دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی در خانه بهداشت 45 سال گذشته مستقر است

به گزارش وبلاگ هوانورد، خبرنگاران/خراسان شمالی نماینده مردم بجنورد، راز و جرگلان، مانه و سملقان، گرمه و جاجرم در مجلس شورای اسلامی گفت: دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی هنوز در خانه بهداشتی که 45 سال پیش ساخته شده بود، مستقر است.

دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی در خانه بهداشت 45 سال گذشته مستقر است

محمد پاکمهر در آیین تکریم و معارفه سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی که هشتم آبان ماه در بیمارستان امام حسن(ع) بجنورد برگزار شد، با اشاره به اینکه تا به امروز 123 هزار نفر در جریان کرونا جان خود را از دست داده اند و پنج تا 6 میلیون نفر از مردم کشور نیز به این ویروس مبتلا شده اند، اظهار کرد: مدیریت کنونی در ارتباط با ویروس کرونا، شاید مدیریت جنگی باشد و برای مبارزه با آن فرماندهی جنگی را طلب می کند.

وی ضمن تقدیر از خدمات کادر درمان، اضافه کرد: کووید 19 فقط بیماری یک دستگاه نبود و صرفا سلامت را تحت تاثیر قرار نداد، بلکه تمامی ابعاد زندگی و جامعه را مورد هدف خود قرار داده است.

پاکمهر ادامه داد: با تمامی پیچیدگی هایی که این ویروس دارد، اما داشته های این استان در مقابل آن چه بوده؟ دانشگاهی که ستاد مرکزی آن در خانه بهداشت 45 سال گذشته مستقر است.

وی تاکید کرد: موضوع کرونا تمام شدنی نیست، درنتیجه باید زیرساخت ها برای مقابله با آن و خدمات رسانی به مردم تقویت شود و اگر فکر می کنیم که با تزریق واکسن این موضوع تمام شدنی است، باخته ایم.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: مسیرهای سختی را طی کردیم تا بیمارستان های استان به هشت دستگاه اکسیژن ساز سنترال مجهز شد و امروز به غیر از یک بیمارستان، تمامی بیمارستان های استان دارای دستگاه سی تی اسکن هستند.

وی گفت: شهرستان راز و جرگلان با فاصله 120 کیلومتر از مرکز استان فاقد بیمارستان و حتی یک مرکز درمانی شبانه روزی است، آن گاه چطور باید با این ویروس منحوس مبارزه کرد! اما ردیف ملی برای ساخت این بیمارستان اخذ شده و تلاش های لازم برای ساخت آن انجام می شود.

وی تاکیدکرد: اگر قصد داریم تا در محل بیمارستان امام رضا (ع) طرح گردشگری، تجاری و ... راه اندازی کنیم باید با تدبیر و برنامه ریزی پیش رویم و مکان جایگزین آن را نیز در نظر بگیریم که هم اکنون مصوبه ساخت بیمارستان جایگزین بیمارستان امام رضا (ع) موجود و دارای ردیف ملی است و باید تلاش های لازم برای ساخت آن انجام شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی در خانه بهداشت 45 سال گذشته مستقر است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی در خانه بهداشت 45 سال گذشته مستقر است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید