معرفی پر درآمدترین کشورها از صنعت گردشگری دنیا

به گزارش وبلاگ هوانورد، صنعت گردشگری برای هر کشوری نقش خیلی مهمی را در پیشرفت مالی آن کشور ایفا می نماید. گردشگران برای سفر و سرگرمی به کشورهای مختلف جهان می روند و با این کار باعث می شوند٬ کشور مقصد آن ها به وسیله صنعت گردشگری عایدی زیادی کسب کند٬ این عایدیها از صنعت گردشگری باعث می شوند که شرایط مالی آن کشورها بهتر و بهتر گردد. در ادامه این مطلب می خواهیم ٬ 10 مورد از پر عایدیترین کشور ها٬ در زمینه صنعت گردشگری جهان را برای شما دوستان عزیز معرفی کنیم ٬ پس با خبرنگاران همراه باشید. برای سفری مختصر به برترین شهرهای گردشگری جهان، توریستی ترین شهرهای جهان و پر عایدیترین کشورها.

معرفی پر درآمدترین کشورها از صنعت گردشگری دنیا

1) ترکیه | Turkey

ترکیه دهمین کشور پرعایدی در صنعت جهانگردی است و به طور میانه سالانه 27.7 میلیارد دلار عایدی دارد. این کشور یکی از برترین شهرهای جهانگردی جهان، توریستی ترین شهرهای جهان و پر عایدیترین کشورها که جاذبه های زیاد و زیبایی های فراوانی دارد به همین خاطر مسافران و جهانگردان زیادی به این کشور مسافرت نمایند. البته نوع فرهنگ مردم ترکیه نیز دلیل دیگری است تا جهانگردان را برای سرگرمی و گردش در آن، از کشورهای مختلف جهان را به خودش جذب کند. بیشتر جهانگردان این کشور، از مهمان نوازی مردمش حرف می زند. بعلاوه نباید ساحل های بسیار دل ربای این کشور را از یاد ببرید مکانی که مسافران زیادی آن را دوست دارند.

9) ماکائو | Macau

یکی از برترین شهرهای جهانگردی جهان، توریستی ترین شهرهای جهان و پر عایدیترین کشورها ماکائو می باشد. کشور ماکائو٬ کشوری که برای جهانگردی فوق العاده است که از صنعت جهانگردی اش، به طور میانه سالانه 27.8 میلیارد دلار عایدی دارد. تقریبا ماه شهریورتا ماه آذر٬ زمانی مناسب برای رفتن به کشور ماکائو می باشد و دلیلش این است که کشور ماکائو در بین این مدت سرشار از جشن٬ شادی و سرگرمی می باشد. جهانگردی در این کشور، ما بین و مخلوطی از فرهنگ پرتغالی و فرهنگ چینی است. بعلاوه هتل ها و رستوران های بسیار مشهوری در ماکائو واقع شده است که به خوبی از مسافران و بازتماشامایندگان در این کشور پذیرایی به عمل می آورند.

8) استرالیا | Australia

استرالیا، کشوری که هرساله تعداد زیادی از جهانگردان به آن مسافرت می نمایند. میانه عایدی سالانه قاره استرالیا از صنعت جهانگردی جان، 31.4 میلیارد دلار می باشد. این کشورهم مکان های زیادی برای جهانگردی دارد مانند پارک های زیبا، کتابخانه ها و موزه هایی که اطراف سیدنی، پرت و ملبورن وجود دارند که جزو مکان های بسیار تماشای این کشور به حساب می آیند. طبیعت بسیار زیبای این کشور هم باعث شده عایدی بالایی از صنعت جهانگردی شده به دست آورد و آن را تبدیل به پربازدیدترین کشورهای جهان نموده است.

7) بریتانیا | United Kingdom

بریتانیا٬ عایدیش از صنعت جهانگردی جهان سالانه 36.115 میلیارد دلار است و البته گاهی تا 40.6 میلیارد دلار هم می رسد. مکان ها زیبایی که در بریتانیا وجود دارند بسیارمعروف هستند. مثلا پر بازدیدترین شهرش، لندن؛ فروشگاه ها، رستوران ها، هتل ها و مکان های خیلی زیبایی دارد. البته فقط خود برج لندن به تنهایی یکی از پربازدیدترین جاذبه های جهانگردی کل بریتانیا محسوب می گردد. بخش جهانگردی بریتانیا بسیار غنی بوده و خدمات زیادی برای گشت و گذار در کشور بریتانیا برای گردشگزان فراهم نموده است.

6) تایلند | Thailand

یکی از برترین شهرهای جهانگردی جهان، توریستی ترین شهرهای جهان و پر عایدیترین کشورها تایلند می باشد. عایدی کشور تایلند از صنعت جهانگردی، به طور میانه سالانه اش 42.1 میلیارد دلار است. مناسب ترین ماه ها برای مسافرت به کشور تایلند، بین آذر تا بهمن می باشد، چون آب و هوایش مناسب است و بدون مشکل گرمای شدید می توانند در این کشور گردش نمایند. بعلاوه چیزهایی مختلف دیگری مانند جاهای تماشای و جاذبه های فرهنگی و مقرون به صرفه بودن هزینه های کلی این کشور و داشتن محل هایی مناسب برای زوج های جوان هم باعث شده اند تا این کشور به ششمین کشور پرعایدی جهان از نظر صنعت جهانگردی دست پیدا کند.

5) ایتالیا | Italy

کشور زیبای ایتالیا از صنعت جهانگردی جهان سالانه به طور میانه 43.9 میلیارد دلار عایدی دارد. در کشور ایتالیا، مکان های زیادی وجود دارند که ارزش حداقل یک بار تماشا را دارند٬ محل هایی که برای جهانگردان بسیار مجذوب کننده هستند٬ مثل منظره ها تماشای، فرهنگ غنی، غذاهای خوشمزه ایتالیایی، فضای محبت آمیز و سبک زندگی شهری و مکان هایی مانند کولوسئوم یا آمفی تئاتر معروف رم، برج کج پیزا، موزه های واتیکان، کلیسای بزرگ میلان و میدان سن مارکو از مکان های جهانگردی بسیار تماشای و معروف این کشور ها هستند.

4) چین | China

در آمد کشور چین از صنعت جهانگردی جهان به طور میانه ، سالانه برابر است با 51.7 میلیارد دلار. مکان های مختلفی در چین وجود دارند که جهانگردان زیادی را به خود جذب می نمایند؛ مانند دیوار بزرگ چین، شهر ممنوعه، لشکر سفالین، ساحل خاکریز، کاخ تابستانی پکن٬ معبد آسمان و رودخانه غرب که از مهم ترین ها هستند. البته فرهنگ های جالب مردم چین تاثیر زیادی برای جهانگردان دارند. زبان چینی سخت است و باعث می گردد و چینی حرف زدن خیلی سخت است، البته برخی از چینی ها می توانند انگلیسی حرف بزنند.

3) فرانسه | France

عایدی کشور فرانسه از صنعت جهانگردی، سالانه 56.1 میلیارد دلار است. افراد زیادی به این کشور سفر می نمایند تا مکان های تماشای٬ آداب و رسوم مردم٬ غذاهای خوشمزه، فرهنگ، فروشگاه های مختلف، کافه ها و هتل های عالی و زیبای کشور فرانسه را ببینند و این گونه فرانسه عایدی زیادی از صنعت جهانگردی جهان به دست می آورد. کشور فرانسه، حدودا 84.7 میلیون جهانگرد را در سال 2013 به خود جلب کرد. به غیر از این دلایل٬ مهم ترین دلیل، 37 میراث جهانی ثبت شده کشور فرانسه در سازمان بین المللی یونسکو است.

2) اسپانیا | Spain

کشور اسپانیا دومین کشور پرعایدی از نظر صنعت جهانگردی در جهان است که میانه عایدی سالانه اش، برابر با 60.4 میلیارد دلار می باشد. دلیل عالی بودن کشور اسپانیا برای مسافران و جهانگردانش، سیاست ها و قوانین خوب این کشور است. جشن و سرگرمی هایی که هرساله در آن وجود دارد. البته سیاست های کاری و تجاری کشور اسپانیا هم خیلی راحت و محبت آمیز می باشد و همین دلیل دیگری است که باعث شده تا تاجران٬ جهانگردان و مسافران از کشورهای مختلفی در سراسر جهان به این کشور بیایند و جذب آن شوند.

1) ایالات متحده آمریکا | United States of America

کشور آمریکا با پرعایدیترین کشور از نظرصنعت جهانگردی در جهان می باشد و به طنر میانگین هرساله٬ 139.6 میلیارد دلار از این صنعت عایدی به دست می آورد. چیزهایی مانند جاذبه های جهانگردی زیاد کشور آمریکا٬ منابع طبیعی٬ فرهنگ مردمش٬ مدرن بودن آن٬ وجود انواع مختلف امکانات جهانگردی دلیل این در آمد است. البته آمریکا کشوری امن برای جهانگردان جهان به شمار میرود.

منبع: همگردی

به "معرفی پر درآمدترین کشورها از صنعت گردشگری دنیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی پر درآمدترین کشورها از صنعت گردشگری دنیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید