مهم ترین هزینه های سفر به تونس

به گزارش وبلاگ هوانورد، تونس از شگفت انگیزترین مقاصد سفر است. سرزمینی که با تاریخ پرفراز نشیب، فرهنگ، اقوام و سنت هایش، توانسته گردشگران بسیاری را به سمت خود جذب کند. سفر به تونس، یک تجربه مجذوب کننده است و آژانس خبرنگاران با برگزاری تور تونس، این فرصت را برای ایرانیان نیز فراهم نموده است. با شنیدن نام تور تونس ممکن است سوالات زیادی از جمله اینکه، مهم ترین هزینه های سفر به تونس چیست، داشته باشید. در این مطلب می خواهیم پاسخ این سوال را برایتان شفاف کنیم.

مهم ترین هزینه های سفر به تونس

هزینه های سفر به تونس

اگر بخواهید به تور تونس بروید، چقدر پول باید همراه تان باشد؟ چگونه می توانید هزینه سفرتان را کاهش دهید یا مخارج تان را مدیریت کنید؟ ما در اینجا می خواهیم به این سوالات مهم پاسخ دهیم و کاری کنیم که در تور تونس علاوه بر لذت بردن از جاذبه های مجذوب نماینده این کشور، به میزان خرج کنید و مجبور به پرداخت هزینه های گزاف نباشید.

مهم ترین هزینه های سفر به تونس

واحد پول تونس، دینار تونس است. هر دینار اکنون (پاییز 1401) حدود 11 هزار تومان است. در نتیجه برای تبدیل واحدهای پولی باید این عدد را در نظر بگیرید. اما بعضی از هزینه های تور تونس به ریال و بعضی هم ممکن است به دلار محاسبه شوند. حالا درباره مهم ترین هزینه های سفر به تونس برایتان می گوییم.

1- هزینه ویزا تونس

پیش از سفر به تونس باید برای گرفتن ویزا اقدام کنید. صدور این ویزا حداقل 10 روز کاری زمان لازم دارد. برای گرفتن ویزا، احتیاج به مراجعه حضوری و یا ارسال مدارک ماکیت و... نیست. فقط کافی است پس از ثبت نام در تور تونس وبلاگ هوانورد، مدارک مورد احتیاج جهت صدور ویزا را به وبلاگ هوانورد بسپارید تا به وسیله سفارت تونس در ایران، ویزای شما صادر گردد. برای اینکه مجبور به هزینه های گزاف نباشید و یا به علت ناآگاهی درباره دریافت ویزا به مشکل نخورید، پیشنهاد می کنیم دریافت ویزای تونس را به یک آژانس گردشگری که تجربه برگزاری تور تونس را دارد، بسپارید. آژانس وبلاگ هوانورد، بارها در مسیر دریافت ویزای تونس اقدام نموده و پیروز بوده و زمان و هزینه شما را تلف نخواهند کرد.

2- هزینه غذا و نوشیدنی در تونس

برای بسیاری از گردشگران اروپایی، تونس یک مقصد رویایی است. چرا که بیشتر هزینه ها از جمله قیمت غذا و نوشیدنی در تونس، پایین است. اگرچه قیمت ها برای ایرانیان به میزان مردم اروپا پایین نیست، اما نسبت به بسیاری از مقاصد آفریقایی و اروپایی، تونس، کشور مناسبی است. در تونس یک بطری آب؛ حدود 0.70 دینار تونسی است. کاپوچینو حدود 2 دینار است و یک چیزبرگر را هم گاهی می توانید با 30 دینار پیدا کنید. مواد اولیه غذاها، مانند شیر، تخم مرغ، برنج و... معمولا کمتر از 3 دینار است. گوجه، سیب زمینی و پیاز هم، در تونس نهایتا تا 2 دینار است. در نتیجه اگر غذاهایی را انتخاب کنید که مواد مقرون به صرفه تر درست شده، می توانید هزینه غذا و خوراکی تان را کاهش دهید.

جالب است بدانید که گوشت مرغ گران ترین ماده اولیه در تونس است. پس از آن گوشت گوسفند، از مواد اولیه گران محسوب می گردد. در نتیجه غذاهایی که مرغ و گوشت دارند، قیمت بالاتری هم خواهند داشت.

در دنیای میوه ها، موز و سیب، از دیگر میوه ها گرانترند. به همین علت شیرینی ها و دسرهایی که با این دو میوه درست می شوند هم، افزایش قیمت خواهند داشت.

پرتقال، نسبت به دیگر میوه ها مقرون به صرفهتر است. در نتیجه اگر عاشق آب پرتقال هستید، در تور تونس می توانید این نوشیدنی مجذوب نماینده را با قیمت بهتری پیدا کنید.

3- هزینه حمل و نقل در تونس

هزینه حمل و نقل در تونس، تنوع و نکات زیادی دارد. مثلا اگر بخواهید کویرهای تونس را ببینید، علاوه بر هزینه تاکسی یا اتوبوس باید بودجه ای را هم برای شترسواری در نظر بگیرید. ساربان های شتر، برای هر نفر حدود 20 دینار می گیرند و ماشین های لندکروز، برای کویرگردی، حدود 60 دینار دریافت می نمایند.

اگر بخواهید از حمل ونقل عمومی استفده کنید، بلیط قطارها برای طی کردن مسافت های کوتاه حدود 5 دینار است. اتوبوس ها نیز در سرتاسر مرکز و بین شهرها کار می نمایند. در منطقه ها توریستی تر، در اتوبوس ها علائم و نام ایستگاه ها؛ علاوه بر زبان عربی، به انگلیسی هم نوشته شده اند. برای خرید بلیط اتوبوس می توانید به تمام باجه های فروش بلیط مراجعه کنید و یا بلیط تان را از قبل رزرو نمایید. هزینه بلیط اتوبوس در تونس مقرون به صرفه است و حدودا به نیم دینار می رسد.

4- هزینه ورودیه ها در جاذبه های گردشگری تونس

بر اساس علائق و اهداف تان از سفر، می توانید از جاذبه های تونس تماشا کنید. مثلا اگر بخواهید به جزیره جربه که بزرگترین جزیره شمال آفریقاست بروید و تم پارک حیات وحش آن را ببینید، باید حدود 19 دلار ورودیه بپردازید. اگر قصد تماشا کویرهای تونس را دارید و مثلا می خواهید 2 شب و 3 روز در منطقه ها بکر و مجذوب نماینده تونس باشید، حدود 300 دلار، هزینه آن خواهد بود. هزینه یک برنامه شام تونسی، برای هر نفر، حدود 50 دلار است.

در این برنامه با غذاها، آداب و رسوم، موسیقی و نکات مهمی از کشور تونس آشنا خواهید شد. علاوه بر اینها، اگر اهل جاذبه های فرهنگی هستید، باید به موزه باردو بروید. قیمت بلیط این موزه هم حدود 50 دلار است. حالا اگر اهل گشت های خاص هستید، خوب است بدانید که بخشی از صحراهای تونس، محل فیلم برداری فیلم جنگ ستارگان معروف بوده است. لوکیشن های این فیلم، در بخش هایی، هنوز حفظ شده و لیدرهای محلی شما را برای تماشا آنها خواهند برد. چنین توری برای یک گروه حدود 150 دلار هزینه دارد و حدود 6 تا 8 ساعت هم طول می کشد.

5- هزینه خرید سوغاتی از تونس

اگر تونس اولین کشور آفریقایی است که به تماشاش می روید و قبلا مثلا در تور زنگبار وبلاگ هوانورد شرکت ننموده اید، قطعا نمی توانید دست خالی از آن بازگردید. ظرف های سفالی دست ساز در تونس، معروفیت جهانی دارند و بنابر کیفیت و ابعادشان، از 13 تا حدود 40 دلار قیمت دارند. اگر اهل بازی شطرنج هستید، می توانید مهره های شطرنج دست ساز را از تونس به قیمت حدود 100 دلار تهیه کنید. پاف های چرمی در تونس قیمت مناسبی دارند و با کمتر از 50 دلار می توانید اجناس خوبی پیدا کنید. کفش های سنتی تونس که شکل و طرح های مجذوب نمایندهی هم دارند، با قیمت مناسب قابل تهیه هستند.

علاوه بر اینها، تونس برای اجناس نقره ای هم مشهور است. اشیایی که زیبا و محکم ساخته شده اند و قیمت آنها هم از حدود 50 دلار آغاز می گردد.

اگر دنبال سوغاتی های مقرون به صرفه هستید، کیف های حصیری تونس برایتان مناسبند. قیمت این کیف ها، حدود 15 دلار است. اما از گران ترین سوغاتی های تونس فرش و گلیم است که قیمت آن از 600 دلار آغاز می گردد.

قیمت روغن های ماساژ که معروفیت جهانی هم دارند، از حدود 20 دلار آغاز می گردد و رب تمبر هندی نیز از کالاهای مقرون به صرفه و به قیمت کمتر از 5 دلار است.

در این مطلب از وبلاگ وبلاگ هوانورد به آنالیز هزینه هایی پرداختیم که در تور تونس با آن روبرو خواهید بود. هزینه هایی که اگر با تور سفر کنید، دیگر لازم نیست نگران آنها باشید و همه چیز از قبل محاسبه و پرداخت شده است. در تور تونس وبلاگ هوانورد، برای ساختن برترین خاطرات، منتظر شما هستیم.

منبع: دالاهو

به "مهم ترین هزینه های سفر به تونس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مهم ترین هزینه های سفر به تونس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید