روسیه بزرگترین اقتصاد اروپا شد

به گزارش وبلاگ هوانورد، بر اساس آخرین گزارش ورلد اکونومیکس، روسیه تا انتها سال 2022 علیرغم تحریم های غرب، در بین پنج اقتصاد بزرگ دنیا و بزرگترین در اروپا از نظر برابری قدرت خرید (PPP) نهاده شد.

روسیه بزرگترین اقتصاد اروپا شد

به گزارش ایسنا به نقل از اکونومیک، بر اساس برآوردهای مبتنی بر داده های رسمی منتشر شده این کشور به وسیله بانک دنیای و صندوق بین المللی پول، فراوری ناخالص داخلی روسیه در سرانجام سال گذشته 5.51 تریلیون دلار بر حسب برابری قدرت خرید بود.

این گزارش اشاره نمود که این رقم 38 درصد بزرگتر از برآورد رسمی 3.993 تریلیون دلاری است بعلاوه نشان داد که اقتصاد روسیه از نظر برابری قدرت خرید از آلمان جلوتر است.

چین به عنوان بزرگترین اقتصاد دنیا (31 تریلیون دلار) در صدر لیست قرار گرفته است و پس از آن ایالات متحده، هند و ژاپن قرار دارند بعلاوه اندونزی، برزیل و ترکیه نیز در لیست 10 کشور برتر قرار گرفتند.

صندوق بین المللی پول و بانک دنیای هر دو به تازگی پیش بینی های خود را برای اقتصاد روسیه افزایش دادند و گفتند فراوری ناخالص داخلی علی رغم تحریم ها به رشد خود ادامه می دهد که زیربنای آن تجارت و فراوری صنعتی قوی بعلاوه درآمدهای انرژی بالاتر از حد انتظار است.

بر اساس گزارش بانک دنیای، انتظار می رود رشد روسیه در سال 2024 مثبت گردد اما در حد 1.2 درصد باقی خواهد ماند.

دولت روسیه منظره مثبتی را برای اقتصاد حفظ نموده است.

نخست وزیر روسیه، میخائیل میشوستین پیش بینی نموده است که تا سال 2024، اقتصاد روسیه می تواند از نظر رشد از کشورهای پیشرفته پیشی بگیرد.

منبع: فرارو

به "روسیه بزرگترین اقتصاد اروپا شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روسیه بزرگترین اقتصاد اروپا شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید