آش های سنتی بادمجان و ترش ملایر در میراث ملی ثبت شدند

به گزارش وبلاگ هوانورد، ایرنا/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده، آش های سنتی بادمجان و ترش ملایر در میراث ملی ثبت شدند.

آش های سنتی بادمجان و ترش ملایر در میراث ملی ثبت شدند

ابراهیم جلیلی، رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ملایر اضافه کرد: در نخستین جلسه شورای ثبت میراث ناملموس که در وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برگزار گردید، 2 آش سنتی بادمجان و ترش شهرستان ملایر در لیست میراث ناملموس کشور ثبت شد.

وی گفت: به منظور حفظ و احیای غذاهای سنتی شهرستان ملایر، مستندات لازم در این زمینه تهیه و با حضور میدانی کارشناسان استانی و تایید وزراتخانه، آش های سنتی بادمجان و آش ترش ملایر در لیست آثار ناملموس کشور نهاده شد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ملایر ادامه داد: بعلاوه سالهای گذشته جشن شیره پزی روستای ماهمان، کلوچه سنتی و شیره و باسلق ملایر هم به اسم میراث ناملموس، ثبت ملی و ماندگار شده است.

جلیلی یکی از وظایف اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان را حفظ سنت ها و آداب و رسوم در حال فراموشی اسم کرد و اضافه کرد: به همین دلیل کارشناسان ضمن شناسایی ظرفیت های موجود پرونده ثبت این آثار را تهیه و به وزرات میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ارسال می نمایند.

وی گفت: این در حالی است که در کنار ثبت آثار و ابنیه های تاریخی، سنت ها و خرده فرهنگ های شهرستان ملایر هم باید حفظ و نگهداری گردد.

منبع: همگردی

به "آش های سنتی بادمجان و ترش ملایر در میراث ملی ثبت شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آش های سنتی بادمجان و ترش ملایر در میراث ملی ثبت شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید