مهربانی مرز ندارد

به گزارش وبلاگ هوانورد، راحله عبدالحسینی ـ خبرنگار: از دور و نزدیک آمده اند.

مهربانی مرز ندارد

پدران و مادرانی که دست کودک بیمار خود را در دست دارند، منتظرند تا جمله ای امیدبخش از پزشکان بشنوند و روزنه ای برای سلامتی فرزندشان بیابند. اینجا مؤسسه خیریه زنجیره امید است. ساختمانی در محله تجریش که بیش از یک دهه است بچه ها بیمار و پزشکان را مانند زنجیری به هم متصل و جریانی از امید را بین آنان برقرار نموده است. این مؤسسه از 12سال پیش تاکنون خدمات درمانی خود را با کمترین هزینه به بچه ها کمتر از 18 ساله طبق استانداردهای بین المللی با همکاری جراح فوق تخصص اطفال در زمینه بیماری های قلب، ارتوپدی و ترمیمی ارائه می نماید. زنجیره امید هفته گذشته میزبان تیم پزشکان فرانسوی بود تا 25 کودک بیمار مبتلا به بیماری های ارتوپدی را معاینه نمایند و با تشخیص بیماری آنان روند درمان شکل بگیرد. در این گزارش با خدمات این خیریه و یک روز میزبانی از تیم پزشکان فرانسوی همراه بودیم.

  • معاینه 25 کودک

    مینا 8ساله است. اما جثه ای ریزتر از سنش دارد و بغل مادرش نشسته. مادر هم هرازگاهی دستی روی پاهای ناتوان مینا می کشد و منتظر است تا امروز راه درمان بیماری مینا را به او بگویند. پدر و مادر مینا از مهریز یزد به خیریه زنجیره امید آمده اند. مادر و پدر مینا او را بغل می نمایند و به مدرسه می برند. مادر می گوید که غیر از مینا 2فرزند دیگر هم دارد و روزگار سخت می گذرد. نوبت معاینه می گردد و پروفسور فیلیپ ویولا پاهای مینا را معاینه می نماید و می گوید که به جراحی احتیاج ندارد. کم توانی مینا در راه رفتن با فیزیوتراپی درمان می گردد. اما باید فکری هم برای سوءتغذیه او کرد. پدر و مادرش امیدوارند با خدمات درمانی که خیریه در اختیارشان می گذارد مینا بتواند بدون یاری مادر و پدرش یا واکر راه برود. بچه ها دیگر با نقص انگشتان دست و پا، مسائل استخوانی و انحراف ستون فقرات که در این برنامه توسط تیم پزشکان معاینه می شوند یا بیماری خاصی دارند که فقط در بعضی از بیمارستان ها و مراکز درمانی کشور قابل درمان است یا هزینه درمان آنان به قدری بالاست که خانواده هایشان هرگز از عهده درمان برنمی آیند. چشم های نگران مادر حمید به کلام پزشکان است. حمید 5ساله است و نمی تواند دست راستش را بالا بیاورد. مادر می گوید: از بچگی همین طور بود. یکبار دکتر رفتیم. گفت استخوان کتفش مشکل دارد و باید جراحی گردد. ما هم که نمی توانستیم هزینه عمل را بپردازیم منصرف شدیم. حالا هرچه بزرگ تر می گردد مسائل حرکتی اش بیشتر می گردد. آنها از چابهار آمده اند و چشم امیدشان به زنجیره امید است. کلینیک ارتوپدی که با حضور تیم پزشکان فرانسوی در خیریه زنجیره امید برپا شده با معاینه و تشخیص بیماری 25کودک کمتر از 18ساله پیش می رود.

  • تبادل تجربه بین پزشکان ایرانی و فرانسوی

تیم پزشکان فرانسوی شامل فیلیپ ویولا، برنارد فریس و نیکولاس فوسکو متخصص ارتوپدی بچه ها و خانم دکتر آن دوفونتاین، متخصص بیهوشی است. سید رامین زرگر متخصص ارتوپدی اطفال و هیئت علمی دانشگاه تهران و عضو تیم پزشکان خیریه زنجیره امید هم امروز در کنار تیم پزشکان فرانسوی هست. زرگر درباره تفاوت ویزیت بچه ها مؤسسه زنجیره امید با دیگر بیماران می گوید: بچه های که در این مؤسسه تحت درمان قرار می گیرند توان اقتصادی بسیار کمی دارند تا جایی که حتی نمی توانند به مراکز درمانی دولتی مراجعه نمایند. بعضی از آنان هم به قدری بیماری پیچیده و نادری دارند که درمان آنان در هر مرکز درمانی امکانپذیر نیست. بابت حضورم در این خیریه احساس بسیار خوبی دارم. در حدی که قابل توصیف نیست. چون به کسانی یاری می کنم که واقعاً احتیاج دارند و راه رسیدن به سلامت را طی می نمایند. این تیم 4نفره پزشکان فرانسوی نخستین بار است که به ایران آمده اند و تجربه قبلی ندارند. آنها می گویند بیماری های خاصی در زمینه ارتوپدی بچه ها را مشاهده نموده اند که تجربه شان را با پزشکان ایرانی تبادل می نمایند.

  • آموزش علمی برای پزشکان

    این نخستین بار نیست که تیم پزشکان بین المللی در مؤسسه خیریه زنجیره امید حضور پیدا می نمایند. فریبا ابوالقاسمی مسئول جلب مشارکت های مردمی مؤسسه خیریه زنجیره امید می گوید: از آنجا که هدف این مؤسسه درمان بچه ها بدون در نظر دریافت دین، نژاد و ملیت در 3زمینه قلبی، ارتوپدی و ترمیمی است؛ تیم پزشکان متخصص فرانسوی به ایران آمده بودند. این بار میزبان متخصصان فرانسوی شدیم. زنجیره امید فقط یک مؤسسه خیریه برای درمان بچه ها نیست. این مؤسسه با ورود تیم های بین المللی و در جریان همکاری با پزشکان فوق تخصص مجرب داخلی برای ایجاد کیفیت مطلوب درمان، دوره های کوتاه مدت و بلندمدت آموزشی برگزار می نماید و همچنین نخستین مؤسسه خیریه است که در درون خود تیم فوق تخصصی پزشکان ایرانی و فرانسوی دارد. یکی از شاخصه های مهم فعالیت های زنجیره امید، کاهش چشمگیر هزینه های درمان با بالاترین استاندارد کیفیت درمان است. یاری حامیان در بخش های تأمین هزینه های درمانی بچه ها، تأمین هزینه های خرید تجهیزات پزشکی و پشتیبانی و ساخت مراکز درمانی تخصصی و بیمارستانی مورد استفاده قرار می گیرد.

  • خانه اطفال

در طبقه اول مؤسسه زنجیره امید اقامتگاهی برای بچه ها و مادرانی که از شهرستان به تهران می آیند با ظرفیت پذیرش 30 نفر شامل 15 کودک بیمار به همراه مادر تدارک دیده شده است. مادران و بچه ها در مدت اقامت خود برای روند درمان در خانه اطفال از خدماتی مانند 3 وعده غذایی برخوردارند. علاوه بر این تمام امکانات توانبخشی، گفتار درمانی، کاردرمانی و فیزیوتراپی در این اقامتگاه فراهم است. مادر و کودک بیمار قبل و بعد از عمل می توانند در اینجا بمانند تا روند درمان طی گردد.

  • درباره خیریه زنجیره امید

    مریم مرعشی مدیرعامل مؤسسه خیریه زنجیره امید به دلیل بیماری دخترش در فرانسه با یک پروفسور ایرانی -فرانسوی به نام دکتر کیوان مزدا آشنا شد و درمان دخترش، باعث راه اندازی این مؤسسه در ایران مانند مؤسسه خیریه زنجیره امید را که در فرانسه و 15 کشور دیگر دایر است حاصل کرد. این مؤسسه که از سال 1386 کار خود را شروع نموده با پزشکان بین المللی در تعامل است. 127 تیم فرانسوی تاکنون برای انجام مأموریت پزشکی و تعامل درمانی و علمی و آموزشی به وسیله مؤسسه خیریه زنجیره امید به ایران سفر نموده اند. پزشکان ایرانی عضو مؤسسه زنجیره امید رایگان یا با حداقل هزینه برای بچه ها طبابت می نمایند. 2 هزار نیکوکار از کمترین مبلغ تا هرچقدر ضروری است را تقبل می نمایند. بیش از 12 هزار و 300 کودک بیمار ارتوپدی، قلبی و ترمیمی از سراسر کشور توسط این مؤسسه مورد جراحی فوق تخصصی قرار گرفته و درمان شده اند. زنجیره امید طبق پرونده مددجویان در طول فعالیت خود از همه استان های کشور پذیرش داشته است.

  • در همین نزدیکی

    خیریه زنجیره امید در میدان تجریش، خیابان فنا خسرو، پلاک 31 قرار گرفته است. خیّرانی که تمایل دارند با این مؤسسه همکاری نمایند می توانند به این نشانی مراجعه نمایند. شما هم اگر کودک و نوجوان کمتر از 18ساله کم بضاعتی را می شناسید به این مؤسسه معرفی کنید تا با یاری پزشکان این مجموعه راه سلامت را طی کند.

  • طراحی ویلا

    طراحی ویلا | برای طراحی ویلای دوپلکس مدرن و یا ویلایی کلاسیک با ما همراه باشید.

  • قطار اروپا

    رزرو قطار اروپا | در سیستم رزرو قطارهای اروپا ما با بهترین و ارزانترین قیمت بلیط تهیه کنید.

منبع: همشهری آنلاین

به "مهربانی مرز ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مهربانی مرز ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید