با این راه ها می توانید رؤیایتان را توی مشت تان بگیرید ، رسیدن به رؤیاها در سه سوت

به گزارش وبلاگ هوانورد، چشم هایتان را ببندید؛ کمی صبر کنید تا سروکله اش پیدا گردد؛ ذهنتان را از اتفاق های ناخوشایند امروز و کارهای تلنبار شده فردایتان خالی کنید؛ نفس عمیق بکشید و بگذارید سراغتان بیاید. می بینید؟ بدون آنکه دنبالش بگردید خودش را به ذهنتان رسانده.

با این راه ها می توانید رؤیایتان را توی مشت تان بگیرید ، رسیدن به رؤیاها در سه سوت

رؤیایی که گهگاه در روزهای آرام زندگیتان سراغ شما می آید، بازهم آمده تا فکر و تن خسته تان را به جهانیی که دست نیافتنی جلوه می نماید ببرد؛ اما صبر کنید! چرا دست نیافتنی؟ رؤیاهایی که فکر می کنید رسیدن به آن ها نه کار شماست و نه کار کس دیگری، می توانند با واقعیت زندگیتان تبدیل شوند.

کافی است بعد از دیدنشان چشم هایتان را باز کنید و با تکنیک هایی که به شما معرفی می کنیم، دنبالشان کنید.

ببافیدش

همه چیز از فکرتان آغاز می گردد و بعد به واقعیت تبدیل می گردد. حالا که این واقعیت را می دانید، به قوه تخیلتان پروبال دهید و اجازه دهید رؤیا ببافد. دوست دارید کجای این جهان بایستید. دوست دارید که باشید؟ کنار که بایستید و چطور زندگی کنید؟ تا زمانی که جوابی برای این سؤال ها نداشته باشید، هیچ تغییر قابل توجهی در زندگی تان اتفاق نمی افتد.

باورش کنید

رؤیاهایتان را با پرداختن به موضوعات کوچک و در دسترس هدر ندهید. رؤیایی که به فکر شما پا می گذارد، باید آن قدر بزرگ باشد که ارزش انتظار و دویدن برای رسیدن را داشته باشد. وقتی رؤیایی را در فکرتان می بافید، باید قبل از اینکه قدمی به سمتش بردارید از خود بپرسید کی چی؟، وقتی به رویایم رسیدم چه اتفاقی در زندگی ام می افتد؟ اگر پاسخی که به این سؤال ها می دهید، به جای متوقف کردن رؤیابافی، فکرتان را برای پروبال دادن به آن تشویق می نماید، یعنی رویای نابی بافته اید. حالا که ناب بودن رویایتان را باور نموده اید، نیمی از مسیر را برای رسیدن به آن پیموده اید.

ببینیدش

مسیری که برای رسیدن به رؤیا در فکرتان دارید را کنار بگذارید و تصور کنید همه چیز رخ داده است. در کوچه رویاییتان قدم بزنید؛ کنار آدم رویاییتان بایستید؛ جایزه رویاییتان را در دست بگیرید و پشت میز ریاستی که رؤیایش را داشته اید بنشینید. رویاییتان را خوب مزه مزه کنید و ببینید زندگی تان چقدر تغییر نموده است. برای رسیدن به نقطه ای که در فکرتان مجسم نموده اید، نباید رؤیا را دور از دسترس و خیالی تصور کنید. شما باید بپذیرید که رویایتان درست توی مشتتان است.

بگوییدش

بسیاری از رؤیاها، هیچ وقت محقق نمی شوند، چون صاحبانشان آن ها را فقط در فکرشان نگه می دارند. حالا که باور نموده اید رویایتان توی مشتتان است، باید آدم های دیگر را شریک فکرتان کنید. وقتی در خصوص رویایتان صحبت می کنید، یک قدم دیگر به باور کردنش نزدیک می شوید. شمایی که با اشتیاق تصویر دوست داشتنی فکریتان را با دیگران به اشتراک می گذارید، آن ها را هم به باور کردن رویایتان ملزم می کنید. انگار قرار نیست چرخ این جهان بدون محقق شدن رویای عزیز شما بچرخد.

برنامه اش را بریزید

حالا وقت آن است که حرفتان را به عمل در بیاورید. رویای شما در فکرتان متولد شده اما با ماندن در فکر شما به زندگیتان راه پیدا نمی نماید. پس بنشینید و مسیر رسیدن به آن را طراحی کنید. اول باید یک برنامه کلی و بزرگ را برای تعیین کردن این مسیر تدوین کنید و بعد به جزئیاتش بپردازید.

آن قدر در زمان طراحی این مسیر خودتان را سؤال پیچ کنید که هیچ ابهامی در برنامه باقی نماند. جزئیاتی که به عنوان کوچه پس کوچه های این مسیر طراحیشان می کنید، امکان رسیدن به آن را بیشتر می نمایند. البته برنامه ای که امروز طراحی می کنید تا زمانی در دست گرفتن رویایتان بدون تغییر نمی ماند. مطمئن باشید هر چه پیش تر بروید، احتیاجها و محدودیت هایتان را بیشتر درک می کنید و مجبور به ویرایش کردن برنامه تان می شوید.

تدوین برنامه های بلندمدت، میان مدت و کوتاه مدت می تواند به شما یاری زیادی بکند. برنامه بلندمدتی که تنظیم می کنید، اما مسیر اصلی رسیدن به رویای تان است و برنامه های کوتاه مدت، می توانند انرژی و انگیزه بیشتری برای رسیدن به هدف به شما بدهند. وقتی در دل برنامه اصلی ده ها مسیر فرعی تعریف نموده اید، به محض عبور از هر کدام از مسیرهای فرعی، از پیروزیت کوچکی که به دست آورده اید احساس غرور می کنید و با انگیزه بیشتری به راهتان ادامه می دهید.

عملی اش کنید

قبل از اینکه رویایتان را عملی کنید، باید یک چک لیست تهیه کنید و پیروزیت های کوتاه مدتی که تعریف نموده اید را در آن لیست کنید. حالا می توانید بعد از عبور از هر مرحله ای که تعریف نموده اید، به نشانه پیروزی مقابل آن موضوع تیک بزنید و از کوتاه شدن راهی که در پیش دارید احساس غرور و خوشحالی کنید.

با احتیاط اما با انگیزه، در مسیری که طراحی نموده اید قدم بگذارید. پیش احتیاج وارد شدن به این مسیر، تعیین کردن احتیاجهایتان است. اگر قرار است در زمینه ای آموزش ببینید، با افرادی ارتباط برقرار کنید یا اینکه تجهیزاتی را فراهم کنید، دست به کار شوید. رویای شما درست در لحظه ای که روی مبل نشسته اید برآورده نمی گردد. پس از جا بلند شوید و برای عملی کردنش جان بکنید.

لمسش کنید

شاید سختی راه بعد از مدتی شما را سرد کند و خیال در دست گرفتن رؤیا را از سرتان بیرون کند؛ اما با خواندن داستان پیروزیت رؤیاباف های دیگر می توانید جلوی چنین اتفاقی را بگیرید. وقتی بدانید که دیگران هم مثل شما از راه پرپیچ وخمی عبور نموده اند و وقتی بفهمید که برای رسیدن به هدفشان چه میانبرهایی را به کاربرده اند، انگیزه تان برای ادامه دادن این راه و در دست گرفتن رویایتان چند برابر می گردد.

کیفش را بکنید

صبوری، برنامه ریزی و تلاشتان نتیجه داده و حالا شما زندگی رویاییتان را در مشتتان دارید. کار دیگری لازم نیست بکنید. فقط روی همان مبلی که رویایتان برای اولین بار در آن پیدا شده بنشینید و این پیروزیت را جشن بگیرید. شاید هم داستان برای شما تمام شده نباشد و تصمیم داشته باشید بار دیگر همین مسیر را طی کنید و برای رسیدن به رؤیاهای دیگرتان آماده شوید.

چرا بعضی ها به رؤیایشان نمی رسند؟

زندگی در گوشه ای دنج و رؤیایی، نان پختن زنی که از شهر دل کنده کنار زنان روستایی و پرواز با هواپیمای شخصی، ممکن است رویای هر کسی باشد؛ اما تابه حال فکر نموده اید که چرا این رؤیاها، تنها برای بعضی آدم ها چهره واقعیت به خود می گیرند؟ راستش را بخواهید، رؤیاباف هایی که مثل تصویر فکری شان زندگی می نمایند، این اشتباهات را انجام نمی دهند.

رؤیا قرض نمی گیرند

مراقب باشید تحت تأثیر دیگران رؤیابافی نکنید. رؤیایی که در فکرتان می پرورانید، باید منحصربه فرد باشد. قرض گرفتن رؤیاهای دیگران، انگیزه کافی برای حرکت کردن به سمت رؤیاها را به شما نخواهد داد و به جای تغییر زندگی تان، به شکست هایتان خواهد اضافه کرد. کسانی که رویایشان را در مشتشان می گیرند، هیچ وقت چنین اشتباهی نمی نمایند.

به خودتان نگاه کنید

می دانیم که برای رؤیابافی نباید حدومرزی بگذاریم، اما اگر می خواهید به رویایتان لباس واقعیت بپوشانید، باید محدودیت هایتان را هم در نظر بگیرید. اگر معلولیت جسمی دارید، بعید است که رسیدن به رویای خلبانی برایتان ممکن باشد و اگر صدای خوبی ندارید، مطمئن باشید رویای چه چه زدن در صحنه ارکستر مجال تبدیل شدن به واقعیت را پیدا نخواهد کرد. رؤیاباف ها پیروز می دانند که برای رسیدن به تصویر فکری شان، احتیاجی به آماده بودن همه شرایط نیست؛ اما این را هم خوب می دانند که بعضی محدودیت ها می تواند همه چیز را خراب کند و راه رسیدن به رؤیا را برای همواره ببندد.

دست روی دست نگذارید

به اطرافتان نگاه کنید؛ چند نفر از آدم های دوروبرتان به رؤیاهایشان رسیده اند؟ تصور می کنید هیچ کدام از آدم هایی که زندگی معمولی و خالی از رؤیایی را می گذرانند، در فکرشان خیالی را نپرورانده اند؟ نه! اغلب آدم ها به رؤیاهای فکری شان پروبال می دهند اما اشتباهشان این است که برای رسیدن به رؤیا قدمی برنمی دارند. اگر تصور می کنید جای رؤیا فقط در فکرتان است و دلیلی ندارد که به حقیقت تبدیلش کنید، هیچ وقت نمی توانید سرنوشتتان را آن طور که می خواهید تغییر دهید.

منتظر زمین و زمانید

برای رسیدن به رویایتان، هیچ وقت منتظر ایده آل شدن شرایط نمانید. درست است که باید جاده را اندکی صاف کنید اما اگر می خواهید شرایط ایده آل برای تحقق رویایتان فراهم گردد، باید به شما بگوییم که هیچ وقت چنین شرایطی را تجربه نخواهید کرد. یادتان نرود که نه زمان متوقف می گردد و نه زمین به سمت شما مسیرش را عوض می نماید. پس همین حالا دست به کار شوید و به سمت رویایتان حرکت کنید. این اصلی است که رؤیاباف های پیروز به آن باور دارند.

از نردبان دیگران بالا نروید

در مسیر رؤیاهایتان، حتماً احتیاج به آدم های دیگر پیدا خواهید کرد اما حسابی که روی دیگران باز می کنید، نباید مبنای تصمیم گیریتان گردد. سعی کنید مسیری را برای رسیدن به رویایتان انتخاب کنید که در آن دیگران و یاری هایشان کمترین تأثیر را داشته باشند.

کمال گرایی را کنار بگذارید

می خواهید همه توانایی هایی که برای رسیدن به رویایتان در فکر دارید را کسب کنید و بعد به سمتش حرکت کنید؟ اشتباه می کنید. درست است که باید نقشه راه و مقدمات رسیدن به مقصد را فراهم کنید، اما قرار نیست صد در صد چیزی که به آن احتیاج دارید، توی دستتان باشد تا به سمت رویایتان حرکت کنید. رؤیاباف های حرفه ای هیچ وقت زمانشان را با چنین تصوری هدر نمی دهند.

منبع: همشهری آنلاین

به "با این راه ها می توانید رؤیایتان را توی مشت تان بگیرید ، رسیدن به رؤیاها در سه سوت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با این راه ها می توانید رؤیایتان را توی مشت تان بگیرید ، رسیدن به رؤیاها در سه سوت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید