هزینه دموراژ در بنادر به صفر رسید

به گزارش وبلاگ هوانورد، تهران (پانا) - مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت که بابت تأخیر در تخلیه و بارگیری کالای اساسی، کالای فله و کانتینر در بنادر از نظر عملیات بندری، مجبور به پرداخت خسارت دموراژ به کشتی ها نیستیم.

هزینه دموراژ در بنادر به صفر رسید

به گزارش وزارت راه و شهرسازی، محمد راستاد امروز با حضور در یک برنامه تلویزیونی با اشاره به اینکه با اتکا به توان داخلی در روبروه با تحریم ها گفت: در همه موارد مشمول تحریم در بنادر، به توانمندی داخل اتکا شد و در همین دوران تحریم ها با توانمندی داخلی در کشور با همکاری مؤسسات رده بندی، شرکت های بیمه، شرکت های کشتیرانی، بخش های تعمیر و نگهداری کشتی و پشتیبانی بنادر طوری عمل شد که فعالیت بنادر و صادرات و واردات کالا در این ایام متوقف نشود.

وی ادامه داد: با شیوع ویروس کرونا محدودیت های گسترده ایجاد شد اما کوشش شد با رعایت پروتکل ها، بخش دریایی و بندری فعال نگهداشته شده و بدین ترتیب ورود و خروج کشتی ها به بنادر حتی یک لحظه دچار توقف نشود.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان این که در این جهت سختی هایی وجود دارد اما قابلیت ها و توانمندی ها موجب عبوری خوب از این پیچ سخت شد، گفت: با توجه به تجهیزات و زیرساخت های بنادر تجاری کشور، نرم تخلیه انبار کالا در بنادر ما قابل قیاس با کشورهای جهان است.

وی اضافه نمود: ظرفیت، زیرساخت و تجهیزات بنادر موجب شده که کمبودی از نظر استاندارد بین المللی برای تخلیه و بارگیری کالا در جهان نداشته باشیم. برای انواع کالاها و کشتی ها شامل کالاهای سبک تا سنگین و کالاهای با سایزها و اندازه های بسیار عظیم اسکله و انتهاه های مخصوص در کشور وجود دارد که قابلیت خدمات دهی دارند.

راستاد با بیان این که کانال های دسترسی بنادر تا اعماق بالا مدام لایروبی می شوند، گفت: به این ترتیب کشتی ها با مشکل روبرو نشده و ظرفیت اسکله ها متناسب با فرایند رشد سایز کشتی ها و کالاها بالا رفته است.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی اظهار کرد: در بنادر ما 39 کیلومتر طول اسکله وجود دارد که قابلیت پهلوگیری طول مختلف کشتی ها و انواع محموله ها را دارد و از این نظر نه تنها در منطقه بلکه در سطح جهانی با بنادر قابلیت رقابت داریم.

معاون وزیر راه توضیح داد: امروز صاحبان کالا بابت تخلیه و بارگیری کالای اساسی، کالای فله و کانتینر در بنادر از نظر عملیات بندری مجبور به پرداخت خسارت دموراژ (خسارت بابت تأخیر تخلیه و بارگیری کالا) به کشتی ها نمی شوند و دموراژ عملیات بندری در بنادر ما صفر است که این نشان از استاندارد بودن بنادر دارد.

وی گفت: طرح جامع بنادر بازرگانی کشور تا افق 1404 مصوب شده است و در همان جهت کار خود را ادامه می دهیم.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی بیان نمود: ظرفیت بنادر در سال 92 رقم 170 میلیون تن بود که امروز به 250 میلیون تن افزایش یافته است و تا انتها عمر دولت به 280 میلیون تومان می رسد.

راستاد گفت: در حال حاضر سرمایه گذاری خصوصی در بنادر ما 16 هزار میلیارد تومان است و 300 قرارداد بخش خصوصی در بنادر داریم که شامل احداث روبنا، تجهیزات و حتی احداث زیرساخت ها است که با سرمایه گذاری بخش خصوصی محقق شده است.

منبع: خبرگزاری پانا

به "هزینه دموراژ در بنادر به صفر رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هزینه دموراژ در بنادر به صفر رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید