مقایسه کیا سراتو 2000 سی سی با خودروهای هم رده

به گزارش وبلاگ هوانورد، یکی از ره آوردهای مهم مونتاژ و عرضه خودرویی چون سراتو سایپا این است که امروزه و در شرایط پُرتلاطم بازار خودرو و فرایند صعودی قیمت ها، این خودرو توانایی رقابت با رقبای کم کیفیت چینی اش را دارد و در این بازه قیمتی جزو محصولات باکیفیت به شمار میرود. به طوری که سراتو سایپا با پشت سر گذاشتن رقبای چینی اش امکان رقابت با محصولاتی چون هیوندای اکسنت مونتاژ و نسل چهارم مزدا 3 مونتاژ را داراست. در این مطلب قصد داریم به مقایسه کیا سراتو 2000 سی سی با هیوندای اکسنت مونتاژ و مزدا 3 نسل چهارم بپردازیم.

مقایسه کیا سراتو 2000 سی سی با خودروهای هم رده

مقایسه کیا سراتو 2000 سی سی با هیوندای اکسنت مونتاژ

هر دو این سدان های کره ای، یعنی هیوندای اکسنت مونتاژ و کیا سراتو 2000 سی سی دنده اتوماتیک، در زمره معدود خودروهایی قرار می گیرند که پس از استقبال خوب بازار خودروی ایران از نمونه های وارداتی آن ها، امکان مونتاژشان در داخل کشور فراهم شده است. شرکت کرمان موتور وظیفه مونتاژ و عرضه این محصول هیوندای را در ایران برعهده دارد و هیوندای اکسنت را با پیشرانه ای با حجم 1591سی سی، گیربکس چهار سرعته اتوماتیک عرضه می نماید که امکان فراوری قدرتی معادل 122اسب بخار و گشتاور 150 نیوتن متر را دارد. استاندارد آلایندگی یورو 6 آن بسیار مطلوب تر از سراتو سایپا.و حدبیشتر سرعت آن نیز 190 کیلومتر بر ساعت است.

نمای پشتی کیا سراتو 2000 سی سی

با مقایسه کیا سراتو 2000 سی سی با هیوندای اکسنت مونتاژ در بخش طراحی باید گفت که اکسنت با برخورداری از زبان نسبتاً مشترک با سوناتا YF، دارای ظاهری خشن و تهاجمی، چراغ های کشیده و خطوط حجم دهنده است و در کل، ظاهری مجذوب نماینده و گیرا به خود گرفته است. اما سراتو 2000 سی سی سایپا، با وجود طراحی قدیمی و نسبتاً ساده تر خود، به لطف تناسب فرم و مقدار بخش های گوناگون، به خوبی توانسته است که زیبایی و ماندگاری ویژه ای را به نمایش بگذارد.

با مقایسه کیا سراتو 2000 سی سی با هیوندای اکسنت مونتاژ در داخل کابین باید گفت که ظاهر هماهنگ و مدرن تر داخل کابین اکسنت همراه با کیفیت مطلوب مواد به کاررفته، سراتو سایپا را بازنده رقابت در این بخش می نماید. البته به راحتی نمی توان از کنار مزیت و رجحان نسبی سراتو 2000 سی سی در زمینه ارائه فضای داخلی جادار و راحت تر گذشت و آن را به کلی نادیده گرفت؛ خصوصاً برای خانواده های عمدتاً پُرجمعیت ایرانی که سانتی متر به سانتی متر فضای کابین برایشان مهم و کارآمد است. بعلاوه باید توجه داشت که وقتی بحث مقایسه امکانات داخلی به میان می آید، حذف آپشن های متعدد نسخه کره ای سراتو از سوی سایپا، حرفی برای گفتن باقی نمی گذارد و فهرست متنوع آپشن های هیوندای اکسنت، نشانگر پیروزی مطلق هیوندای اکسنت در این بخش است. در ضمنً، کیفیت بسیار پایین متریال به کاررفته در کابین سراتو سایپا، کاملاً توی ذوق می زند.

به طورکلی، شرکت کرمان موتور توانسته است با مونتاژ با کیفیت اکسنت و وفاداری بیشتر به امکانات و خصوصیات نسخه کره ای این خودرو، عمده توانمندی هایش را حفظ کند و برخلاف سایپا، امانتدار خوبی باشد. طبیعی است که با رجحان های محسوس هیوندای اکسنت در بخش های مختلف این مقایسه، قیمت آن نیز بالاتر باشد. توصیه می گردد در صورت امکان تأمین هزینه مازاد خرید اکسنت، آن را به سراتو دنده اتومات فراوری سایپا ترجیح بدهید و با خیال آسوده تری اقدام به خرید آن بکنید.

تصویری از داخل کیا سراتو 2000 سی سی

مقایسه کیا سراتو 2000 سی سی با نسل چهارم مزدا 3 مونتاژ

محصولات کمپانی نام آشنای تویوتا سابقه طولانی تری به نسبت محصولات کیاموتورز کره جنوبی در کشور ما دارند. به طورکلی، نوعی اعتماد و اطمینان ویژه از سوی مردم ایران نسبت به انواع محصولات صنایع مختلف ژاپن، من جمله محصولات صنعت خودروسازی این کشور، وجود دارد. مزدا 3 عنوان محصول پُرطرفدار و پیروز دیگری از این خودروساز ژاپنی است که علاوه بر واردات اولیه آن، شرکت بهمن خودرو اقدام به مونتاژ انواع نسل ها و تیپ های آن از سال 1389 شمسی تا به امروز نموده است. آخرین تیپ مزدا 3 که بهمن خودرو اقدام به فراوری و مونتاژ آن در سال 1391 شمسی نموده، به تیپ 4 مشهور است.

اولین نکته ای که طی مقایسه کیا سراتو 2000 سی سی با نسل چهارم مزدا 3 به چشم می آید، محدودیت فضای داخل کابین مزدا 3، خصوصاً در بخش عقب آن، است و برخورداری کیا سراتو 2000 سی سی مونتاژ از کابینی راحت و جادار، یک امتیاز مثبت را نصیبش می نماید؛ اگر قرار است سرنشینان این خودرو همراه با راننده عمدتاً بیش از سه چهار نفر باشند، به راحتی از کنار این ویژگی سراتو سایپا نگذرید.

اما در بحث طراحی خارجی با مقایسه کیا سراتو 2000 سی سی با نسل چهارم مزدا 3 باید گفت با وجود اینکه مزدا 3 همانند نسل دوم کیا سراتو دارای طراحی قدیمی است، ولی با برخورداری از ظاهری خاص و متمایز، نگاه ها را بیشتر جذب خودش می نماید؛ ظاهری که حاصل استفاده هوشمندانه از خطوط تیز و شکسته و اعمال طراحی هماهنگ است و هنوز هم می تواند خاص و خواستنی باشد و نظر طیف های وسیعی از مشتریان را به خودش جلب کند. در مقابل این چهره خشمگین و تهاجمی، ظاهر آرام و ساده سراتو سایپا قرار گرفته است. بعلاوه، متریال به کاررفته در داخل کابین مزدا 3، همانند بیشتر محصولات صنعت خودروی ژاپن، به مراتب شرایط مطلوب تری دارد.

درمقابل، اگر در بحث امکانات مدل آپشنال سراتو 2000 سی سی را در مقابل این سدان ژاپنی قرار دهیم، درمی یابیم که رجحان از آن محصول کیاست؛ حتی در نسخه مونتاژ داخل نسل دوم این سدان کره ای. در بحث کیفیت سواری، هم کیا سراتو سایپا و هم مزدا 3 مونتاژ داخل، سواری خوبی عرضه می نمایند و در زمره خودروهای اسپرت قرار می گیرند. ولی تفاوت هایی نیز، در این زمینه مشهود است: به طورمثال، خشکی کیا سراتو بیشتر است و اصطلاحاً سواری خشک تری را عرضه می نماید. ولی ارتفاع بیشتر این مدل سراتو نسبت به مزدا 3 یک مزیت محسوب می گردد و باعث می گردد که در بسیاری از راستاهای ناهموار کف ماشین به زمین و موانع راستا برخورد نکند.

در این بخش، با درنظر گرفتن جمیع جهات و آزمودن هردو خودرو در راستاهای مختلف، تعیین می گردد که به لحاظ نرمی سواری، فرمان پذیری، هندلینگ، خوش دستی و … مزدا 3 از این مدل کیا سراتو عملکرد بهتری دارد. متناسب با رغبت بیشتر مشتریان ایرانی به مزدا 3 و بسیاری از رجحان های محسوس و نامحسوس این خودرو به نسبت کیا سراتو 2000 سی سی فراوری داخل، توصیه ما به شما این است که سدان ژاپنی مونتاژ بهمن خودرو را در اولویت خرید قرار دهید. پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات بیشتر، مطلب مقایسه مزدا 3 با خودروهای هم رده را هم مطالعه کنید.

جمع بندی

امیدواریم که مقایسه بالا توانسته باشد اطلاعات مقیدی درباره کیا سراتو در اختیارتان قرار دهد. شما می توانید با مراجعه به بخش آگهی های سایت وبلاگ هوانورد از آخرین قیمت خرید و فروش کیا سراتو مونتاژ آگاه شوید.

نظر شما درباره خودروهای بالا چیست؟ نظرات و تجربیات خودتان را به وسیله ثبت دیدگاه با ما و سایر خوانندگان بلاگ وبلاگ هوانورد در میان بگذارید.

منبع: بلاگ دیوار

به "مقایسه کیا سراتو 2000 سی سی با خودروهای هم رده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقایسه کیا سراتو 2000 سی سی با خودروهای هم رده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید