ظریف با همتای تاجیکستانی خود دیدار کرد

به گزارش وبلاگ هوانورد، وزیر امور خارجه کشورمان که در تاجیکستان به سر می برد با سراج الدین مهرالدین وزیر امور خارجه این کشور دیدار و در خصوص آخرین شرایط روابط دوجانبه و همکاری های دو کشور در خصوص افغانستان گفتگو و گفتگوکرد.

ظریف با همتای تاجیکستانی خود دیدار کرد

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ هوانورد، محمد جواد ظریف در این دیدار ضمن پرثمر دانستن مذاکرات اجرا شده با رئیس جمهور تاجیکستان، بر آمادگی کشورمان جهت گسترش و تعمیق روابط دو جانبه تاکید کرد.

وزیر امور خارجه تاجیکستان نیز در این دیدار، فرهنگ و تاریخ مشترک سه کشور ایران، تاجیکستان و افغانستان را ثروتی ارزشمند برای هر سه کشور دانسته و بر آمادگی کشورش جهت ایجاد زیرساختهای اقتصادی سه جانبه از جمله تقویت ظرفیت ترانزیتی جاده ای و ریلی بین سه کشور تاکید کرد.

ظریف پیش از این با امامعلی رحمان رئیس جمهور این کشور دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار موضوعات دو جانبه و همکاری های دو کشور در حوزه های مختلف از جمله مسائل اقتصادی، تجارت، انرژی، صنعت، حمل و نقل، علوم و فرهنگ مورد گفتگو قرار گرفت و بر اهمیت نقش کمیسیون مشترک همکاری های دو کشور تاکید شد.

همکاری های مشترک در مبارزه با تروریسم و افراط گرایی, قاچاق مواد مخدر و دیگر جنایتهای سازمان یافته فرامرزی از دیگر موضوعات مطرح شده در این دیدار بود.

وزیر امور خارجه کشورمان همچنین به همراه سایر وزرای امور خارجه شرکت کننده در کنفرانس قلب آسیا، در ضیافت رسمی رئیس جمهور تاجیکستان حضور یافت.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که برای شرکت در کنفرانس قلب آسیا - فرایند استانبول در تاجیکستان حضور دارد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "ظریف با همتای تاجیکستانی خود دیدار کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ظریف با همتای تاجیکستانی خود دیدار کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید