در سفر به سوئیس کجا بریم؟

به گزارش وبلاگ هوانورد، شکلات، پنیر و ساعت از جمله اولین چیزهایی است که در خصوص سوئیس به فکر شما خطور می نماید اما نباید فراموش کرد که این کشور بعضی از برترین و زیباترین منظره ها طبیعی را درون خود جای داده است. سوئیس به لطف قرار گرفتن در میان کوهستان های آلپ، سرشار از منطقه ها دیدنی است که در ادامه به معرفی آن ها می پردازیم. همراه با ما باشید.

در سفر به سوئیس کجا بریم؟

10. شهر اینترلاکن

InterlakenLausanne

اینترلاکن (Interlaken) قبلا به عنوان مرکز ساخت ساعت شناخته می شد اما امروزه بیشتر به یک تفرجگاه توریستی تبدیل شده است. از اوایل قرن نوزدهم میلادی، گردشگران بسیار زیادی به اینترلاکن می آیند تا از آب وهوای کوهستانی آن لذت ببرند و در آبگرم های درمانی آن شنا نمایند. این شهر در بین دو دریاچه کوهستانی به نام تون (Thun) و برینز (Brienz) قرار گرفته و در نتیجه، با سفر به آنجا می توانید از انجام تفریحاتی همچون شنا، قایق سواری و بعلاوه دوچرخه سواری پیرامون دریاچه لذت ببرید. تماشای کوهستان های مشهور سوئیس نیز یکی از جاذبه های شهر اینترلاکن به شمار می رود.

9. شهر لوزان

Lausanne

شهر لوزان (Lausanne) درست در کنار سواحل دریاچه ژنو (Lake Geneva) قرار گرفته و از آنجا نیز می توان نمایی از آلپ سوئیس و بعلاوه آلپ فرانسه را شاهد بود. این شهر همچون دروازه ای به منطقه اسکی مهمی در همین نزدیکی عمل می نماید و دو دانشگاه مهم سوئیس نیز در این شهر قرار دارند که آن را به شهری دانشجو پذیر تبدیل نموده اند. یکی از منطقه های مهم شهر، Cité نام دارد که به عنوان بخش قدیمی شهر شناخته می شود و در آنجا می توان معماری های قدیمی همچون قلعه ها و کلیساهای جامع را مشاهده کرد.

8. شهر ژنو

Geneva

شهر ژنو (Geneva) محل تاثیرات بین المللی است و در آنجا، کمیته بین المللی صلیب سرخ و بعلاوه مقر اروپایی سازمان ملل متحدد و بیش از 20 سازمان بین المللی دیگر مستقر هستند. ژنو به عنوان شهری سبز در بین مسافران و گردشگران بین المللی معروفیت دارد و در حقیقت، 20 درصد از زمین های این شهر نیز به پارک ها و فضای سبز اختصاص یافته است تا این شهر به عنوان شهر پارک ها نیز معروفیت پیدا کند. یکی از برجسته ترین جاذبه های این شهر نیز فواره بسیار بزرگ جت دو (Jet dEau) است.

7. شهر زوریخ

Zurich

شهر زوریخ (Zurich) به عنوان بزرگترین شهر در سوئیس و بعلاوه مرکز اقتصادی اروپا شناخته می شود. در کنار این شهر نیز دریاچه ای به همین نام واقع شده است که در آنجا می توان به انجام فعالیت های مختلفی همچون دوچرخه سواری، قایق سواری، شنا و بعلاوه ساحل گردی مشغول شد و اوقات بسیار خوشی را سپری کرد. وجود کلیساهای تاریخی، موزه هایی در سطح دنیای و بعلاوه معماری های نوین و برجسته سبب شده تا شهر زوریخ برای همه افراد جذابیت داشته باشد. موزه ملی سوئیس (Swiss National Museum) یکی از برترین جاهای تماشای زوریخ به شمار می رود که حتما باید از آن تماشا کنید.

6. شهر زرمات

Zermatt

زرمات (Zermatt) شهری کوچک در سوئیس به شمار می رود که به علت نزدیکی به یکی از مرتفع ترین کوهستان های این کشور به نام ماترهورن (Matterhorn) در میان اسکی سواران و کوهنوردان از محبوبیت بسیار زیادی برخوردار است. وجود تله کابین در این کوهستان باعث شده تا اسکی سواران در زمستان و کوهنوردان در تابستان به راحتی به این کوه صعود نمایند و بتوانند تجربه بسیار خوبی را پشت سر بگذرانند.

5. منطقه یونگفرا

Jungfrau Region

منطقه یونگفرا (Jungfrau Region) یکی از برترین جاها در سوئیس، چه در فصل تابستان و چه در فصل زمستان به شمار می رود. در سالیان دور، تنها افراد فوق حرفه ای به این کوهستان ها صعود می کردند اما امروزه به لطف خطوط راه آهن گسترده و بعلاوه راه های مخصوص پیاده روی و دوچرخه سواری، همه افراد می توانند به این منطقه دسترسی داشته باشند. در این منطقه چهار شهر وجود دارد که شامل گریندلوالد (Grindelwald)، مورن (Murren)، لوتربرونن (Lauterbrunnen) و ونگن (Wengen) می شود و سه کوهستان برجسته ایگر (Eiger)، مونک (Mönch) و یونگفرا (Jungfrau) نیز در آنجا دیده می شوند.

4. شهر لوگانو

Lugano

لوگانو (Lugano) به عنوان مونته کارلوی سوئیس معروفیت پیدا نموده و علت آن نیز محبوبیت بسیار زیاد و رو افزایش این شهر در میان سلبریتی ها است. این شهر که قدمت آن به قرن نهم میلادی باز می شود، در کنار دریاچه لوگانو قرار گرفته و مردمان آن نیز به زبان انگلیسی صحبت می نمایند. زیبایی های طبیعی لوگانو و بعلاوه انواع تفریحات و فعالیت های مختلف سبب شدند تا این شهر به مقصد گردشگری بسیار عالی ای تبدیل شود. پیاده روی در راستاهای مختلف، شنا در دریاچه، گشت و گذار در بخش قدیمی و تاریخی و بعلاوه بازدید از حومه بسیار زیبای شهر از جمله کارهایی است که در سفر به لوگانو می توانید انجام بدهید.

3. دریاچه ژنو

Lake Geneva

دریاچه ژنو به عنوان یکی از بزرگترین دریاچه های اروپا در راستا رودخانه رون (Rhone) و در مرز بین فرانسه و سوئیس واقع شده است. جدای از شهر ژنو که در ساحل این دریاچه قرار گرفته، جاهای تماشای بسیار زیبا و مختلفی در اطراف دریاچه ژنو وجود دارند که بعضی از آن ها در سوئیس و بعضی در کشور فرانسه واقع شده اند. برجسته ترین جاذبه دریاچه ژنو، شهرها و روستاهای ظریف و زیبایی هستند که در اطراف آن قرار گرفته اند و سرشار از جاهای تماشای هستند.

2. شهر لوسرن

Lucerne

شهر لوسرن (Lucerne) در منطقه ای از سوئیس قرار گرفته که به زبان آلمانی صحبت می نمایند و به عنوان یکی از زیباترین شهرهای دنیا شناخته می شود. این شهر بیشتر برای پلی چوبی متعلق به قرن چهاردهم میلادی به نام پل چپل (Chapel Bridge) و بعلاوه برج واتر (Water Tower) معروفیت دارد که جزو سوژه های عکاسی برتر در سوئیس هستند. یکی دیگر از بناهای بسیار مشهور در شهر لوسرن، سنگ نگاره شیر در حال مرگ (Dying Lion) است که درون صخره و به افتخار سربازان سوئیسی کشته شده در فرانسه در سال 1792 میلادی ساخته شده است.

1. شهر برن

Bern

برن (Bern) یک شهر قرون وسطایی بسیار زیبا و تماشایی است که قدمت آن به قرن دوازدهم میلادی باز می شود و تا قرن شانزدهم میلادی نیز جزوی از کنفدراسیون سوئیس نبوده است. با اینکه برن به عنوان بزرگترین شهر سوئیس شناخته نمی شود اما مرکز این کشور به شمار می رود و مشهورترین جاذبه آن نیز یک برج ساعت باستانی به نام زیتگلوج (Zytglogge) است. از جمله دیگر جاهای تماشای برجسته شهر برن نیز می توان به کلیسایی به سبک معماری گوتیک به نام مونستر (Munster) اشاره نمود در بخش قدیمی شهر واقع شده است.

منبع: فوت و فن / touropia.com

به "در سفر به سوئیس کجا بریم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در سفر به سوئیس کجا بریم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید