خرید بیش از 50 فروند هواپیما و هلیکوپتر برای اضافه شدن به ناوگان کشور

به گزارش وبلاگ هوانورد، میراث آریا/ براساس آخرین اخبار منتشر گشته، خرید بیش از 50 فروند هواپیما و هلیکوپتر برای اضافه شدن به ناوگان کشور صورت پذیرفت.

خرید بیش از 50 فروند هواپیما و هلیکوپتر برای اضافه شدن به ناوگان کشور

محمد محمدی بخش، رئیس سازمان هواپیمایی کشوری گفت: در برنامه هفتم یا سال 1402 سعی می کنیم به توافقاتی که داشتیم پایبند و جوابگو باشیم. یادمان نرود که شهریور 1400 وضعیتمان چطور بود و با کوشش های زنان و مردان در صنعت هوایی در شرایط جنگ ترکیبی چطور پیش رفتیم. این صنعت زحمات خود را کشیده و مسیرش را دنبال می نماید؛ امیدواریم سال جاری سال پربارتری باشد و کسوت خدمتمان به مردم بیشتر گردد.

وی درباره ناوگان هوایی فعال شرح داد: احتیاج صنعت هوایی ما توجه به تعداد فرودگاه و اقلیم و جمعیت 80 میلیونی، 550 فروند هواپیماست برای پروازهای کوتاه برد، میان برد و بلند برد. برای اینکه تاب آوری صنعت از شهریور 1400 را افزایش دهیم، برنامه برگرداندن تعدادی از هواپیماها به ناوگان بود.

معاون وزیر راه و شهرسازی درباره هواپیماهای زمینگیر اظهار کرد: از میان ناوگان هوایی ما، 16 فرورند بیش از 10 سال زمینگیر است، 68 فروند بیش از 5 سال و کمتر از 10، 39 فروند بین 3 سال تا 5 سال زمینگیر بوده اند؛ یعنی در مجموع 123 ناوگان زمینگیر داریم که بنا داریم با اولویت اینها را به سرخط برگردانیم؛ کما اینکه امروز 180 فروند هواپیمای عملیاتی داریم.

محمدی بخش درباره هواپیماهایی که در ماههای گذشته به ناوگان هوایی ایران اضافه شده، شرح داد: بیش از 50 فروند هواپیما و هلیکوپتر در 18 ماه گذشته خریداری و به ناوگان ما اضافه شده و تا به امروز 20 فروند به سرویس هوایی برای خدمت رسانی اضافه شده است.

منبع: همگردی

به "خرید بیش از 50 فروند هواپیما و هلیکوپتر برای اضافه شدن به ناوگان کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خرید بیش از 50 فروند هواپیما و هلیکوپتر برای اضافه شدن به ناوگان کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید