به خانه خوش آمدید!

به گزارش وبلاگ هوانورد، دوست دارید در یک هواپیمای بوئینگ وسط پارک ملی کاستاریکا اوقات فراغتتان را بگذرانید؟ شاید هم دلتان می خواهد در سفرتان به فرانسه مثل یک پاریسی اصیل در محله مونتمارتر این شهر اقامت کنید. هر ایده و آرزویی که برای اقامت در سفرهایتان دارید با Airbnb ممکن است.

به خانه خوش آمدید!

به دنیای Airbnb خوش آمدید.

Airbnb چیه؟

Airbnb یک شرکت خصوصی در سانفرانسیسکو است. این شرکت در سال 2008 میلادی تاسیس شد و کارش ارائه فرصتی برای صاحبان خانه های سراسر دنیا است. از این طریق صاحبخانه ها می توانند خانه هایشان را به مسافران اجاره دهند و از طرف دیگر هم گردشگران به جای اقامت در هتل ها در خانه هایی شیک می مانند.

بهتر است معرفی این شرکت را با یک مثال آغاز کنیم: قرار است به آفریقای جنوبی و شهر کیپ تاون بروید. مسلما پیدا کردن هتل یکی از اولین دغدغه هایتان است. مکان، امکانات و کیفیت خدمات ارائه هتل مهم است و شما آغاز به جستجو می کنید. اما اگر به شما بگوییم که لازم نیست در هتل باشید، به جایش به خانه ای مجلل بروید و پول کمتری هم برای اقامت بپردازید باز هم ماموریت جستجوی هتل را ادامه می دهید؟

Airbnb خانه ای را که دوست دارید برایتان انتخاب می نماید.

برگردیم به شهر کیپ تاون. شما با پرداخت شبی 67 دلار می توانید در یک آپارتمان زیبا که چشم انداز بالکنش رو به Table Mountain است روزهای سفر را به سر کنید. حتی در این آپارتمان می توانید از باشگاه ورزشی و استخرش هم بهره ببرید و هزینه استفاده همه این امکانات شبی 67 دلار است.

Airbnb همین جاست که وارد عمل می گردد و در نقش یک واسطه بین مسافران و صاحبان خانه ها عمل می نماید. فقط کافی است به سایت این شرکت مراجعه کنید یا اپلیکیشن Airbnb را نصب کنید.

کار با این برنامه خیلی راحت است. اصلا نگران مسائل پیچیده کاربری اش نباشید.

Airbnb چطور تاسیس شد؟

همه چیز از بی پولی دو دانشجو آغاز شد. برایان چسکی و جو گبیا در شهر سانفرانسیسکو درس می خواندند و بعد از مدتی متوجه شدند که نمی توانند از عهده مخارج خانه شان بر بیایند. اما باید چکار می کردند؟ فکری به ذهنشان رسید. آن ها اتاق زیرشیروانی خانه شان را به یک نفر اجاره دادند آن هم به همراه صبحانه. همین کار جرقه ای بود تا سرویس آنلاینی راه اندازی نمایند تا اتاق خواب و صبحانه در اختیار افراد قرار دهند. کمی بعد ناتان بلچارژیک هم به آن ها پیوست و شرکت Airbnb تاسیس شد.

کم کم کسب و کارشان رونق گرفت تا اینکه در سال 2011 میلادی فعالیتشان از مرزهای آمریکا فراتر رفت.

امروزه Airbnb حدود 250 هزار مکان را در سی هزار شهر مختلف برای مسافران ارائه می دهد.

این سه نفر فکرش را هم نمی کردند که از یک اتاق زیرشیروانی به پیروز ترین کارآفرینان دنیا تبدیل شوند.

Airbnb یعنی چه؟

اولین خدماتی که این سه نفر ارائه دادند صبحانه (Breakfast) و جای خواب (Bed)بود و نام شرکتشان هم یادآور روزهای اول آغاز کارشان: Bed and Breakfast.

این برنامه چطور کار می نماید؟

کافی است سری به سایت Airbnb بزنید یا با موبایلتان اپلیکیشن آن را دانلود کنید. متاسفانه این سرویس داخل ایران در دسترس نیست و شما باید آی پی خود را عوض کنید.

صاحبخانه ها برای اجاره منزلشان به این سایت می روند، ثبت نام می نمایند و اطلاعات خانه، اجاره بها و قوانین خاصی که مد نظرشان است را در سایت می گذارند. از آن طرف هم مسافران و گردشگران به این سایت سر می زنند و متناسب با بودجه و علایقشان خانه ای را انتخاب می نمایند.

چند ویژگی خوب این برنامه باعث شده که در سراسر دنیا پرطرفدار گردد و روز به روز به محبوبیتش اضافه گردد:

  • قیمت اجاره خانه ها مقرون به صرفه تر از قیمت اقامت در هتل هاست.
  • هر خانه ای با هر ویژگی که به دنبالش هستید در Airbnb پیدا می گردد.
  • می توانید نظرات افراد را درباره هر خانه بخوانید تا راحت تر تصمیم بگیرید.
  • کار با اپلیکیشن Airbnb بسیار راحت و کاربردی است.
  • برای ثبت نام در این برنامه باید تصویری کامل از صورت خود را بگذارید.

باورتان می گردد می توانید در این کلبه جنگلی اقامت کنید؟

عضو شدن در Airbnb

عضویت در این سایت رایگان است. افراد می توانند با استفاده از ایمیل یا گوگل پلاس عضو شوند. هرچند که متاسفانه این سرویس در ایران قابل استفاده نیست. اگر شما می خواهید در سفر خارجی از مزایای این سایت بهره ببرید باید از یک سری شرکت هایی که معادل ریالی از شما دریافت و در ازایش از کردیت کارت خودشان برای پرداخت مبلغ اجاره خانه استفاده می نمایند.

بعد از ثبت نام در این سایت چه به عنوان میزبان چه مهمان، افراد می توانند نظرات خود را درباره خانه ها بخوانند و بنویسند. البته محدودیت 500 کاراکتری در این زمینه وجود دارد.

بعد از ورود به سایت یا اپلیکیشن شما می توانید آغاز به جستجو کنید و با توجه به زمان و مدت اقامتتان خانه یا آپارتمان مناسب را پیدا کنید.

بعد از پیدا کردن مکان مورد نظرتان 3 گزینه در اختیار شماست که می توانید از آن ها بهره ببرید:

1- اضافه کردن به فهرست علاقمندی ها: این کار به شما یاری می نماید که یادتان نرود چه جاهایی را دوست داشتید. بعدا می توانید به این فهرست سر بزنید و از بین آن ها انتخاب کنید.

2- تماس با میزبان: شما از این طریق می توانید با میزبان خانه در ارتباط باشید و هر سوالی که داشتید از او بپرسید.

3- رزرو: اگر تصمیمتان برای اقامت در خانه مورد نظرتان قطعی است از رزرو بهره ببرید و با پیش پرداخت خانه را رزرو کنید.

بودن در این اتاق شاید برای خیلی از افراد فقط آرزو باشد اما با Airbnb دست یافتنی است.

شرایط پرداخت:

هزینه اجاره هر مکان به وسیله میزبان ها مشخص می گردد. نحوه پرداخت فرق دارد اما افراد حتما باید یکی از کارت های بانکی مثل debit card، prepaid card، PayPal و Google Wallet را داشته باشند.

پرداخت هزینه در سایت Airbnb شامل موارد زیر است:

هزینه امنیتی: مهمان ها موظفند که هزینه ای را برای امنیت پرداخت نمایند که به وسیله میزبان تعیین می گردد. در مواردی ناگوار مثل شکسته شدن در و پنجره یا برنگرداندن کلید خانه اتفاق بیفتد از این هزینه استفاده می گردد.

حق سرویس: Airbnb بین 6 تا 12 درصد از مهمانان حق سرویس می گیرد.

حق نظافت: میزبان ها می توانند از گزینه حق نظافت برای تمیز کردن خانه شان استفاده نمایند.

موارد مهمی که باید یادتان باشد

  • قبل از رزرو هر خانه، آپارتمان یا حتی کلبه جنگلی! اطلاعاتش را کامل بخوانید. نکته های ریزی که در قسمت Review وجود دارد به شما در انتخابتان یاری می نماید.
  • میزبان معمولا از عکاسان Airbnb دعوت می نماید تا از خانه شان عکس بگیرند. در این صورت گوشه سمت راست عکس ها آرم مثلثی شکل A دیده می گردد.
  • شرایط کنسلی را به دقت بخوانید. همه خانه هایی که در Airbnb تبلیغ می شوند شرایط کنسلی مشترکی ندارند. پس ضروری است حواستان را جمع کنید.
  • از هزینه های نظافت و خانه داری آگاه شوید و این را بدانید که این نوع هزینه به شما بازگردانده نمی گردد.
  • Airbnb سیستم پیغام رسان دارد و شما می تواند از آن برای ارتباط با میزبان بهره ببرید.

به جز اجاره خانه، می توانید در تورهای چند ساعته هم شرکت کنید مثل تور نوشیدنی، کیک پزی یا رفتن به کنسرت محلی.

ترجمه آزاد: تحریریه وبلاگ هوانورد

لطفا در نشر دانسته های خود کوشا باشید.

برداشت و استفاده غیرتجاری از مطالب این وب سایت، حتی بدون ذکر منبع آزاد است.

منبع: دالاهو

به "به خانه خوش آمدید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "به خانه خوش آمدید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید