نقاط کوانتومی به عنوان کاتالیزور در فراوری ترکیبات دارویی استفاده خواهند شد

به گزارش وبلاگ هوانورد، پیروی از قوانین مکانیک کوانتومی در نقاط کوانتومی و مزیت کوچک بودن این نانوذرات موجب شده تا دانشمندان از این نقاط به عنوان کاتالیزور برای فراوری مولکول های پیچیده با کاربرد دارویی استفاده نمایند.

نقاط کوانتومی به عنوان کاتالیزور در فراوری ترکیبات دارویی استفاده خواهند شد

به گزارش گروه فناوری وبلاگ هوانورد، مولکول ها روی سطح نانوذرات نیمه هادی با شکل هندسی خاصی جذب می شوند. این نانوذرات از انرژی تابشی نور استفاده نموده و مولکول را فعال می نمایند تا به مولکول بزرگ تر متصل شوند و در نهایت، کاربرد زیستی ویژه ای به دست آید.

محققان دانشگاه نورث وسترن از نانوذرات و نور مرئی برای فراوری سریع و ساده مولکول ها استفاده کردند تا با این روش بتوانند ترکیباتی برای استفاده در دارو ها فراوری نمایند.

نانوذرات نیمه هادی به عنوان نقاط کوانتومی شناخته می شوند، این نقاط به قدری کوچک هستند که تنها چند نانومتر قطر دارند. با این حال، این نقاط برهم کنش نوری و الکترونیکی خوبی دارند.

امیلی وایس از محققان این پروژه می گوید: نقاط کوانتومی بیشتر به مولکول های آلی شبیه تر هستند تا نانوذرات فلزی. الکترون ها در فضای کوچکی فشرده شده که این کار موجب می گردد تا از قوانین مکانیک کوانتومی پیروی نمایند؛ بنابراین ما می توانیم از مزیت کوچک بودن به همراه خواص کوانتومی نقاط کوانتومی استفاده کنیم.

در این پروژه محققان از سطح نانوذرات به عنوان الگویی برای یک واکنش نور محور به نام حلقه زایی استفاده کردند. این فرآیند برای فراوری ترکیبات پیچیده فعال زیستی قابل استفاده است.

ویس می گوید: ما از کاتالیزور های نانوذرات برای دستیابی به دسته مطلوبی از مولکول ها به نام سیکلوبوتان استفاده کردیم که دارای گروه های عاملی هستند. این کار به وسیله واکنش ساده و یک مرحله ای انجام شد. با این روش نه تنها می توان مولکول ها را با بازده بالا انجام داد بلکه به چیدمانی از اتم ها، مناسب برای توسعه دارو رسید. فراوری این مولکول با روش های دیگر بسیار سخت است.

کاتالیزور های نانوذرات از انرژی نور مرئی برای فعال کردن مولکول های روی سطح خود استفاده نموده و این مولکول ها را با هم ترکیب می نمایند تا مولکول هایی بزرگ تر با پیکربندی مفید ایجاد شوند. محصولات نهایی دارای کاربرد های زیستی است.

این گروه برای انجام این کار از نقاط کوانتومی به ابعاد سه نانومتر از جنس مواد نیمه هادی کادمیم سلنید استفاده کردند.

  • طراحی ویلا

    طراحی ویلا | برای طراحی ویلای دوپلکس مدرن و یا ویلایی کلاسیک با ما همراه باشید.

  • قطار اروپا

    رزرو قطار اروپا | در سیستم رزرو قطارهای اروپا ما با بهترین و ارزانترین قیمت بلیط تهیه کنید.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "نقاط کوانتومی به عنوان کاتالیزور در فراوری ترکیبات دارویی استفاده خواهند شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نقاط کوانتومی به عنوان کاتالیزور در فراوری ترکیبات دارویی استفاده خواهند شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید