بومگردی ها باید فرهنگ محلی را ترویج دهند

به گزارش وبلاگ هوانورد، ایرنا/ براساس سخنان استاندار کرمان و آخرین خبرهای بدست رسیده، بومگردی ها باید فرهنگ محلی را ترویج دهند.

بومگردی ها باید فرهنگ محلی را ترویج دهند

بومگردی ها باید مروج فرهنگ محلی به گردشگران باشند

علی زینی وند در ادامه سفرهای شهرستانی و منطقه ای خود به بخش راین سفر کرد تا ضمن افتتاح طرحها، از نزدیک با قابلیت ها و در عین حال مسائل منطقه به صورت میدانی آشتا گردد.

استاندار کرمان در جریان بازدید از خانه بومگردی قندچین وجود این حوزه گردشگری محلی را در گسترش گردشگری پسا کرونا موثر دانست و گسترش اصولی خانه های بومگردی بر مبنای فرهنگ بومی و توجه به عناصر مردم شناسی را در رونق آنها خواهان شد.

به گفته یکی از پژوهشگران بومی راین، قدمت خانه باغ تاریخی نوذری، محل بومگردی قندچین به اواخر قاجار می رسد.

منطقه راین کرمان ظرفیت های گردشگری منحصربفردی از ارگ راین گرفته تا آبشار راین را در دامن خود جای داده و سالهاست که با این جاذبه های تاریخی و طبیعی اش برای هر مسافر تازه واردی دلربایی می نماید.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان گفت: چهار اقامتگاه بومگردی با اعتبار بالغ بر 15 میلیارد ریال در این استان افتتاح می گردد.

فریدون فعالی اضافه نمود: این اقامتگاه های بومگردی در شهرستان های کرمان، فهرج، بافت و عنبرآباد به بهره برداری می رسند که در مجموع 10 نفر اشتغالزایی ایجاد می نمایند.

وی توضیح داد: بیشتر اقامتگاه های بومگردی در مناطق راه اندازی می گردد که دارای زیرساخت های اقامتی نیستند و گردشگرانی زیادی در این مناطق حضور می یابد.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان اعلام کرد: همچنین، خانه صنایع دستی شهرستان فهرج با همکاری بخش خصوصی و با اعتباری بالغ بر 2 میلیارد ریال و برای آموزش و فراوری صنایع دستی در این شهرستان راه اندازی می گردد.

وی ادامه داد: همچنین تعداد پنج کارگاه صنایع دستی با اعتباری معادل پنج میلیارد ریال و با هدف آموزش صنایع دستی بومی همچون سوزن دوزی سنتی، پته دوزی، حصیربافی و چرم دوزی در شهرستان فهرج افتتاح خواهد شد.

فعالی گفت: بهره برداری از طرح شبکه برق رسانی روستای میمند و افتتاح فاز دوم مجموعه تفریحی و پذیرایی راور و رستوران سنتی صباح نیز از دیگر طرح های حوزه میراث فرهنگی و گردشگری استان است.

وی گفت: در حال حاضر 335 اقامتگاه بومگردی در استان کرمان فعالیت دارد که از این حیث رتبه اول کشور را داریم.

منبع: همگردی

به "بومگردی ها باید فرهنگ محلی را ترویج دهند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بومگردی ها باید فرهنگ محلی را ترویج دهند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید