کهیر و خارش هم می تواند نشانه ابتلا به کرونا باشد

به گزارش وبلاگ هوانورد، تهران (پانا) - به گفته عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی البرز بعد از بهبود کامل علائم، فرد مبتلا به کرونا ممکن است چهار تا پنج روز هم ناقل باشد اما امکان انتقال کاهش می یابد.

کهیر و خارش هم می تواند نشانه ابتلا به کرونا باشد

به گزارش ایسنا، رضا علیزاده کاشانی با بیان اینکه مصرف ویتامین ها از ابتلا به کرونا جلوگیری نمی کند گفت: اما اثبات شده که کمبود آنها در بدن در صورت ابتلا به کرونا عوارض بیماری را تشدید می کند. مصرف هرگونه ویتامین باید تحت نظر پزشک انجام شود .

این متخصص ICU در ادامه شرح داد: از زمان ورود ویروس کرونا به بدن تا نمایان شدن علائم حدودا پنج روز طول می کشد که در این زمان فرد بدون علامت ناقل است و ویروس را به سایر افراد منتقل می کند.

وی با بیان اینکه پاسخ بدن به ویروس سبب بروز علائم مختلفی در افراد می شود، ادامه داد: علائم اولیه بیماری شامل ضعف، بدن درد به خصوص در در ناحیه کمر و قفسه سینه به صورتی که درد پخش می شود و متمرکز نیست، تب، تنگی نفس، سرفه خشک، کاهش حس بویایی و چشایی و علائم گوارشی شامل دل درد و دل پیچه و تهوع و بی اشتهایی و اسهال است.

علیزاده اضافه نمود: بیمار معمولا دو مورد از علائم را دارد و در صورت وجود دو مورد از این علائم باید نسبت به کرونا شک و به مراکز بهداشتی و درمانی سطح شهر مراجعه کند و توصیه های لازم را با دقت اجرا کند و قرنطینه خانگی را انجام دهد.

وی اظهار کرد: این علائم هفت الی 10 روز ادامه دارد و در این فاز جای نگرانی نیست. تقریبا از روز یازدهم به بعد است که خطر علائم تنفسی ایجاد می شود، سرفه ها تشدید می شوند و تنگی نفس افزایش می یابد، فرد دچار خستگی شدید و گیجی می شود و اکسیژن رسانی به مغز کاهش می یابد و ضربان قلب بالا می رود که نشان دهنده این است که اکسیژن رسانی به قلب کم شده است.

علیزاده ادامه داد: یکی از عوارض مهم کرونا ایجاد لخته در قسمت های مختلف بدن است که سبب نارسایی جریان خون به ارگان ها می شود. در این شرایط بیمار باید سریعا به مراکز درمانی مراجعه کند.

علیزاده تاکید کرد: بیماری های زمینه ای سبب تشدید علائم می شود و این افراد از ابتدای بروز بیماری باید سریعا به پزشک مراجعه کنند.

وی در ادامه گفت: از علائم کمتر شایع کرونا ویروس هم می توان به کهیر و خارش های پوستی و التهاب تیروئید اشاره کرد. واکنش های التهابی در هر قسمت از بدن ممکن است رخ دهد.

وی خاطر نشان کرد: افراد مبتلا تا دو هفته بیماری را به سایر افراد منتقل می کنند. بعد از بهبود کامل علائم، فرد ممکن است چهار تا پنج روز هم ناقل باشد اما امکان انتقال کاهش می یابد.

منبع: خبرگزاری پانا

به "کهیر و خارش هم می تواند نشانه ابتلا به کرونا باشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کهیر و خارش هم می تواند نشانه ابتلا به کرونا باشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید