اگه میخوای روغن به گاز نپاشه ببین ، ترفند سرخ کردن غذا بدون کثیفی و دردسر

به گزارش وبلاگ هوانورد، اگر از کثیف کاریِ سرخ کردن غذا خسته شدید حتما این مطلب را دنبال کنید. در ادامه برای اطلاع از ترفند سرخ کردن غذا بدون دردسر در این خبر با ما همراه باشید.

اگه میخوای روغن به گاز نپاشه ببین ، ترفند سرخ کردن غذا بدون کثیفی و دردسر

نکات مربوط به روش سرخ کردن غذا و جلوگیری از پاشیدن روغنبرای جلوگیری از پاشیدن روغن روغن را تا حد دمای مطلوب سرخ کردن که 190 درجه سانتیگراد است، داغ کنید، نه بیشتر و نه کمتر. البته جلوگیری از کف کردن روغن یکی از ترفند های خانه داری ست که هر خانوم کدبانویی باید بلد باشد.

هنگام سرخ کردن مواد غذایی برای جلوگیری از پاشیدن روغن درب ماهیتابه را به صورت نیمه باز روی آن قرار دهید. برای جلوگیری از پاشیدن روغن پس از شستن مواد غذایی تا خشک شدن کامل آب صبر نموده و بعد آن را سرخ کنید. از یک توری فلزی برای جلوگیری از پاشیدن روغن بهره ببرید. از شعله ملایم برای سرخ کردن و جلوگیری از پاشیدن روغن بهره ببرید. این روش به جلوگیری از چسبیدن غذا به ماهیتابه هم یاری می نماید.

از ماهیتابه هایی با لبه های بلند بهره ببرید تا از پاشیدن روغن به بیرون جلوگیری کنید. سطح ماده غذایی را قبل از سرخ کردن آن، با یک لایه خمیر بپوشانید. این کار باعث می گردد که روغن به داخل غذا نفوذ نکند و خیلی چرب نگردد. در این حالت غذا با حرارت غیرمستقیم خواهد پخت.

از قرار دادن مواد آبدار در روغن داغ شدیدا خودداری کنید. اگر روغن به مقدار کافی داغ نگردد، سریعا به داخل ماده غذایی نفوذ می نماید و آن را چرب می نماید. اگر روغن خیلی داغ گردد، قبل از اینکه ماده غذایی به مقدار کافی بپزد، سطح آن خواهد سوخت. قبل از سرخ شدن غذا به آن نمک نزنید، زیرا نمک آب موجود در ماده غذایی را بیرون می کشد، در نتیجه وقتی ماده غذایی را در داخل روغن داغ قرار دهید، روغن داغ به اطراف می پاشد.

بعلاوه نمک، نقطه دود روغن را کاهش می دهد، در نتیجه روغن سریع تر تجزیه می گردد؛ لذا بعد از سرخ کردن غذا و هنگام خوردن، به آن نمک بزنید. اگر ماده غذایی را شسته اید یا آب دارد، مثل خلال سیب زمینی یا بادمجان، قبل از سرخ کردن کاملاً آن را خشک کنید، زیرا در غیر این صورت روغن به اطراف می پاشد. موقع سرخ کردن ماده غذایی، یک جا مقدار زیادی از آن را در ماهیتابه نریزید، چون این کار دمای روغن را کاهش می دهد و غذا دیرتر سرخ می گردد.

به مقدار کافی روغن در ماهیتابه بریزید، نه کم و نه زیاد. قبل از سرخ کردن غذا، ابتدا روغن را به مقدار 7 تا 8 درجه بیشتر از دمای مطلوب سرخ کردن، حرارت دهید، ولی بیشتر از این مقدار نگردد، زیرا ساختمان مولکولی روغن را خراب می نماید. جلوگیری از پاشیدن روغن غذا هنگام سرخ کردن باعث می گردد احتیاج به تمیز کردن چربی هود بعد از هر بار آشپزی نداشته باشید.

منبع: 55 آنلاین

منبع: فرارو

به "اگه میخوای روغن به گاز نپاشه ببین ، ترفند سرخ کردن غذا بدون کثیفی و دردسر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اگه میخوای روغن به گاز نپاشه ببین ، ترفند سرخ کردن غذا بدون کثیفی و دردسر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید