22درصد خودروهای مراجعه کننده به مراکز معاینه فنی نمره مردودی گرفتند ، مردودی ها مربوط به چه مواردی است؟

به گزارش وبلاگ هوانورد، مدیر امور اجرایی معاینه فنی خودروهای کشور با اشاره به رشد 8 درصدی مراجعه به مراکز معاینه فنی خودروهای سبک در شش ماهه نخست امسال اطلاع داد و گفت:معادل22درصد مجموع خودروهای مراجعه کننده به مراکز معاینه فنی خودروهای سبک، پیروز به اخذ گواهی معاینه فنی نشدند.

22درصد خودروهای مراجعه کننده به مراکز معاینه فنی نمره مردودی گرفتند ، مردودی ها مربوط به چه مواردی است؟

به گزارش وبلاگ هوانورد، عبداله متولی در تشریح روند مراجعه شهروندان برای دریافت گواهی معاینه فنی گفت: در شش ماهه نخست امسال مراکز معاینه فنی خودروهای سبک کشور در مجموع 5 میلیون و 999 هزار و370 خودرو پذیرش نموده اند که نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد 8 درصدی داشته بعلاوه مراکز معاینه فنی خودروهای سنگین نیز طی این مدت یک میلیون و 32 هزار و406 دستگاه خودروی سنگین پذیرش نموده اند که نسبت به زمان مشابه در سال گذشته رشد 7 درصدی را تجربه نموده است.

او اضافه کرد: بیشترین مراجعه به مراکز معاینه فنی خودروهای سبک کشور بر اساس اطلاعات ثبت شده در سامانه سیمفا طی شش ماهه نخست امسال مربوط به استان های تهران، خراسان رضوی و اصفهان بوده است. از دلایل اصلی این موضوع می توان به جمعیت بالای ثابت و متغیر شهری، تعداد خودروهای موجود در این شهرها، کنترل و اعمال قانون مکانیزه خودروهای فاقد گواهی معاینه فنی در منطقه ها کم انتشار آلایندگی(LEZ) کلانشهرها اشاره نمود.

متولی ادامه داد: بر اساس اطلاعات ثبت شده در سامانه سیمفا، کمترین مقدار مراجعات به مراکز معاینه فنی در شش ماهه اول سال 1401به ترتیب مربوط به استان های کهگیلویه و بویر احمد، ایلام و بوشهر بوده است که این امر لزوم توجه بیش از پیش مسئولین و عزم جدی اعضای کارگروه استانی معاینه فنی خودروهای سبک و سنگین در اجرای مواد7 و 8 آیین نامه اجرایی ماده8 قانون هوای پاک و لزوم کنترل مکانیزه و اعمال قانون خودروهای فاقد معاینه فنی در این استان ها را می طلبد.

مدیر امور اجرایی معاینه فنی خودروهای کشور با بیان اینکه طی شش ماهه نخست امسال یک میلیون و316هزار و231 خودرو، معادل22درصد مجموع خودروهای مراجعه کننده به مراکز معاینه فنی خودروهای سبک، پیروز به اخذ گواهی معاینه فنی نشدند. از این تعداد، دلیل مردودی 775 هزار و716دستگاه، معادل 54 درصد مردودی ها، مربوط به بخش ایمنی بوده که بیشترین مردودی های ثبت شده به ترتیب مربوط به بخش های ظاهری، سیستم ترمزگیری، انحراف محور و یاری فنر خودروها بوده است.

مدیر امور اجرایی معاینه فنی خودروهای کشور اضافه کرد: 456 هزار و 599 دستگاه، معادل46درصد دلیل مردودی ها، در آزمون سنجش گازهای خروجی از اگزوز، واجد شرایط اخذ گواهی نشده اند و اطلاعات و نتایج آزمون های ثبت شده این دسته از خودروها در سامانه سیمفا نشان دهنده تأثیر 85 درصدی معاینه فنی در بهبود عملکرد خودروهای کشور بوده است.

منبع: همشهری آنلاین

به "22درصد خودروهای مراجعه کننده به مراکز معاینه فنی نمره مردودی گرفتند ، مردودی ها مربوط به چه مواردی است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "22درصد خودروهای مراجعه کننده به مراکز معاینه فنی نمره مردودی گرفتند ، مردودی ها مربوط به چه مواردی است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید