طوفان ترسناکی که 42 سال پیش در زحل رخ داد!

به گزارش وبلاگ هوانورد، زحل، هفتمین سیاره از خورشید است که به وسیله فضاپیمای وویجر 2 ناسا رصد می گردد؛ زحل 886 میلیون مایل (1.4 میلیارد کیلومتر) از خورشید فاصله دارد.

طوفان ترسناکی که 42 سال پیش در زحل رخ داد!

به گزارش خبرگزاری وبلاگ هوانورد ، این تصویر با رنگ کاذب از کاوشگر وویجر 2 ناسا که 42 سال پیش در این ماه گرفته شده است، ابرهای همرفتی و طوفان ها را در نیمکره شمالی زحل نشان می دهد. در سمت راست تصویر، قمرهای دیون و انسلادوس قابل مشاهده هستند که رصدهای اخیر تلسکوپ فضایی جیمز وب نشان می دهد که ستون های عظیمی از بخار آب در فضا می پاشد.

این تصویر در فاصله 9 میلیون مایلی (15 میلیون کیلومتری) از زمین، درست زمانی که وویجر 2 به سیاره حلقه دار نزدیک شد، با استفاده از ابزار VG ISS Narrow Angle فضاپیما گرفته شد. این تصویر با رنگ کاذب از تصاویر ماوراء بنفش، بنفش و سبز با فیلترهایی که برای تماشا آنها برای چشم انسان استفاده می گردد، جمع آوری شده است. اگر به زیر نوار زرد ابرها (که در حقیقت سفید هستند) نگاه کنید، یک نقطه سبز (که در واقع قهوه ای است) خواهید دید که نشان دهنده یک طوفان است. وویجر 2 بادهایی را که در استوای زحل می وزد با سرعت 1100 مایل در ساعت (1770 کیلومتر در ساعت) میزان گیری کرد.

وویجر 2 اولین کاوشگری نبود که از زحل تصویربرداری کرد. پایونیر 11، یکی از اولین کاوشگرهای منظومه شمسی ناسا است که در سال 1973 برای مطالعه مشتری، زحل و کمربند سیارکی به عنوان مسیر یاب برای ماموریت های وویجر پرتاب شد.

منبع: livescience

کشفی نو از مریخ که دانشمندان را حیرت زده کرد!

سردرآوردن چهره های عجیب در خاک مریخ!/ عکس

227227

منبع: خبرآنلاین

به "طوفان ترسناکی که 42 سال پیش در زحل رخ داد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طوفان ترسناکی که 42 سال پیش در زحل رخ داد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید