صادرات غیر نفتی در هرمزگان قاچاق کالا را کاهش می دهد

به گزارش وبلاگ هوانورد، خبرنگاران: استاندار هرمزگان با اشاره به کاهش پدیده قاچاق با توسعه صادرات غیرنفتی از برگزاری نمایشگاه توانمندی های هرمزگان در کشور عمان خبر داد.

صادرات غیر نفتی در هرمزگان قاچاق کالا را کاهش می دهد

به گزارش وبلاگ هوانورد از بندرعباس جاسم جادری در جلسه کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی از برنامه ریزی انجام شده برای برگزاری نمایشگاه توانمندی های هرمزگان 22آذرماه سال جاری در کشور عمان خبر داد و گفت:هدف از برپایی این نمایشگاه معرفی بهتر ظرفیت های هرمزگان است.

وی در ادامه راه اندازی گمرک بندر کوهستک در شهرستان سیریک، را اقدامی مهم در راستای تحقق اهداف دولت و ارتقاء معیشت و رونق تجارت مردم منطقه و از مصوبات سفر ریاست جمهور عنوان کرد.

استاندار هرمزگان شرح داد: برای تقویت بنادر کوچک در هرمزگان و تنوع فعالیت در این بنادر به زودی شاهد راه اندازی گمرک بنادر گوکسر و شیو در هرمزگان خواهیم بود.

جادری در ادامه فراهم سازی زمینه صادرات و واردات کالا توسط مردم را بهترین گزینه برای توسعه صادرات غیر نفتی و مقابله با پدیده قاچاق عنوان کرد.

نماینده عالی دولت در هرمزگان استفاده از ظرفیت های دو کشور عمان و ایران از طریق خاک هرمزگان را با تقویت حمل و نقل دریایی و هوایی اقدامی مناسب ارزیابی کرد و اضافه کرد:به دلیل ارتباط مستقیم صادرات غیر نفتی با اشتغال مردم برای رونق آن باید از تمام ظرفیت های پیش رو در استان استفاده شود.

وی بیان داشت:خدمات فنی و مهندسی بخشی از صادرات غیرنفتی است که ارزی آوری و اشتغالزایی را در پی دارد و با توجه نیاز اکثر کشور های منطقه به این خدمات باید هرمزگان در دستور کار قرار داده شود.

استاندار هرمزگان با اشاره به افزایش میزان حمل و نقل کالا از طریق راه آهن درهرمزگان گفت: میزان ظرفیت حمل بار ریلی در راه آهن هرمزگان 40 میلیون تن است در حالی که تنها 14 میلیون تن آن مورد استفاده قرار می گیرد.

جادری در سرانجام تاکید داشت: با فراهم سازی شرایط مناسب و تقویت زیربنا ها در بندر شهید رجایی میزان حمل و نقل کالا از طریق راه آهن افزایش یابد تا با کاهش تردد کامیون ها به استان از تبعات آن کاسته شود.

  • طراحی ویلا

    طراحی ویلا | برای طراحی ویلای دوپلکس مدرن و یا ویلایی کلاسیک با ما همراه باشید.

  • قطار اروپا

    رزرو قطار اروپا | در سیستم رزرو قطارهای اروپا ما با بهترین و ارزانترین قیمت بلیط تهیه کنید.

منبع: تسنیم

به "صادرات غیر نفتی در هرمزگان قاچاق کالا را کاهش می دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صادرات غیر نفتی در هرمزگان قاچاق کالا را کاهش می دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید