ادامه مبارزه با تروریسم

به گزارش وبلاگ هوانورد، سباستین کورتس صدراعظم اتریش طی سخنانی در واکنش به حمله مسلحانه شب گذشته به مناطقی در وین گفت این کشور با جدیت به مبارزه با تروریسم ادامه می دهد.

ادامه مبارزه با تروریسم

در پی حمله شب گذشته افراد مسلح به 6 منطقه در وین سباستین کورتس صدراعظم اتریش به تروریست ها اعلان جنگ داد.

نشریه اشتاندارد امروز (سه شنبه) گزارش داد: کورتس در یک سخنرانی در وین گفت: این یک مبارزه بین تمدن و بربریت است و ما با عزم پایدار در این راه خواهیم جنگید. به گفته وی عاملان این جنایت بخاطر نفرت از ارزشهای اساسی ، نفرت از شیوه زندگی و نفرت از دموکراسی اروپایی، مرتکب آن شده اند.

کورتس با بیان اینکه هدف این حمله در حقیقت همه اروپا است گفت: ما مرعوب تروریست ها نخواهیم شد. مسئولان در خصوص حامیان احتمالی این افراد و همفکران آنها تحقیق می نمایند و به زودی آنها را شناسایی به محاکمه می کشانند. همه کسانی که با این جنایت ارتباط داشته باشند با تمام امکانات موجود مورد تعقیب و بازخواست قرار می گیرند.

عصر روز دوشنبه چند مهاجم مسلح به 6 مکان مختلف در مرکز وین حمله کردند که بر اثر جراحات ناشی از آن تا کنون دو زن و دو مرد جان باخته اند. به گفته وزیر کشور اتریش 15 نفر دیگر زخمی شده اند که تعدادی از آنها هنوز در معرض خطر مرگ قرار دارند.

همچنین یکی از مهاجمین توسط مأموران پلیس به ضرب گلوله کشته شده است. به گفته کارل نهامر وزیر کشور این فرد یکی از حامیان داعش بوده و سابقه کیفری در این زمینه داشته است. این جوان 20 ساله در آوریل سال گذشته به دلیل کوشش برای سفر به سوریه به 22 ماه زندان محکوم و در ابتدای ماه دسامبر، زودتر از موعد از زندان آزاد شده است.

در ابتدا معین نبود که آیا مجرم به تنهایی عمل نموده یا همدستانی نیز داشته است. در حال حاضر صدها پلیس در جستجوی همدستان احتمالی وی هستند.

به گفته سباستین کورتس، حمله به وین به وضوح ناشی از افراط گرایی است که طی آن چهار نفر با خونسردی توسط قاتل کشته و 15 نفر به شدت زخمی شده اند. اتریش هدف یک حمله تروریستی وحشیانه بود، این در خصوص اختلاف بین مسیحیان و مسلمانان یا بین اتریشی ها و مهاجران نیست، بلکه درباره مبارزه بین تمدن و بربریت است.

کورتس ضمن اعلام همدردی با خانواده قربانیان اضافه نمود: ما هرگز قربانیان عصر دیروز را فراموش نخواهیم کرد و قاطعانه از ارزشهای اساسی خود دفاع خواهیم کرد. یک مرد و یک زن مسن ، یک عابر جوان و یک پیشخدمت در اثر این حمله کشته شدند. وی یادآور شد: حتی اگر آنقدر خوش شانس باشیم که در یک کشور کاملاً امن زندگی کنیم ، متأسفانه در یک دنیا امن زندگی نمی کنیم.

دقایقی پس از صدراعظم اتریش الکساندر وان در بلن رئیس جمهوری این کشور نیز خطاب به اتریشی ها و همه افرادی که می خواهند در صلح در اتریش زندگی نمایند گفت: در وین، در مرکز جمهوری ما ، یک حمله ناجوانمردانه تروریستی به قلب جامعه ما رخ داد. اما نفرت هرگز نمی تواند به اندازه اتحاد ما قدرتمند باشد.

وی با بیان این که این حمله بدترین حمله در تاریخ جدید اتریش است با زخمی هایی که در این ساعت ها برای زندگی خود کوشش می نمایند، ابراز همدردی کرد.

وان در بلن تاکید نمود: اشک ما برای همه کسانی که جان خود را از دست داده اند جاری می گردد.

وی همچنین از نیروهای امنیتی و پزشکی و جامعه دنیای که در این ساعات سخت پشت سر اتریش ایستاده اند، تشکر کرد.،ایرنا

منبع: ایران آنلاین

به "ادامه مبارزه با تروریسم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ادامه مبارزه با تروریسم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید