تابلو نئون فلکسی، نسل نو تابلوهای نئون

به گزارش وبلاگ هوانورد، اگر یک پیاده روی شبانه را برای انتهای روز در نظر داشته باشید، همان طور که در خیابان ها قدم می زنید، نورهای رنگارنگی را می بینید که از سردر مغازه ها ساتع می شوند. این نورها اغلب مربوط به تابلوهای تبلیغاتی هستند که هر مغازه برای معرفی خود به سایرین، بالای در ورودی نصب می کند. در واقع صاحبین مغازه ها برای آنکه بتوانند کسب و کار خود را به هر رهگذری که از مسیرشان عبور می کند معرفی نمایند، باید نمادی خاص و منحصر به فرد داشته باشند. این نماد گاهی به شکل تابلوهای معمولی است و گاه با نورپردازی حرفه ای، جلوه بهتری دارد.

تابلو نئون فلکسی، نسل نو تابلوهای نئون

تابلوهای نئون قدیمی را می توان یکی از ساده ترین و قدیمی ترین راه های نورپردازی در تابلوهای تبلیغاتی دانست. امروزه تابلوهای نوتری به نام تابلو نئون فلکسی در بازار وجود دارند که کارآیی خود را به خوبی اثبات نموده اند. اگر قصد آشنایی با این نوع از تابلوهای تبلیغاتی را دارید، همراه ما باشید.

مروری مختصر بر تابلوهای نئون قدیمی

تابلوی نئون یکی از قدیمی ترین تابلوهای تبلیغاتی است که حتی در قدیمی ترین فیلم ها نیز در پشت ویترین مغازه ها، ردی از تابلوی نئونی دیده می گردد. البته این قدیمی بودن مربوط به دوره ظهور تکنولوژی است و طبیعتاً پیش از آن، اثری از آنها وجود نداشته است. به نوعی می توان تابلوی نئونی را پایه و اساس تابلوهای تبلیغاتی مدرن دانست. نکته قابل توجه درباره این تابلوها این است که بیش از 50 دهه از ظهور آنها در حوزه تبلیغات می گذرد و این پیشینه، می تواند بسیار قابل توجه و حائز اهمیت باشد. حال بیایید نگاهی بر نحوه ساخت تابلوی نئونی داشته باشیم.

برای آنکه یک تابلوی تبلیغاتی زیبای نئونی فراوری گردد، در ابتدا باید طرح مورد نظر را در نرم افزار های مخصوص وارد کرد. معمولاً کاربردی ترین نرم افزاری که به فراوانی مورد استفاده قرار می گیرد، کورل نام دارد. پس از اتمام طراحی، باید آن را روی کاغذ پیاده سازی کنیم. دستگاهی که این کار را انجام می دهد، پلاتر نامیده می گردد. حالا شرایط برای شکل دادن به شیشه ها مهیاست. لوله های شیشه ای تحت حرارت می توانند از قابلیت شکل پذیری خود برای ایجاد حروف و طرح مورد نظر استفاده نمایند. حالا که بستر ما برای استفاده از گاز نئون فراهم است، می توانیم آن را وارد دستگاه نموده و با قرار دادن الکترودها در دو طرف لوله های نئون شیشه ای، اقدام به روشن کردن تابلوی نئونی کنیم. به این ترتیب، یک ابزار تبلیغاتی برای پشت شیشه مغازه یا سردر آن طراحی خواهیم کرد.

با وجود زیبایی و کاربردی بودن تابلوی نئونی، امروزه نسل نوی از این تابلوها با عنوان نئون فلکسی وارد بازار شده اند که رجحان های قابل توجهی نسبت به اجداد خود دارند. در ادامه به آنالیز این روش نو در تابلو سازی خواهیم پرداخت.

تابلو نئون فلکسی چیست و چگونه ساخته می گردد؟

هرگاه تغییری در محصولات موجود اتفاق افتاده و موارد نوی ابداع می شوند، به این معناست که توانسته ایم ایرادات مورد قبلی را برطرف نموده و محصولی فراوری کنیم که از جهات مختلف، بهتر از محصول قبلی است. برای مثال در صنعت تابلوسازی زمانی که تابلو نئون فلکسی وارد بازار شد، متخصصان این حوزه توانستند ایرادات تابلو مغازه نئون شیشه ای را بر طرف نمایند. این تابلوهای نئونی چند ایراد اساسی داشتند که باید برطرف می شد:

شنمایندگی نئون

شوک نئون

نصب سخت

مصرف بالای برق

همین موارد باعث شدند تا مهندسین، تابلو نئون فلکسی را جایگزین این تابلوها نمایند. نئون فلکس، ظاهری شبیه به نئون شیشه ای دارد؛ اما همان طور که از نام آن پیداست، flexibility یا انعطاف بیشتری در این محصول دیده می گردد. در این تابلوها به جای شیشه و نئون، از PVC یا پلی وینیل کلراید به همراه چراغ های LED استفاده می گردد. به این صورت که در ابتدا دو پایه برای PVC و LED ساخته می گردد تا بتوان آن ها را روی قالب نصب کرد. سپس باید پی وی سی ها را حرارت داده و روی قالب مخصوص بریزیم تا شکل بگیرد. پس از شکل گیری، می توانیم آن را از قالب جدا کنیم. حال می بینید که طرح مورد نظرتان با پی وی سی انعطاف پذیر، آماده شده است. در مرحله بعدی ال ای دی ها در پایه مخصوص قرار گرفته و روی آنها با PVC که از قبل آماده کردیم، پوشیده می گردد. به این ترتیب، تابلو نئون فلکسی شما آماده می گردد.

نکته قابل توجهی که باید درباره تابلو نئون فلکسی بدانید، رنگ بندی آن است. برای این منظور سه روش مدنظر است:

استفاده از PVC رنگی + LED سفید

استفاده از PVC سفید + LED رنگی

استفاده از PVC رنگی + LED رنگی

مورد آخر بسیار کاربردی تر و طبیعی تر است و می تواند خروجی باکیفیت تری از کار شما را ارائه دهد.

تابلوی نئون فلکسی چه کاربردی دارد؟

به طور کلی تابلوی نئون فلکسی را می توان دنباله روی تابلوی نئون شیشه ای دانست. هر دوی این تابلوها نوعی تبلیغات برای مغازه ها و کسب و کارهای گوناگون به حساب می آیند و به هر مقدار که از جذابیت بیشتری برخوردار باشند، توجه افراد را بیشتر به خود جلب می نمایند؛ بنابراین می توان گفت نئون فلکس، به عنوان تابلوی مغازه بیشترین کاربرد را دارد. با این حال امروزه از آنها برای طراحی و دیزاین داخلی نیز به فراوانی استفاده می گردد. خانه ها و مغازه ها برای آنکه جلوه بهتر و زیباتری داشته باشند، طرح های متفاوت را با نئون فلکس ایجاد نموده و در دیزاین محیط از آنها استفاده می نمایند.

سفارش تابلو نئون فلکسی

اگر شما نیز مغازه ای دارید که هنوز طرحی مناسب را روی شیشه ها و تابلوی سردر مغازه پیاده سازی ننموده اید، به هیچ عنوان اهمیت این موضوع را دست کم نگیرید. جلوه بصری یک مغازه اولین چیزی است که مشتری را به خود جلب می کند و تا زمانی که این مورد را به درستی اجرا نکنید، نمی توانید توقع بازاریابی پیروز را داشته باشید. برای سفارش تابلو مغازه در انواع مختلف از جمله تابلو نئون فلکسی، ما به شما تیم هایی حرفه ای و مجرب مانند تابلو سازی نوین لایت، تابلو سازی تاها، تبلیغات نیکدل و تابلو سازی رایکو را معرفی می کنیم.

منبع: فوت و فن

به "تابلو نئون فلکسی، نسل نو تابلوهای نئون" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تابلو نئون فلکسی، نسل نو تابلوهای نئون"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید