مقالات گردشگری

رشد قارچ گونه واحدهای غیرمجاز بلای جان بومگردی شده است

ایلنا/ براساس آخرین خبر و گزارش های بدست آمده، رشد قارچ گونه واحدهای غیرمجاز بلای جان بومگردی شده است.

8 مهر 1402

نترس ها به رَغـِز می روند!

راهپیمایی، غار پیمایی، رودخانه گردی، کوه پیمایی، شیرجه در استخرهای طبیعی و شنا در آنها، سنگ نوردی و فرود با طناب از آبشارها و دره های عمیق را در تنگه رَغِز تجربه خواهید کرد؛ آخرین فرود هم از بلندترین آبشار تنگه به نام وداع خواهد بود که ارتفاعی به طول...

19 شهریور 1402

از کرم ریه تا سوسک سیگار، این موجودات در شما لانه سازی می نمایند؟

پس از پیدا شدن کرم گرد زنده در مغز یک زن استرالیایی نگاهی به موارد مشابه غیر عادی دیگر از ظهور انگل ها به طور غیر منتظره خواهیم انداخت و این موضوع را مورد آنالیز قرار می دهیم که تا چه مقدار باید نگران باشیم:

9 شهریور 1402

هرآنچه که باید درباره شرکت فنی مهندسی زیگورات بدانید

گروه فنی مهندسی زیگورات در سال 1375 با پشتوانه تجهیزات و نیروهای انسانی فعال و خلاق و مسئولیت پذیر تأسیس شد، این مجموعه که در زمینه معماری و دکوراسیون داخلی در سه حوزه: مشاوره، مدیریت طراحی، واحد فراوری و اجرای محصولات لوکس و دکوراتیو فعالیت خود را آغاز...

7 شهریور 1402

نگاهی به شماری از موزه های امارات که مجله خبری نشنال به توصیف آنها پرداخته است

ایسنا/ این خبر پیرامون نگاهی به شماری از موزه های امارات که مجله خبری نشنال به توصیف آنها پرداخته است، برای شما نوشته شد.

29 مرداد 1402

زمین و ماه از نگاه فضاپیمای روسیه در عمق فضا، عکس

روسیه نخستین عکس از فضاپیمای لونا-25 را در مسیر رسیدن به کره ماه منتشر کرد. در صورت موفقیت ماموریت این فضاپیما روسیه پس از حدود نیم قرن به ماه برمی گردد.

25 مرداد 1402

افتتاح و بهره برداری از چهار اقامتگاه بومگردی استان مرکزی در هفته دولت در دستور کار است

ایرنا/ براساس خبرهای واصله، افتتاح و بهره برداری از چهار اقامتگاه بومگردی استان مرکزی در هفته دولت در دستور کار است.

21 مرداد 1402

کتاب مجموعه داستان مسافران تاریخ ایران در بجنورد منتشر شد

حمید خسروی در مصاحبه با خبرنگار خبرنگاران در بجنورد گفت: کتاب مجموعه داستان مسافران تاریخ ایران با مشارکت و به قلم بیش از 50 معلم مقطع ابتدایی از 16 استان کشور به همت انتشارات زبان علم در خراسان شمالی به چاپ رسید.

18 مرداد 1402

پرداخت مزایای اقامتی کارکنان دولت منوط به ثبت در سامانه وزارت میراث فرهنگی شد

خبرگزاری مهر/ براساس آخرین خبرهای بدست آمده، پرداخت مزایای اقامتی کارکنان دولت منوط به ثبت در سامانه وزارت میراث فرهنگی شد.

17 مرداد 1402

برترین سوغاتی های کرمانشاه را بشناسید

کرمانشاه از دیر باز مقاصد تاجران، زواران و نیشتمان شاهان و امپراطوری ها بوده و جدای از آثار تاریخی و باستانی، غذاها و خوراکی ها و در مجموع سوغات کرمانشاه زبان زد خاص و عام است.

15 مرداد 1402

آغاز دریافت آثار هنرمندان برای شرکت در هفتمین دوره داوری مهر اصالت صنایع دستی

ایسنا/ براساس اخبار منتشر شده، آغاز دریافت آثار هنرمندان برای شرکت در هفتمین دوره داوری مهر اصالت صنایع دستی صورت پذیرفت.

11 مرداد 1402

حوصله تماشا یک فیلم 12 ساعته را دارید؟

گروهی از کارگردان ها هستند که در برابر دسته بندی های ژانری مقاومت می نمایند. فیلم هایشان اغلب متفکرانه، مشاهده گر و مینیمال اند و حس وحال یا فضا را بر داستان ارجح می دانند. اغلب فیلم بین های غیرمتخصص از صفت ملال آور در توصیف این آثار استفاده می نمایند،...

8 مرداد 1402

پاتوق روشنفکران 50 سال پیش در تهران

اطلاعات آنلاین نوشت: روشنفکران تهرانی کجا شام و ناهار می خوردند و همدیگر را دیدار می کردند؟

2 مرداد 1402

راهنمای خرید سیم کارت در استانبول

چگونگی خرید سیم کارت در استانبول در دنیایی که تکنولوژی و دسترسی به اینترنت حتی در سفر حرف اول را می زند دغدغه بسیاری از گردشگرانی ست که قصد سفر به این مقصد را دارند. گردشگران برای به اشتراک گذاشتن لحظات سفر با دوستان، تماس با ایران و حتی استفاده از عکس...

1 مرداد 1402

با این راه ها می توانید رؤیایتان را توی مشت تان بگیرید ، رسیدن به رؤیاها در سه سوت

چشم هایتان را ببندید؛ کمی صبر کنید تا سروکله اش پیدا گردد؛ ذهنتان را از اتفاق های ناخوشایند امروز و کارهای تلنبار شده فردایتان خالی کنید؛ نفس عمیق بکشید و بگذارید سراغتان بیاید. می بینید؟ بدون آنکه دنبالش بگردید خودش را به ذهنتان رسانده.

29 تیر 1402

پونگال یکی از دیدنی ترین فستیوال های هند به شمار می رود

جاذبه ها/ براساس آخرین گزارش های بدست رسیده، پونگال یکی از دیدنی ترین فستیوال های هند به شمار می رود.

28 تیر 1402

قوانین ارسطو برای خوب زیستن؛ چگونه برای زندگی امروز از اخلاق نیکوماخوسی بهره ببریم؟

در اینترنت ده سالی می گردد که انجمنی به نام آیا من احمق هستم؟ وجود دارد. کاربران در آن انجمن اینترنتی گزارش مختصری از درگیری های بین فردی خود را می نویسند و از کاربران یگر می خواهند برای قضاوت کردن نظر دهند. مدیران انجمن خطاب به کاربران می گویند: قضاوت...

19 تیر 1402

تیمار، اولین تاکسی آفرودی ایران

با مجموعه تیمار سفر آفرودی برای همه به صرفه، در دسترس و آسان است.

15 تیر 1402

اهداف امیرعبداللهیان از سفر به جمهوری آذربایجان

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با اشاره به سفر خود به جمهوری آذربایجان برای شرکت در اجلاس وزیران امور خارجه جنبش عدم تعهد گفت: این جنبش یک ظرفیت ویژه در تقویت چندجانبه گرایی و هم اندیشی برای حل چالش های نو جهانی است.

14 تیر 1402

اسباب بازی سنتی یا اسباب بازی دیجیتال؛ کدام فایده بیشتری دارد؟

در طول 60 سال گذشته، فناوری به بخش جدایی ناپذیر بسیاری از اسباب بازی ها تبدیل شده است. از کتاب های موزیکال گرفته تا ربات های سخن گو، اسباب بازی های دیجیتال تمام حواس ماجراجویان کوچک را به خود مشغول نموده اند. بااین حال، بعضی از والدین ترجیح می دهند برای...

13 تیر 1402
تعداد: (303)