تشدید فشار بر مسلمانان کشمیر همزمان با فرارسیدن سالروز لغو خودمختاری این منطقه

به گزارش وبلاگ هوانورد، همزمان با نزدیک شدن اولین سالروز لغو خودمختاری کشمیر توسط هند، فشار بر مسلمانان مظلوم این منطقه به شدت افزایش یافته است.

تشدید فشار بر مسلمانان کشمیر همزمان با فرارسیدن سالروز لغو خودمختاری این منطقه

به گزارش دفتر منطقه ای وبلاگ هوانورد به نقل از کشمیر مدیا سرویس، نظامیان هندی ضمن تشدید فشارها بر مسلمانان مظلوم کشمیری طی یک ماه اخیر 24 نفر را به شهادت رساندند.

گزارش ها حاکی است نظامیان هندی ضمن انجام تفتیش های خانگی و حمله به منازل مردم کشمیر 24 جوان را به ضرب گلوله از پا درآورده اند.

طی همین مدت 59 جوان دیگر کشمیری بر اثر اصابت گلوله زخمی شده اند و نظامیان هندی تعدادی از آزادی خواهان را نیز زندانی نموده اند.

از سوی دیگر مدت زمان بازداشت محبوبه مفتی سروزیر سابق کشمیر نیز 90 روز تمدید شد تا در آستانه فرا رسیدن سالروز لغو خودمختاری کشمیر هیچ کدام از سران سیاسی و مذهبی منطقه آزادی عمل نداشته باشند.

با این حال مردم کشمیر ضمن برگزاری تظاهرات در نقاط مختلف این منطقه خواهان خروج فوری نظامیان هندی از کشمیر شدند.

آنها ضمن سردادن شعارهایی اشغال کشمیر توسط هند را محکوم نموده از مجامع بین المللی خواستند برای احقاق حقشان به آنها یاری نمایند.

این در حالی است که طی یک سال اخیر صدها آزادی خواه کشمیری توسط هند بازداشت شده اند و علی رغم گذشت ماه ها دولت دهلی نو هیچ اقدامی برای آزادی آنها انجام نداده است.

نظامیان هندی برای کشتن و مجروح کردن مردم کشمیر از مصونیت قضایی برخوردار هستند و حتی می توانند مردم کشمیر را بدون ذکر دلیل تا 2 سال زندانی نمایند.

هند طی 3 دهه اخیر بیش از 100هزار نفر از مردم کشمیر را کشته و باعث مفقودالاثر شدن 10هزار نفر دیگر شده است.

دولت دهلی نو سال گذشته به منظور الحاق کشمیر به خاک خود با زیرپا گذاشتن تفاهمنامه های گذشته به صورت یک طرفه خودمختاری کشمیر را لغو کرد و از آن به بعد با حبس خانگی مردم این منطقه شرایط بسیار سختی را برای مسلمانان کشمیری رقم زد.

.+

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "تشدید فشار بر مسلمانان کشمیر همزمان با فرارسیدن سالروز لغو خودمختاری این منطقه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تشدید فشار بر مسلمانان کشمیر همزمان با فرارسیدن سالروز لغو خودمختاری این منطقه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید