پرداخت مزایای اقامتی کارکنان دولت منوط به ثبت در سامانه وزارت میراث فرهنگی شد

به گزارش وبلاگ هوانورد، خبرگزاری مهر/ براساس آخرین خبرهای بدست آمده، پرداخت مزایای اقامتی کارکنان دولت منوط به ثبت در سامانه وزارت میراث فرهنگی شد.

پرداخت مزایای اقامتی کارکنان دولت منوط به ثبت در سامانه وزارت میراث فرهنگی شد

نشست جامعه هتلداران، جامعه تورگردانان و معاون توریستی کشور در هتل هما در حالی برگزار گردید که در این نشست از فعالیتهای سه دهه اخیر ابراهیم پورفرج، رئیس جامعه تورگردانان ایران تقدیر بعمل آمد.

در این نشست علی اصغر شالبافیان، معاون توریستی وزارت میراث فرهنگی گفت: جامعه تورگردانان همواره پیگیر مسائل مختلف آژانس های توریستی بوده است از جمله اینکه پیگیر شدند تا عایدی ورود توریستان در حوزه اقتصاد غیر نفتی لحاظ و فعالیت برای ورود توریست از مالیات معاف گردد. با پیگیری وزیر میراث فرهنگی در قانون توضیح وظایف وزارت میراث فرهنگی آمد که این موضوع به صورت دائمی مطرح گردد.

وی در ادامه اعلام کرد: در حوزه مالیات بند الف ماده 82 تمهید مالیاتی در نظر گرفته شده بود و اصلاحی که به وسیله کمیسیون شوراها صورت گرفت این بود که معافیتهای مالیاتی قبلی حفظ گردد.

شالبافیان گفت: از آنجا که تعرفه خاص توریستی نداریم بعضی جاها توریستی را صنعت و بعضی جاها آن را فرهنگی می دانند. باید تعرفه خاص توریستی داشته باشیم.

وی اضافه نمود: موضوع عوارض خروج از کشور سالها پیش به این منظور مطرح شد که باید این هزینه برای زیرساختهای توریستی و معرفی کشور استفاده گردد اما این اتفاق نیفتاد. این موضوع را مطرح کردیم که چون مبلغ قابل توجهی است و باید در راه توریستی استفاده گردد. اگر متن ماده را اگر ببینید متوجه می شوید که نوشته باید این هزینه در حوزه زیرساختها مصرف گردد آنهم با نظر مساعد وزیر میراث فرهنگی. یعنی باید در همان راستایی که قانون گذار تعیین نموده صرف گردد نه حق و حقوق کارمندان.

وی گفت: پرداخت مزایای اقامتی کارکنان دولت از جمله استفاده از اقامتگاه ها و مراکز تفریحی و ورزشی و فرهنگی منوط به ثبت در سامانه وزارت میراث فرهنگی یا همان جانا گردد. این مصوبه چند روز پیش به تصویب هیأت وزیران رسید. همواره این چالش وجود داشت که در ایام پیک سفر دستگاه ها با ظرفیت اقامتی که داشتند بازار را تحت تأثیر قرار می دادند. هتلداران باید بتوانند بازوی اجرایی ما برای تحقق این مصوبه باشند. ما نمی دانیم چقدر تخت در کشور داریم، چون نمی دانیم ظرفیت اقامتی دستگاه ها چقدر هست. مصوبه دیگری که در پی تصویب آن هستیم درباره عدم بهره برداری دستگاه ها از این مراکز اقامتی است.

منبع: همگردی

به "پرداخت مزایای اقامتی کارکنان دولت منوط به ثبت در سامانه وزارت میراث فرهنگی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پرداخت مزایای اقامتی کارکنان دولت منوط به ثبت در سامانه وزارت میراث فرهنگی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید