واکنش پلیس به ادعای فیشینگ سازمان یافته ، برداشت غیرمجاز از حساب های بانکی تایید شد؟

به گزارش وبلاگ هوانورد، معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا در واکنش به ادعای بعضی کاربران فضای مجازی مبنی بر بروز فیشینگ سازمان یافته در روزهای اخیر گفت: تاکنون هیچ گونه مدرک و مستنداتی به دست نیامده است که پنجشنبه شب گذشته ، فیشینگ سازمان یافته ای رخ داده باشد.

واکنش پلیس به ادعای فیشینگ سازمان یافته ، برداشت غیرمجاز از حساب های بانکی تایید شد؟

سرهنگ رامین پاشایی در گفت وگو با خبرنگار وبلاگ هوانورد در واکنش به این که گفته می گردد طی روزهای اخیر میزان مراجعات به پلیس فتا به منظور ثبت شکایت در حوزه فیشینگ افزایش یافته است ، گفت: تعداد مراجعه نمایندگان به پلیس فتا در حدود همان میزانی بوده که روزهای پیش ثبت می شده است.

وی هوشیاری شهروندان و کاربران اینترنتی را مهم ترین عامل برای جلوگیری از کلاهبرداری های اینترنتی دانست و شرح داد: هر کس کوتاهی کند و توصیه های پلیس فتا و نکات امنیتی را رعایت نکند، یا برای پرداخت پول به صفحاتی مراجعه کند که مشکوک هستند، می تواند با شگرد فیشینگ توسط افراد مجرم و کلاهبردار مورد سودجویی قرار گیرد.

  • آشنایی با نکات امنیتی برای پیشگیری از وقوع جرم در خدمات بانکداری الکترونیکی

معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا در ادامه با اشاره به ادعای بعضی فعالان فضای مجازی مبنی بر وقوع فیشینگ سازمان یافته در روزهای اخیر اظهار کرد: بر اساس آنالیز که تا صبح سه شنبه 21 آبان 98 انجام داده ایم هیچ گونه مدرک و مستنداتی به دست نیامده است که پنجشنبه شب گذشته ، فیشینگ سازمان یافته ای رخ داده باشد.

وی اضافه کرد: از شهروندانی که در فضای مجازی اقدام به انتشار مطالبی با مضمون هک حساب بانکی شان نموده بودند ، خواسته شد به پلیس فتا مراجعه نمایند و دستگاه های الکترونیکی شان را در اختیار ما قرار دهند تا برایشان آنالیز کنیم. این آنالیز صورت گرفت و به این نتیجه رسیدیم که جرم فیشینگ برایشان رخ داده و موضوع هک مطرح نیست.

این مقام عالی انتظامی توضیح داد: اگر نکات امنیتی رعایت نگردد ، حتی یک دانشجو، یک استاد دانشگاه، یک بازیگر، یک شخصیت سیاسی و ... و هر شهروندی به سادگی می تواند در دام فیشینگ بیفتد.

سرهنگ پاشایی درباره استفاده از رمز یک بار مصرف که از سوی نظام بانکی توصیه می گردد و در پاسخ به این که استفاده از این رمز پویا چقدر می تواند جلوی حملات فیشینگ را بگیرد، گفت: هیچ چیز صد درصدی وجود ندارد. بیشتر کشورهای اروپایی از رمز یک بار مصرف (OTP) استفاده می نمایند ولی آن ها هم در حوزه اقتصادی جرائم سایبری دارند. چون احتمال این وجود دارد که جرائم از شکلی به شکل دیگر تغییر نمایند.

وی تأکید کرد: به طور حتم با استفاده از رمز یک بار مصرف، سطح بروز جرائم اقتصادی که در ایران متأسفانه در حال حاضر 65 درصد جرائم سایبری را تشکیل می دهد و عمدتاً هم در حوزه فیشینگ است، تغییر پیدا خواهد نمود؛ اما این که به صفر برسد را تأیید نمی کنم.

  • طراحی ویلا

    طراحی ویلا | برای طراحی ویلای دوپلکس مدرن و یا ویلایی کلاسیک با ما همراه باشید.

  • قطار اروپا

    رزرو قطار اروپا | در سیستم رزرو قطارهای اروپا ما با بهترین و ارزانترین قیمت بلیط تهیه کنید.

منبع: همشهری آنلاین

به "واکنش پلیس به ادعای فیشینگ سازمان یافته ، برداشت غیرمجاز از حساب های بانکی تایید شد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش پلیس به ادعای فیشینگ سازمان یافته ، برداشت غیرمجاز از حساب های بانکی تایید شد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید