میدانید زوریخ کجاست؟

به گزارش وبلاگ هوانورد، اگر دوست دارید در مورد بهترین شهرهای جهان بدانید و علاقه دارید تا به آن ها سفری تفریحی داشته باشید قطعاً زوریخ سوئیس یکی از آن ها است.شهر زوریخ کجاست؟ 12 زوریخ زوریخ سوئیس بزرگ ترین و پرجمعیت ترین شهر سوئیس است که با داشتن جاذبه های گردشگری متعدد، یکی از مهمترین مقصدهای تور سوئیس به حساب می آید. زوریخ همواره برای رسیدن به شهری باکیفیت در تلاش بوده و در سال 2014 گران ترین شهر جهان شناخته شده است. آموزش، سیاست و کیفیت زندگی جزء مواردی است که در زوریخ سوئیس بسیار موردتوجه قرار می گیرد و در سال های اخیر این شهر در موضوع شاخص کیفیت زندگی جزء شهرهای برتر جهان بوده است. علاوه بر تمام این موارد زوریخ سوئیس درزمینه گردشگری فعالیتی پایدار داشته و به طور منظم بر کیفیت صنعت گردشگری تأکید دارد. این موضوع آن قدر برای این شهر اهمیت دارد که توانسته برچسب کیفیت سطح 3 فدراسیون جهانگردی سوئیس را از آن خود کند.

میدانید زوریخ کجاست؟

بااینکه برن پایتخت کشور سوئیس است اما زوریخ قطب اقتصادی این کشور به شمار می رود، همچنین زوریخ را پایتخت فرهنگی سوئیس نیز می دانند، ازاین رو این سؤال پیش می آید که کدام شهر در کشور سوئیس از اهمیت بیشتری برخوردار هستند، برن یا زوریخ؟

زوریخ در قسمت مرکزی و شاقتصادی سوئیس واقع شده است و درواقع در دامنه کوه های آلپ است. این شهر دارای جمعیتی 400 هزارنفری است. دیدنی های زوریخ بسیار زیاد است و به همین دلیل پایتخت فرهنگی کشور سوئیس بوده و صنعت گردشگری قوی دارد. در ادامه این مقاله قصد داریم به معرفی اماکن دیدنی این شهر و همچنین رستوران های زوریخ بپردازیم. سرفصل های بررسی شده در این مقاله عبارت اند از :

دیدنی های زوریخ

شهر زوریخ به 12 منطقه تقسیم شده است و منطقه شماره 1 قدیمی ترین منطقه شهری بوده و بافت قدیمی تر دارد. به ترتیب شماره از قدمت منطقه شهری کاسته می گردد یعنی منطقه 11 و 12 جدیدترین بخش های شهری زوریخ هستند. بیشتر اماکن تاریخی و دیدنی های زوریخ ازلحاظ قدمت در منطقه یک واقع شده است. کلیسای گروس مونستر یکی از مکان های دیدنی است که جزء پیشنهادهای سایت گردشگری زوریخ بوده که در سده دوازده میلادی بنا شده است. در نیمه اول قرن 16 میلادی این کلیسا نقطه شروع اصلاحات بین سوئیس و آلمان بوده است. کشور آلمان در همسایگی سوئیس بوده و فاصله اشتوتگارت تا زوریخ حدود 160 کیلومتر است. این بنا دارای زیبایی های خاص بوده و پنجره های رنگی شیشه ای آن را زیباتر کرده است. فرومونستر نیز از دیگر کلیساهای قدیمی و دیدنی شهر زوریخ است، در حقیقت این دو کلیسا جزء نمادهای زوریخ سوئیس و از اصلی ترین جاذبه های گردشگری تور سوئیس به حساب می آیند فرومونستر در سال853 میلادی ساخته شده است و زمانی قدرت زیادی در زوریخ داشت. آخرین بازسازی این مجموعه به سال 1911 میلادی برمی گردد.

کوه اوتلیبرگ از دیگر دیدنی های زوریخ است که هم از طریق قطار و هم به صورت پیاده قابل دسترسی است. در بالای کوه دو برج واقع شده است که یکی مخصوص آنتن های رادیویی بوده و دیگری مخصوص بازدید عموم مردم از شهر و طبیعت زیبای اطراف آن است. جهتهای پیاده روی و دوچرخه سواری در جهت کوه تعبیه شده است. ارتفاع آن 2850 متر بوده و از بالای آن می توان شهر زوریخ را به صورت کامل مشاهده کرد. همچنین قسمت هایی از کوه های زیبای آلپ نیز از این مکان قابل مشاهده است. خیابان بانهوف یکی از شیک ترین خیابان های زوریخ سوئیس است که اغلب مراکز مد و مراکز تجاری در این خیابان واقع شده است. این خیابان به خیابان خرید زوریخ نیز معروف است و فروشگاه های بزرگ لباس در آن فعالیت می کنند. اغلب شعبات مرکزی بانک ها در این خیابان قرار دارند. این خیابان در فاصله 1.5 کیلومتری دریاچه زوریخ واقع شده است و مکان مناسب برای شهرگردی توریست ها است.

دریاچه زوریخ یکی از مکان های تفریحی عالی در زوریخ است. این مکان پیش¬تر یک جهت حمل نقل بوده اما در حال ¬حاضر جزء محبوب ترین مکان های تفریحی زوریخ است. این مکان محلی مناسب برای شنا، قایقرانی یا تفریحات و پیک نیک های ساحلی است. تپه های جنگلی اطراف این دریاچه زیبایی آن را دوچندان کرده است. علاوه بر این مکان های دیدنی موزه ملی سوئیس، خانه اپرا زوریخ و کلکسیون هنری کونستهاوس زوریخ جزء اماکن دیدنی زوریخ است که نباید از دیدن آن ها غافل شد. لازم به ذکر است که علاوه بر این موزه و کلکسیون هنری موزه های دیگر و نمایشگاه های متنوع هنری در شهر زوریخ فعال بوده و قابل بازدید هستند.

رستوران های زوریخ

در زوریخ سوئیس رستوران های متنوع با سبک های متفاوت وجود دارد، حتی در این شهر رستوران هایی مخصوص بچه ها وجود داشته و برای آن ها غذا سرو می گردد. سبک های متفاوتی از غذا در زوریخ وجود دارد و یکی از سبک¬های غذاهای محلی در زوریخ غذاهایی با پایه قارچ هستند. این غذا معمولاً در رستوران های محلی سرو می گردد. وجود قارچ های متنوع در غذاهای مختلف جزئی از فرهنگ مردم زوریخ است. رستوران های پیو، سانتالوسیا، هیلت و کارتون علاوه بر منو غذایی عادی خود غذاهایی که به صورت محلی با قارچ تهیه می شوند را نیز سرو می کنند. رستوران هایی که دارای منوی غذایی سبزیجات هستند از محبوبیت خوبی در زوریخ برخوردار هستند و عموماً غذا در زوریخ با سبزیجات متنوع سرو می گردد. رستوران هایی مانند هیلت، گارتنر، ساکرد، ننی و بد هانتر دارای منو غذایی سبزیجات برای وگان ها هستند.

وجود قارچ های متنوع در غذاهای مختلف جزئی از فرهنگ مردم زوریخ است. رستوران های پیو، سانتالوسیا، هیلت و کارتون علاوه بر منو غذایی عادی خود غذاهایی که به صورت محلی با قارچ تهیه می شوند را نیز سرو می کنند.

برخی از رستوران های زوریخ بیان کننده فرهنگ و شهر زوریخ هستند، این رستوران ها معمولاً دارای حالتی سنتی بوده و فرهنگ شهر زوریخ را به شما نشان می دهند. این رستوران ها عبارت اند از کازافرلین، کرننهال، هیلت و زومروف. در نظر داشته باشید که صبحانه جزء جدایی ناپذیر وعده غذا در زوریخ است و ازاین رو در بسیاری از کافه ها و رستوران ها صبحانه سرو می گردد. معمولاً اغلب گردشگرانی که به زوریخ سفر می کنند حتماً یک بار صبحانه مخصوص زوریخ را در رستوران یا کافه های زوریخ میل می کنند. کافه های اطراف دریاچه زوریخ، سالن، بوهیمیا، بانک، اووروف تاپ، کافه گود و کافه فلیکس برخی از رستوران یا کافه هایی هستند که صبحانه ارائه می دهند.

زوریخ سوئیس یکی از بزرگ ترین و بهترین شهرهای سوئیس است که در دامنه های کوه آلپ قرار داشته و قطب اقتصادی کشور سوئیس است. زوریخ یکی از گران ترین شهرهای دنیا و در چند سال پیاپی برترین شهر دنیا ازلحاظ کیفیت زندگی شده است. این شهر در گردشگری و فعالیت های محیط زیستی بسیار پیشرو بوده و توانسته گام های مؤثری را در این موضوع بردارد. دیدنی های زوریخ بسیار زیاد است و شهر قدیمی زوریخ مجموعه ای بی نظیر از دیدنی های این شهر است.

منبع: ققنوس

به "میدانید زوریخ کجاست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "میدانید زوریخ کجاست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید