سرگردانی 3 هزار عمره گزار مغربی در عربستان بعد از بسته شدن مرز هوایی

به گزارش وبلاگ هوانورد، در پی ظهور سویه نو اومیکرون و بسته شدن مرز هوایی 3 هزار عمره گزار مغربی در عربستان سرگردان هستند.

سرگردانی 3 هزار عمره گزار مغربی در عربستان بعد از بسته شدن مرز هوایی

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ هوانورد، یک منبع داخلی در عربستان بیان کرد که حدود 3 هزار شهروند مغربی پس از انجام مناسک عمره همچنان در عربستان سعودی سرگردان هستند.

پایگاه الخلیج النو نوشت: این امر به علت تصمیم مقامات مغرب برای توقف ترافیک هوایی با ظهور سویه نو ویروس کرونا اومیکرون اتفاق افتاده که باعث تشدید رنج زائران به علت قیمت بالای هتل ها و هزینه های اضافی شده است.

زائران مغربی اقدامات مقامات مغرب را در مورد توقف پروازها که موجب سرگردان شدن آن ها در عربستان شده را محکوم کردند.

روزنامه مغربی المساء گزارش داد که زائران مجبور شدند در مقابل سفارت عربستان در جده تظاهرات نمایند تا توجه مقامات ذیربط را به رنج آنها از ادامه اقامتشان در عربستان جلب نمایند.

نمایندگان آژانس های مغرب نیز به نوبه خود از زائران حمایت کردند که از اعمال جریمه های اقتصادی به وسیله مقامات سعودی به ویژه با نزدیک شدن به سرانجام اعتبار ویزا اعطایی به آنها و تاخیر آنها در خروج از سرزمین های عربستان سعودی در هراس هستند.

آژانس های مسافرتی طرف قرارداد با زائران برای حل بحران زائران سرگردان نیز مکاتبه ای به مقامات مسئول ارسال نموده بودند که مکاتبات آنها بی پاسخ ماند و بحران برای مدت نامعلومی به حالت تعلیق عایدی.

به گفته منبع مذکو، زائران مغربی با تمامی مسئولان ذیربط تماس برقرار کردند تا بتوانند مسائل خود را حل نمایند.

وزارت بهداشت عربستان با تایید نظارت بر افزایش منحنی اپیدمیولوژیک ویروس کرونا در این کشور، از جامعه و افراد خواست تا اقدامات پیشگیرانه را رعایت نمایند و به علت افزایش سطح ایمنی، دزهای واکسن کرونا را تکمیل نمایند.

محمد العبد العالی سخنگوی وزارت بهداشت عربستان در نشست خبری این وزارتخانه گفت: منحنی اپیدمیولوژیک به سمت ثبت موارد مثبت کرونا حرکت نموده و ما نگران هستیم که منحنی اپیدمی همچنان در حال افزایش باشد.

وی از همه شهروندان خواست تا برای مقابله با این ویروس به ویژه در شرایطی که کشور فصل زمستان را پشت سر می گذارد سریعا واکسن را دریافت نمایند.

عربستان سعودی اخیرا از ثبت اولین مورد ابتلا به سویه نو کرونا به نام اومیکرون در این کشور اطلاع داد و اضافه نمود که این فرد مبتلا یکی از شهروندان عربستان است که به تازگی از یکی از کشورهای شمال آفریقا بازگشته است .

کشف گونه نوی از ویروس کرونا در قاره آفریقا نگرانی های زیادی را بوجود آورده است. بر اساس اعلام سازمان بهداشت جهانی، تحقیقات اولیه نشان می دهد این سویه نو ویروس کرونا، در مقایسه با موارد قبلی خطر انتقال بیشتری دارد و شیوع آن نگران نماینده است .

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "سرگردانی 3 هزار عمره گزار مغربی در عربستان بعد از بسته شدن مرز هوایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سرگردانی 3 هزار عمره گزار مغربی در عربستان بعد از بسته شدن مرز هوایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید