاچه شورمست وجود دارد که می توانید از آنها استفاده کنید. یکی از آنها اسب سواری است. کرایه هر دور اسب حدودا سی هزار تومان است که می تواند تجربه منحصر به فردی باشد، گرچه راستا اسب سواری آنقدر ها زیاد نیست.

خرید را اینجا انجام ندهید

اطراف دریاچه دکه های مختلفی وجود دارد ولی قیمت اجناسی که عرضه می نماید کمی گران است بهتر است با خود همه موارد را بیاورید وگرنه مجبور به پرداخت هزینه گزاف به این دکه های کوچک و بزرگ شوید. البته خرید لواشک از این دکه ها فراموش نگردد.

ناهار در دریاچه شورمست

اگر برای ناهار جوجه با خود آورده باشید باید به شما بگوییم که شاید با تماشا ماهی های دودی احساس ضعف بکنید و کلا از خوردن جوجه و کباب منصرف شوید.

برترین فصل برای سفر به دریاچه شورمست

به خاطر موقعیت جغرافیایی که وجود دارد منطقه تقریبا آب و هوای تقریبا متغییری دارد ولی این تغییرات آزار دهنده نیستند برای همین است که دریاچه شورمست مقصدی رایج برای گردش است. در پاییز رنگ درخت ها به خوبی عوض می گردد و هر عکاسی را به سمت خود می کشاند البته که مقدار گل و لای زیاد می گردد چرا که بارندگی های کوچک و بزرگ خاک اطراف دریاچه شورمست را گل می نماید. زمستان می تواند این دریاچه تماشای گردد چرا که به خوبی سطح روی آن یخ می بندد و اطراف آن سرد می گردد. در فصل گرما البته شرجی های زیادی وجود دارد که شاید کمی کلافه نماینده باشد.

دریاچه شورمست |هدیه طبیعت

اطراف دریاچه شورمست چه جاهای تماشای وجود دارد؟

در پاسخ به این سوال، اولین مکانی که باید از حضور آن آگاه شوید، پل ورسک معروف است. امام زاده عبدالحق سوادکوه، برج لاجیم و قلعه کنگ لو از دیگر مکان های اطراف این دریاچه هستند. در واقع این دریاچه کاملا طبیعی به وسیله مکان های انسانی دربرگرفته شده است و خوشبختانه هیچ کدام از این بنا های انسانی از زیبایی این مکان طبیعی کم نکرده اند.

دریاچه شورمست از آن دسته جاذبه های طبیعی است که برای یک پیک نیک یک روزه بسیار مجذوب کننده است ماندن در اطراف آن بسته به سلیقه شما دارد. شادمان می شویم تجربه خود را در گشت و گذار در اطراف این دریاچه با ما در وبلاگ هوانورد در میان بگذارید.

منبع:سـفـرزون

منبع: دیجیاتور

به "دریاچه شورمست مقصد یک روزه مجذوب کننده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دریاچه شورمست مقصد یک روزه مجذوب کننده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید