آغاز واکسیناسیون افراد بالای 60 سال خوزستان با ورود محموله نو واکسن

به گزارش وبلاگ هوانورد، خبرنگاران/خوزستان رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: امیدواریم با ورود محموله تازه واکسن بتوانیم واکسیناسیون افراد 60 سال به بالا را آغاز کنیم.

آغاز واکسیناسیون افراد بالای 60 سال خوزستان با ورود محموله نو واکسن

دکتر فرهاد ابول نژادیان در سرانجام نشست ستاد استانی مدیریت کرونا در خوزستان که امروز (8 خردادماه) در استانداری خوزستان برگزار گشت، با اشاره به فرایند رو به رشد واکسیناسیون در خوزستان، اظهار کرد: در حال حاضر 78 درصد افراد بالای 80 سال، 81 درصد افراد 75 تا 79 سال و 76 درصد افراد 70 تا 74 سال خوزستانی واکسن کرونا را دریافت کرده اند.

به گزارش وبلاگ هوانورد، وی اضافه کرد: مقدار انجام واکسیناسیون در شهرهای مختلف فرق دارد. در اهواز بیش از 90 درصد واکسیناسیون گروه های هدف اجرا شده است. در مجموع در حوزه دانشگاه علوم پزشکی اهواز، حدود 50 درصد از افراد 65 تا 69 ساله واکسن کرونا را دریافت کرده اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: خوشبختانه تا حدودی جمعیت هدف واکسینه شده اند. امیدواریم با ورود محموله نو واکسن بتوانیم واکسیناسیون افراد 60 سال به بالا را آغاز کنیم.

وی اضافه کرد: قرار بود این هفته محموله نوی وارد کشور شود اما در ورود آن به کشور تاخیر شده است. به محض اینکه محموله نو واکسن وارد کشور شود، به سرعت فرایند واکسیناسیون ادامه می یابد.

ابول نژادیان با اشاره به نتایج واکسیناسیون در خوزستان شرح داد: پرسنل بهداشت و درمان در بیمارستان های پذیرای بیماران مبتلا به کرونا در فعالیت هستند. پس از آغاز واکسیناسیون، از 37 هزار نفر پرسنل بهداشت و درمان استان خوزستان، تنها 23 نفر به کرونا مبتلا شده اند که 10 نفر از این تعداد، واکسن را دریافت نکرده بودند بنابراین تنها 13 نفر از دریافت کنندگان واکسن، با علائم خفیف مبتلا شده اند. واکسیناسیون بسیار خوب عمل کرده و موفقیت بزرگی است.

وی با بیان اینکه پیشرفت های پزشکی و واکسیناسیون می تواند تا از فرایند (نوع شدید) بیماری جلوگیری کند، اضافه کرد: حدود 92 درصد کادر بهداشت و درمان، واکسن کرونا را دریافت کرده اند و برخی هم به دلیل شیردهی یا بارداری، امکان دریافت واکسن را نداشتند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: در این ماه واکسن ایرانی آماده می شود. محموله خوبی از واکسن هم هلال احمر وارد کشور می کند. به محض اینکه واکسن در اختیار ما قرار بگیرد واکسیناسیون با سرعت در خوزستان انجام می شود.

ابول نژادیان با اشاره به فرایند بیماری در خوزستان، بیان کرد: به مدت یک هفته به دلیل تجمعات ایام عید فطر فرایند کاهشی بیماری، متوقف شده بود اما در هفته گذشته همچنان فرایند، کاهشی بوده است.

وی نام کرد: در هویزه آمار بیماران سرپایی افزایش یافته است که زنگ خطری برای مردم و مسئولان است و باید مساله کنترل شود در غیر این صورت ممکن است دو هفته بعد، آمار بستری های این شهرستان افزایش یابد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با اشاره به در پیش بودن تعطیلی چند روزه، بیان کرد: فرایند کاهشی بیماری نباید ما را نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی بی تفاوت کند. این فرایند کاهشی بیماری، ناشی از رعایت پروتکل های بهداشتی از طریق همه مردم است.

ابول نژادیان گفت: مردم دقت کنند که از روز چهارشنبه تا روز دوشنبه محدودیت سفر داریم؛ ممکن است در این ایام، جمعیت سیالی از منطقه ای به منطقه دیگر مهاجرت و اسکان موقت داشته باشند یا دورهمی بفرایند که این کار منجر به افزایش امار ابتلا می شود.

وی اضافه کرد: از همه هم استانی ها می خواهم رعایت پروتکل های بهداشتی را همچنان در دستور کار خود قرار دهند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "آغاز واکسیناسیون افراد بالای 60 سال خوزستان با ورود محموله نو واکسن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آغاز واکسیناسیون افراد بالای 60 سال خوزستان با ورود محموله نو واکسن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید